» Blog » Link do Bety Dema Horyzontu 9.96.3
14-10-2015 17:25

Link do Bety Dema Horyzontu 9.96.3

W działach: rpg, gry fabularne | Odsłony: 305

Link do Bety Dema Horyzontu 9.96.3

Witaj Polterze!

 

W tej krótkiej notce pragnę wam tylko powiedzieć, że można już ściągnąć drugie demo Horyzontu.

Link znajduje się poniżej.

 

http://forum.polter.pl/download/file.php?id=37695

 

 

0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


WekT
   
Ocena:
+2

BŁAGAM USUŃ TO LOGO SPOD TEXTU

14-10-2015 18:24
Olórin
   
Ocena:
+2

Po pierwszym przescrollowaniu muszę z przykrością stwierdzić, że liczba wszelkiej maści błędów jest chyba większa niż w pierwszej opublikowanej wersji. To może odgonić potencjalnego czytelnika.

Postaram zapoznać się bliżej z treścią i przedstawić swoją opinię merytoryczną w krótkim czasie.

14-10-2015 18:58
Vitalius
    :)
Ocena:
0

WekT -> Mi się podoba... ale dziękuje za uwagę :) Czekaj, logo spod tekstu w podręczniku? No cóż, mogę to zrobić ale nie wiem czy to ma teraz sens.

Olórin-> Czekam na większe rozwinięcie... A co do błędów. Niestety nie dałem rady, ani Ci którzy wprowadzali poprawki, wyłapać wszystkiego. Muszę skupić się na skończeniu podręcznika, potem będzie czas na poprawki. 

14-10-2015 19:17
Vitalius
   
Ocena:
0

WekT-> No dobrze. Jak dostanę tylko kilka kolejnych sugestii od innych osób w sprawie innych błędów wtedy wszystko to zbiorę i wypuszczę kolejną wersję.

14-10-2015 20:52
Olórin
   
Ocena:
0

Mnie osobiście samo logo nie przeszkadza - gorzej już z tą notką o coprightach. Może gdyby całość była subtelniejsza i mniejsza?

Jak już jesteśmy przy wyglądzie, to ogólnie rozkład treści jest przejrzysty i czytelny. Może jeszcze wyjustować akapity? - chociaż wiem, że przy podręcznikach do RPGów nie zawsze jest to stosowane.

14-10-2015 21:32
Enc
   
Ocena:
+1

Notka o copyrightach musi być, bo konkurencja nie śpi i gotowa ukraść Horyzont!

14-10-2015 21:39
Vitalius
    ;)
Ocena:
0

-> Enc. Pozwolicie, że nie skomentuje. 

->Wyjustować Akapity? Dobry pomysł, będzie zrobione. 

14-10-2015 22:40
gacoperz
   
Ocena:
+1

Wygląda to bardzo gonzo. Bardzo "łamaczosercowo".

O błędach ci już pisano, mnie odbijają kompletnie od czytania.

To logo pod tekstem zmniejsza czytelność. Najprzyjemniejsze dla oka są strony, gdzie go nie ma, bo zajmują je ramki z białym tłem. Na tle reszty podręcznika strona z ramkami jednak odznacza się mocno, wygląda jak "niekonsekwencja estetyczna". Nie wiem jak to dobrze ująć.

Brak jednorodnego stylu ilustracji. Co jedna to z innej beczki. Czuję się jakbym przeglądał scrapbook, nie publikację.

Jeśli dobrze rozumiem ideę, to ma to być "quickstart". Przeczytaj, zagraj szybką sesję, nakręć się na zakup gry. Co na początku robi opowiadanie? Ja rozmiem, że jest moda by je umieszczać w podręcznikach rpg, ale wersja demonstracyjna, która ma być z definicji ograniczona pojemnościowo i szybka do przejrzenia, nie wydaje się dobrym miejscem na taką prozę.

Tyle uwag ode mnie. Powodzenia.

15-10-2015 08:05
Olórin
   
Ocena:
+1

Trochę poczytałem i skoncentrowałem się na dwóch najważniejszych w mojej ocenie aspektach - jednym mechanicznym i drugim fabularnym.

Pierwszy to walka. W spisie treści w ogóle nie ma takiej pozycji (!) - jest za to dział mechanika, zajmujący 2 strony. Udałem się tym tropem.

Na wstępie przywitało mnie słowo "najprostrzym". Naprawdę nie chce być złośliwy i zapętlać się w swoim narzekaniu, ale jeżeli autor(rzy) szanują swoich odbiorców, to takie rzeczy nie powinny mieć miejsca. Ruszyłem jednak dalej i w końcu ją znalazłem (na stronie 50).

Zasady promują bardzo statyczny styl walki. Co prawda zastrzeżono, że wraz z rozwojem bohatera będziemy dysponowali większą ilością akcji, ale w mojej ocenie każdy etap gry powinien być grywalny. Mamy do wyboru - coś robimy, albo się przemieszczamy. Większość systemów rozgranicza oba rodzaje działania, pozwalając na ruch + akcję. Co więcej, szybkość to wartość procentowa dzielona przez 10. Wszystko niby jasne, ale co w przypadku gdy gracze chcieliby zastosować siatkę? Czy jest możliwość zaokrąglenia uzyskanej wartości do pełnych metrów? Inicjatywa zaś jest wartością statyczną - ma to swoje zalety i wady. Osobiście preferuje bardziej dynamiczny model, w którym rzut kością może zmienić kolejność działania. Z kolei mechanika serii przeczy podstawowemu założeniu walki w Horyzoncie. Miało być dynamicznie, a w rezultacie gracz musi wykonać w jednej akcji masę testów, na dodatek z różnymi modyfikatorami. W przypadku walki kilku przeciwników dysponujących bronią maszynową w pierwszej turze może dojść do kilkudziesięciu testów (!).

Drugi aspekt (fabularny) to rola Polski. W demówce wielokrotnie podkreślany jest mesjanizm naszego narodu. Ciekawe co sprawiło, że akurat Polacy wybili się do świetności. Czytam.

Z opisu krajów tego nie wyciągnąłem. Informacja ta wynika jednak z opisu świata (bardzo demonstracyjnego). Dowiadujemy się, że Polacy objęli prym nad Rzeczypospolitą Narodów dzięki odmowie kolaboracji z najeźdźcami (Kohortą). Potrzeba jednak więcej informacji, żeby ocenić to rozwiązanie.

Tak swoją drogą, to co się stało z gigantycznym kalendarium?

15-10-2015 09:42
Vitalius
   
Ocena:
0

gacoperz-> Żeby było jasne. Beta-Demo to nie jest podręcznik do "quickstart", chociaż w połączeniu z Pierwszych Horyzontem może nim być. Jednak w zamyśle jest on tylko po to aby pokazać, że projekt się rozwija i jest co raz bliżej finalnej wersji.

Niestety nie mam pieniędzy aby mieć zajebiste ilustracje, więc posiłkuje się wszystkim co mam.

Co do błędów literowych itd. O tym pisałem już wcześniej. Wszystkiego nie jestem (jesteśmy) w stanie wyeliminować, przynajmniej na tym poziomie Tworzenia. Gdy produkt dojdzie do finalnej wersji wtedy przejdzie przez profesjonalną redakcje tekstu.

Co do opowiadania... rzeczywiście ciekawa uwaga! Notuje.

Czy "łamaczosercowo"? No cóż "nie wszystek złoto co się świeci"

 

Olórin-> Do wszystkich uwag odnośnie mechaniki nie będę się odnosił bo nadal jest w fazie testów i poprawek ale co do strzału serią, rzeczywiście masz racje. Tutaj zacząłem rozwiązywać ten problem, w jaki sposób najlepiej będzie zamknąć ją w jednym rzucie kością. No cóż, mogę śmiało powiedzieć, że znalazłem rozwiązanie. Jakie dokładnie? Odpowiedź znajdzie się już w podręczniku głównym. Ale i tak dziękuje za cenną uwagę.

Co do pytania fabularnego. W podręczniku głównym będą podstawowe i główne informacje oraz założenia. Szczegóły odnośnie konkretnych organizacji czy innych aspektów gry będą pojawiać się w dodatkach.

A co do kalendarium, to jest na stronie głównej projektu. W demie nie miało by sensu bytu. 

 

 

Za wszelkie komentarze dziękuje i do następnego razu partyzanci!

15-10-2015 18:57

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.