» Artykuły » Publicystyka » Król Artur - megazapowiedź

Król Artur - megazapowiedź

Król Artur - megazapowiedź
Neocore Games, to niezbyt znani twórcy w światku gier komputerowych. Po nieudanej przygodzie z Crusaders: Twoje Królestwo ponownie atakują, a pomóc ma im w tym nie byle kto, bo sam król Artur.

Gdy umarł Uther Pendragon, czarodziej Merlin zebrał wszystkich kandydatów do objęcia tronu Brytanii w Katedrze Londyńskiej. Królem zostać miał śmiałek, który wyciągnie miecz osadzony w kamieniu, a jak wiemy dokonał tego Artur. Od tej pory ma on za zadanie zjednoczyć królestwo, przegnać Saksonów oraz Sidhe. Pomagać ma mu Zakon Okrągłego Stołu, założony za namową starego czarodzieja.

Realia legendy to tylko część świata, który ujrzymy w produkcji. Autorzy postanowili przenieść historyczne wyspy w klimaty fantasy. Obok ludzi zobaczymy demony, orki i inne fantastyczne kreatury.

Twórcy określają swoją grę jako połączenie stretegii turowej, RTS-a i cRPG. Mapa rozgrywki wyglądać będzie podobnie jak w serii Total War, ale same regiony nabiorą. Teren będzie podzielony na prowincje, a centrum każdej z nich będzie zamek. Jego rola jest podobna do tej, jaką pełniły miasta w wyżej wymienionej serii właśnie tutaj zajmiemy się ekonomią, rekrutacją i szkoleniem jednostek. Kolejnym smaczkiem odnoszącym się do legendy jest obecność Camelotu, czyli olbrzymiej twierdzy założonej przez Artura. Oprócz warowni, na mapie kampanii pojawią się również armie dowodzone przez rycerzy-generałów. Wojska przedstawiać będzie ikona pojedynczego żołnierza, tak jak to było chociażby w Empire: Total War.

Sposób jednoczenia królestwa również nie pozostanie bez echa wśród poddanych. Artur zatem może prowadzić rządy prawa lub tyranii, być obrońcą chrześcijaństwa lub królem starej wiary, a wszystko obrazować będzie Karta Moralności. Nasze wybory będą miały przeróżne konsekwencje. Poprzez opowiedzenie się po pewnej stronie odblokowany (lub zablokowany) zostanie dostęp do konkretnych zaklęć, jednostek czy dowódców. Przykładem może być tutaj chrześcijański rycerz Sir Galahad, który nigdy nie dołączy do nas, jeżeli król będzie kroczył ścieżką pogaństwa i tyranii.

Poruszyliśmy temat rycerzy, więc od razu na myśl przychodzi legendarny Okrągły Stół. W grze będzie pełnić zasadniczą rolę, bo nowy władca Brytanii nie obejdzie się bez zaufanych towarzyszy, którzy poprowadzą jego oddziały do boju. Rekrutacja członków organizacji odbywać się będzie na różne sposoby. Kiedy znajdą się w naszej armii, będziemy musieli kontrolować ich poziom lojalności względem króla Artura. Wzmocnić sympatię można dzięki ofiarowaniu przywództwa nad danym grodem, przekazaniu ważnego artefaktu czy zaaranżowanie małżeństwa z pożądaną kobietą. Niechęć danej postaci będzie wzrastać, gdy moralność naszego bohatera będzie różna od poglądów konkretnego rycerza.

Pomocnicy zostaną podzieleni na trzy klasy: champion, warlord oraz mage. Wpłyną one na odpowiednie umiejętności, czary oraz cechy charakteru. Oprócz tego każdy z członków Okrągłego Stołu posiądzie indywidualne właściwości, które sprawią, że będzie on unikatowy i określą jego mentalność. Z każdą kolejną bitwą posiądą również doświadczenie bojowe oraz punkty umożliwiające nam kreowanie cech podwładnego.


Przejdźmy teraz do najbardziej efektownego elementu w grze, czyli bitew. Nietrudno skonfrontować tutaj Króla Artura z serią Total War, na polu walki stają dwie armie wraz z bohaterami (rycerze Okrągłego Stołu w naszym przypadku). Do naszej dyspozycji zostaną oddane przede wszystkim oddziały składające się z ludzi, ale pojawią się również takie jednostki jak orki, cyklopy i inne potwory. Dowodzić będziemy całymi oddziałami, składającymi się z setek żołnierzy.

Nowością w stosunku do wyżej wspomnianej serii na pewno będzie obecność magii, którą dysponować będą nasi dowódcy. Oprócz czarów typowo ofensywnych znajdą się sztuczki, takie jak możliwość teleportowania armii z jednego końca mapy na drugi.

Ważnym czynnikiem będzie również pogoda. Deszcz spowolni ciężkie jednostki, a okres zimowy spowoduje zatrzymanie się działań wojennych. Bitwy możemy rozgrywać także automatycznie. Działa to podobnie jak w Total War, jednak tutaj zostało zaoferowanych trochę więcej opcji np. możemy zaznaczyć, które oddziały mają być bardziej chronione kosztem pozostałych.

Graficznie Król Artur stać będzie na wysokim poziomie, nie odstępującym od współczesnych standardów, a ekran kampanii i wszystkie tereny geograficzne prezentują się nad wyraz okazale. Imponująco wyglądają setki jednostek i efekty pogodowe na polach bitew. Ważną cechą oprawy graficznej jest jej styl. Nie dostaniemy cukierkowych potworków rodem z World of Warcraft, ale realistycznych żołnierzy i mroczne hordy potworów. Muzyka buduje epickość historii i wspaniale oddaje klimat gry.

Reasumując: warto czekać na nowe dzieło Neocore Games. Podróż po historycznej Brytanii wraz z takimi postaciami jak Merlin czy sir Lancelot, jednoczenie królestwa w stylu znanym z Total War, a do tego elementy stricte cRPG oraz epicka muzyka i grafika - dają nam przepis na wielki hit. Zatem już szykujcie swe siły na bitwy z Excaliburem w ręku.



A oto kilka filmów związanych z grą:


Zwiastun:




Pierwszy Developer Diary:




Drugi Developer Diary:




Ponadto możecie obejrzeć naszą galerię z gry.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Ile jest mitu arturiańskiego w Arturze
Camelot na wielkim ekranie

Komentarze


~chap

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Teaser wygląda mocno jedwabiście.
16-11-2009 18:07
27383
   
Ocena:
0
Ale pewnie będzie takie sobie. O ile może powiedzieć to osoba, która przez ostatnie dwa lata grała tylko okazyjnie w przeróżne wersje Pro Evo ;)
18-11-2009 19:25
~bartek

Użytkownik niezarejestrowany
    gra
Ocena:
0
hce miec taka gre
25-03-2010 10:16

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.