» Wieści » Kosmiczne spotkania w marcu

Kosmiczne spotkania w marcu


Kosmiczne spotkania w marcu

Już w drugiej połowie marca bieżącego roku ukaże się nowa gra Kosmiczne spotkania od wydawnictwa Galakta.

Informacja prasowa:

Przybywamy w pokoju!

Mamy przyjemność poinformować, że światowej sławy gra Kosmiczne spotkania pojawi się po raz pierwszy w języku polskim nakładem naszego wydawnictwa!

Kosmiczne spotkania to gra planszowa powstała w latach 70., która szybko zdobyła sobie rzesze fanów i szeroką sławę. Od momentu debiutu gra poszerzyła się o wiele dodatków oraz nowe rasy kosmitów i ich niesamowite umiejętności. Kosmiczne spotkania przez lata zdobyły wiele prestiżowych nagród (m. in. Best Fantasy or Science Fiction Boardgame of 1991 czy 6. miejsce w rankingu Spiel 1992) i zajęły pierwsze miejsce na prywatnym rankingu Toma Vasela – jednego z najbardziej cenionych recenzentów gier planszowych.

Kosmicznych spotkaniach każdy gracz wciela się w kosmitę danej rasy, którego zadaniem jest osiedlenie się na 5 planetach innych graczy i obrona swoich. Zwycięża gracz, który jako pierwszy założy 5 kolonii poza rodzimym systemem planet. W tym celu gracze będę wysyłać swoje statki, pertraktować, proponować dyplomatyczne układy, zawiązywać (krótkotrwałe) sojusze i używać specjalnych zdolności swoich ras.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Przyjrzyjmy się im bliżej

Arkusze kosmitów opisują historię oraz specyfikację danej rasy. Każdy kosmita ma specjalne umiejętności używane w różnych fazach spotkań, które mogą zmieniać lub łamać podstawowe zasady gry, czasem zmieniają też warunki zwycięstwa.

karty_kosmitow_kosmiczne_spotkania

Wśród chaosu zdobywania nowych ziem, nie można zapomnieć o własnych korzeniach – w momencie, gdy gracz utraci statki na 3 własnych planetach, będzie musiał odwrócić swój arkusz kosmity, co natychmiastowo uniemożliwia mu korzystanie z umiejętności swojej rasy.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Przygotowania do podboju

Celem gry jest założenie kolonii na 5 planetach poza swoim rodzimym systemem. Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę z 20 statkami umieszczonymi na 5 planetach w swoim kolorze, które tworzą jego system rodzimy. Kolonie na planetach innych graczy zakłada się poprzez spotkanie, które jest rozstrzygane w zależności od tego, jakie karty wyłożą gracze prowadzący spotkanie.

setup_kosmiczne_spotkania

Czas się spotkać!

W swojej turze gracz staje się atakującym, sprawdza karty na ręce i zagrywa kartę spotkania lub jeśli jej nie posiada, odrzuca wszystkie karty i dobiera nowy zestaw 8 kart z talii. Na początku tury gracz wyciąga jeden ze swoich statków z wiru i umieszcza na swojej dowolnej kolonii, następnie bierze kartę z talii celu i rozpoczyna spotkanie z wylosowanym graczem, ustawiając odpowiednio Wrota przestrzenne.

karty_spotkan_kosmiczne_spotkania

Atakujący może wystawić maksymalnie 4 statki w spotkaniu. Jeśli przegra, statki trafiają do wiru, a jego tura się kończy; jeśli wygra, zakłada kolonię na planecie broniącego się gracza i może przeprowadzić drugie spotkanie, po którym jego tura dobiegnie końca niezależnie od wyniku spotkania.

Po umieszczeniu statków na wrotach, gracze główni zapraszają sojuszników, by zwiększyć swoje szanse, po czym wybierają kartę spotkania i jednocześnie ujawniają ją.

Jeśli obaj gracze wyłożyli karty ataku, dodają wartość ataku do sumy statków po swojej stronie – wygrywa strona z wyższym wynikiem.

Jeśli jeden gracz ujawnił kartę negocjacji, a drugi ataku, negocjator automatycznie przegrywa, jednak dostaje rekompensatę – za każdy statek, który stracił w tym spotkaniu, dobiera jedną kartę z ręki przeciwnika.

W momencie, gdy główni gracze zagrali karty negocjacji, od chwili ich ujawnienia mają minutę, aby ustalić warunki porozumienia (np. założenie kolonii, wymianę kart), jednak nie wolno im zdecydować, że porozumienie nie przynosi im korzyści – aby porozumienie zostało uznane musi dojść do wymiany chociaż jednej karty lub bazy. W przypadku braku zawarcia porozumienia w wyznaczonym czasie, każdy z głównych graczy wysyła 3 statki do wiru.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Znajomi znajomych

Oprócz graczy prowadzących spotkanie do trwającej rozgrywki mogą dołączyć pozostali. Gracze główni mają możliwość zaoferowania sojuszu jednemu lub wszystkim graczom (poza przeciwnikiem), by zyskać dodatkowe statki. Obie strony mogą zaproponować sojusz temu samemu graczowi, jednak nie może sprzymierzyć się z dwiema stronami jednocześnie i do niego należy decyzja, czy przyjmie propozycję broniącego, atakującego, czy może odrzuci obie prośby. Sojusznicy otrzymują korzyści za okazane wsparcie… oraz ponoszą kary w przypadku przegranej.

czerwony_kosmita_kosmiczne_spotkania

Kiedy gracz atakujący wygra, sojusznik zakłada wraz z nim kolonię na planecie obrońcy, a statki strony przegranej oraz jej 

sojusznika trafiają do wiru. Jeśli wygrał broniący, jego sojusznik broniącego otrzymuje nagrodę broniącego – za każdy statek, który przydzielił, może dobrać kartę lub wyjąć jeden ze swoich statków z wiru i umieścić w wybranej kolonii.

Jednak jeśli główny gracz ujawnił kartę negocjacji, a jego przeciwnik zagrał atak, sojusznik nie zdobywa żadnych nagród i traci przydzielone statki w wirze. W przypadku, gdy obaj główni gracze zdecydowali się negocjować, rola sojuszników się kończy – zabierają swoje statki, bez żadnych nagród czy kar.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Informacja prasowa
Tagi: Kosmiczne spotkania | Wydawnictwo Galakta


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.