» Teksty » Inne » Konkurs Zbrodnia

Konkurs Zbrodnia


wersja do druku

VIII edycja konkursu na scenariusz WFRP WYNIKI


Konkurs Zbrodnia
Jest nam niezmiernie miło ogłosić laureatów konkursu na scenariusz do Warhammera, którego motywem przewodnim jest "Zbrodnia"!

Podsumowanie konkursu

W VIII edycja konkursu wzięło udział 7 prac, których łączna objętość wynosiła 113 stron maszynopisu. Jak mawiają starzy fani, drugą edycję Warhammera możemy pokonać tylko pierwszą. W tym roku 2 prace konkursowe sięgnęły po stare zasady, 3 prace były przygotowane do drugiej edycji, a dwie kolejne zostały określone, jako uniwersalne. Niestety, po raz kolejny żaden z autorów nie przygotował scenariusza do 3 edycji systemu.

A co ciekawego pojawiło się w tym roku?! Historie, które trafiły pod strzechy jury opowiadały o tajemniczych fortach, windach nad majestatycznymi klifami, odnosiły się do wspaniałej literatury, sięgały po najgorszych władców nieumarłych, by ostatecznie wrócić do klasycznych klimatów gdzie zabójstwo szczurołapa rozpoczyna lawinę niefortunnych zdarzeń.

Każda ze zbrodni ma szansę zostać wykryta i rozwiązana. To jednak zadanie dla Ciebie i Twoich graczy. Dzięki 7 pracom konkursowym będziecie mieli okazję w łatwy sposób zanurzyć się w świat Warhammera.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Zapraszamy do regularnego odwiedzania naszej strony internetowej, gdzie będziemy umieszczali indywidualne komentarze członków jury. Uczestnicy konkursu będą informowani o pojawiających się aktualnościach indywidualnie.

Wyniki konkursu

Zgodnie z Regulaminem Konkursu, poszczególni członkowie Kapituły przyznali kolejno trzy, dwa i jeden punkt scenariuszom, które uznali za najlepsze. Zwycięska praca została wybrana dopiero po zażartych i ciężkich bojach. Trzeba przyznać, że jurorzy dwoili się i troili, ponieważ dwie prace szczególnie przypadły im do gustu. Niemniej, zwycięzca może być tylko jeden. Na szczęście skaveński zabójca szybkim cięciem szabli wyjaśnił sytuację!

Sponsorzy i Patroni

 

I miejsce: Trupi król

Karolina "amenarhi" Lotyczewska

  • gra komputerowa Wiedźmin 2: Zabójcy Królów v.2.0 sponsorowane przezlubiegrac.pl
  • gra fabularna Kiedy Rozum Śpi sponsorowane przez Portal Games
  • gra fabularna Głębia Przestrzeni w wersji .pdf sponsorowana przez Marcina "Indoctirine" Lewickiego
  • kod rabatowy 15% sponsorowany przez Rebel.pl
  • gra fabularna Savage Worlds sponsorowana przez Fajne RPG
  • dodatek Lyonesse do Wolsunga sponsorowane przez Fajne RPG 
  • Gra planszowa Wikingowie sponsorowana przez serwis Poltergeist
  • 3 dowolne pozycje z bazy nagród Poltera sponsorowane przez serwis Poltergeist 
  • 300 Sztonów do wykorzystania w Aukcjach nagród w serwisie Poltergeist
  • Publikacja scenariusza w serwisie internetowym Poltergeist


II miejsce: Zamieszanie pośród szczurów

Wiktor "WekT" Gruszczyński

  • gra fabularna AFTERBOMB: Madness sponsorowana przez Wydawnictwo Cyfrografia
  • dodatek Jesienna Gawęda sponsorowany przez Portal Games
  • gra fabularna Głębia Przestrzeni w wersji .pdf sponsorowana przez Marcina "Indoctirine" Lewickiego
  • kod rabatowy 10% sponsorowany przez Rebel.pl 
  • dodatek Evernight do gry Savege Worlds sponsorwowane przez Fajne RPG
  • 2 dowolne pozycje z bazy nagród Poltera sponsorowane przez serwis Poltergeist
  • 200 Sztonów do wykorzystania w Aukcjach nagród w serwisie Poltergeist
  • Publikacja scenariusza w serwisie internetowym Poltergeist 
  • książka Imię Bestii autorstwa Jacka Komudy

 

III miejsce: Klify Kemperbadu

Adam "Kuzz" Urbaniak

  • Opowieści z Karczmy sponsorowane przez Fajne RPG
  • gra fabularna Głębia Przestrzeni w wersji .pdf sponsorowana przez Marcina "Indoctirine" Lewickiego
  • kod rabatowy 10% sponsorowany przez Rebel.pl
  • kubeczek ceramiczny z Bebokiem, sponsorowany przez Konwent Bebok 
  • 1 dowolna pozycja z bazy nagród Poltera sponsorowane przez serwis Poltergeist
  • 100 Sztonów do wykorzystania w Aukcjach nagród w serwisie Poltergeist 
  • Publikacja scenariusza w serwisie internetowym Poltergeist 

 

Pozostałe prace konkursowe

Bagno - Michał "Kratistos" Laskowski
Krwawe Lilie - Tomasz Zalewski
Zbrodnia - Maciej "Macias" Mrowicki
Ziarno zbrodni - Kordian "Sil" Krawczyk

 

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie dziękujemy za przygotowanie prac.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Ciernie
Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - I miejsce
Obietnica Trzech Czaszek
Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - II miejsce
Konkurs Obietnica
VII edycja Konkursu na Scenariusz WFRP
Roszada we Mgle
Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - Wyróżnienie
Wieczna Warta
Scenariusz do WFRP

Komentarze


Repek
   
Ocena:
+1

Gratulacje dla zwyciężczyni i pozostałych uczestników. :)

Pozdro3ed

15-04-2014 08:52
WekT
   
Ocena:
+3

Gratuluje zwycieżczyni i pozostałym uczestnikom. Ranald jest przewrotny. znów nie wygrałem znów drugi, ale za to nagrody bardziej mi odpowiadaja :P czekam na pracki do przeczytania. next stop Quentin, beware.
 

 

15-04-2014 09:11
etcposzukiwacz
   
Ocena:
0

Gratulacje dla nagrodzonych. Jak to miło że daliście wygrać jedynej kobiecie w konkursie. Szkoda że mój faworyt nie został nagodzony, ale może innym razem.

15-04-2014 09:49
Kratistos
   
Ocena:
+2

Gratuluje nagrodzonym i dziękuje organizatorom za przygotowanie.

Prace są na stronie konkursu. Udało mi się zapoznać z tymi z podium i jestem bardzo zdziwiony. Trupi król jest nie dość że najsłabszy z trójki nagrodzonych to w dodatku po prostu słaby.

15-04-2014 10:25
Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
+3

@Kratistos

To chyba akurat tradycja tego konkursu. Poza praca Nine z zeszlego roku, ktora wygrala w 100% zasluzenie, kazdego roku bylo wiele 'niedocenionych' prac, oraz wiele zaskakujacych decyzji. Chetnie poczytam i pokomentuje niebawem. A tym czasem gratulacje dla zwyciezcow oraz wszystkich uczestnikow za checi!

15-04-2014 10:33
etcposzukiwacz
   
Ocena:
+1

Panowie żeby tak od razu kawę na ławę, oj nie ładnie.

15-04-2014 10:44
sil
   
Ocena:
0

Gratuluję wyróżnionym, dziękuję kapitule, macham łapką do współuczestników.

.............

A patrząc poza podium, jedno sobie zadaje pytanie... czy to jest ilość punktów, czy to jest alfabet?

15-04-2014 11:05
Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
+5

(kurde, nie wiem gdzie pisac komentarze do prac, czy tu? czy czekac az beda opublikowane oddzielnie na stronie? czy na blogu? czy jeszcze gdzie indziej)

@Trupi Krol

Mieszane uczucia. Z jednej strony powiem szczerze, ze praca mi sie podoba. Jest do bolu prostacka (nie prosta, prostacka), ale tak klasycznie warhammerowa ze nie sposob nie czuc do niej sentymentu. Sam chetnie bym w taka przygode pogral (choc nie chcialbym jej prowadzic) i mysle ze dobrze bym sie bawil. Nie mniej, praca jest potwornie przegadana. Spokojnie daloby rade zamknac ja w 3-5 stronach A4 bez unajmniejszego uszczerbku ani na fabule ani na klimacie (uczestnicy mojego swiatecznego konkursu udowodnili mi ze da sie w max 5 stronach zawrzec tego typu teksty). Gdyby praca byla wlasnie tak skrocona i zaprezentowana jako prosty tekst do wykorzystania gdy nie masz zadnego planu, a kumple przychodza za 10 minut na sesje wtedy bylo by super. A tak, to bardzo przecietny tekst.

Ocena: 3-/6 (jesli lubisz proste prace) 2+/6 (jesli oczekujesz choc odrobine oryginalnosci)

15-04-2014 11:37
Wlodi
   
Ocena:
+5

@Sil

Kolejność nie jest związana z punktacją.

@Karczmarz

Prace będą zamieszczone w przyszłym tygodniu z komentarzami osób z kapituły, które wyraziły zgodę na publikację ich opinii.

 

Jeszcze raz gratuluję wszystkim. Swoje trzy głosy oddałem, opinię na temat każdej pracy spisałem i chętnie się nimi podzielę. Na tym etapie mogę powiedzieć, że dla mnie w scenariuszu oprócz podstawowych elementów kluczowe były zaskakujące i nietypowe elementy, uśmiechałem się kilkukrotnie widząc ciekawe twisty i wyobrażałem sobie miny swoich graczy, jakbym im coś takiego serwował. Niestety niektórzy autorzy zapominali o jednym elemencie. Spisując bogate historie BNów, czy antagonistów nie dali propozycji ich poznania przez graczy / bądź sugestii w jaki sposób mieliby zbadać przeszłość takich postaci. A wielka szkoda - bo tym samym oprócz zbudowania klimatu dla MG jest to wypełnienie scenariusza tekstem. Niemniej nie będę się rozpisywał i porządny artykuł zamieścimy w przyszłym tygodniu. :)

15-04-2014 11:59
etcposzukiwacz
   
Ocena:
+1

Sil potrzebujesz więcej wiary w swoje dzieło.

 

15-04-2014 12:26
Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
+6

@Zamieszanie posrod szczurow

Alez zmarnowana praca! Az zeby bola i serce krwawi. Byl potencjal na genialny tekst, ale przez koncowke moim zdaniem scenariusz nadaje sie do kosza i w obecnej formie nie da sie w niego grac. Ale po kolei bo to niezwykle ciekawa praca:

Scenariusz jest bardzo fajnie napisany jesli chodzi o konstrukcje tekstu, podzial na sceny, motywy w kazdej scenie etc. - to jest swietne. Ma genialny, warhammerowy, brudny klimat, super naszkicowane postacie (plejada ciekawych i barwnych charakterow ktorych az chce sie odgrywac!) i podczas lektury mialem wrazenie ze to naprawde bedzie swietny tekst. Niestety gdy fabula dociera do posiadlosci barona wszystko trafia szlak. Mam wrazenie jakby w posiadlosci barona scenariusz sie nagle, zupelnie niespodziewanie urywal, akcja zaczyna byc dziwna, nienaturalnie skrocona/splaszczona i nielogiczna. Zupelne przeciwienstwo pierwszej polowy tekstu, tak jakby autor musial na sile skrocic tekst i nagle zmienil podejscie na o wiele gorsze (albo pisal koncowke na kolanie tuz przed wyslaniem i nie mial czasu jej przemyslec).

Do dotarcia do barona wszystko jest miodzio. Pierwsza czesc u barona (w sensie kminienie jak sie dostac do niego oraz chwila rozmowy z baronem) - fajne. A potem kompletnie niegrywalna tragedia, gorsza od Trupiego Krola (ktory i tak byl straszny).

Czemu w ogole cala ta ciuciubabka z przenoszeniem corki do lasu? Przeciez Medyk ma rzucony urok na szlachcica, moze wiec robic co chce. Moze zrobic opecjacje ze spaczeniem na dworze. Ba! Nawet gdy zacznie robic operacje na oczach graczy wciaz ma zgode szlachcica na to. Wiec czemu Gracze maja sie czepiac i interweniowac tak naprawde? Po co medyk sie ukrywa? Mowi wprost - robie operacje (bez wspominania o spaczeniu - gracze niby moga cos podejrzewac ale tak naprawde jesli nie znajda dowodow, to nie moga nic zrobic), mam zgode szlachcica i tyle. Jedyne co moga zrobic Gracze w tej sytuacji to powiedziec "Ok" bo przeciez wszystko jest w porzadku. Chyba ze znajda dowody na to ze jest spaczen i na to ze szlachcic jest pod wplywem uroku Medyka. Tylko ze nawet jesli znajda te dowody to komu je pokaza? Nie ma w scenariuszu "wyzszej instancji" niz szlachcic. Nie ma komu takich dowodow przedstawiac aby wymierzyc sprawidliwosc. Ba. Nawet wyrwany z uroku szlachcic (choc nie da sie go tak poprostu wyrwac, bo to niby moc naparu z mandragory czyli cos raczej powolnego co by bardzo stopniowo ustepowalo) tak naprawde jest pokazany jako pograzony w depresji, bezsilny i apatyczny czlowiek, ktoremu juz na niczym nie zalezy. Wiec nawet gdyby sie dowiedzial ze Medyk go wykorzystal to co zrobi? Nie jest to energiczna, silna postac ktora by wybuchla gniewem i wymierzyla sprawidliwosc. Zreszta dowiadujac sie o medyku wciaz tak naprawde nic sie nie stalo! Bo przeciez Medyk nie zabil mu zony, ani nie zarazil corki. Ba medyk nic nie zrobil zlego (poza wykorzystaniem opuszczonego domu wbrew jego wiedzy - co nie oklamujmy sie, nie jest wielkim przewinieniem). Obudzony szlachcic wiec powie "OK - i co z tego?"

Tu po prostu nie ma nic do zrobienia! Finalowa scena w ogole nie ma znamion sceny 'finalowej'. Finalowa scena jest normalnym zdarzeniem do ktorego nie za bardzo da sie przyczepic. Nawet zakladajac ze Medyk z jakiegos wydumanego powodu przenosi cialo dziewczynki do lasu i nawet zakladajac ze gracze na to wpadna to co sie stanie? Gracze podejda i powiedza 'Ej! Zostaw ta dziewczynke!' na to medyk odpowie 'Hola hola chlopaki, zabieram ja bo mam zgode jej ojca (prawda!) oraz bo umiem ja wyleczyc (prawda!) i bez mojej pomocy zginie (tez prawda!)'. I co na to gracze? Eee...... moga albo powiedziec 'ok... to ma sens.. przepraszamy ze panu przerwalismy', albo moga powiedziec 'to nieprawda! jestes pomiotem Tzeentha bo wspolpracujesz ze skavenami! aaaaaghrrraa!!! <szarsza na medyka i pomagierow>' - tu scena zupelnie bezsensownej walki na koniec ktorej mamy zwloki medyka i em... nadal smiertelnie chora dziewczynke i nadal pograzonego w zalobie ojca... ergo nie zyskalismy nic. A nie, przepraszam, sledztwo dotyczylo zabojstwa szczurolapa, wiec moze chociaz pochwycilismy/pomscilismy mordercow szczurolapa? Eee.... nie. Bo go zabili skaveni, ktorzy sie nie pojawiaja w fabule. C'mon!

Scenariusz mial tak duzy potencjal... Ponizej jak ja bym go rozwinal i w jakim kierunku pociagnal:

Dramatyczny dylemat: Medyk owszem umie uratowac dziewczynke (i chce), ale kosztem spaczenia jej. I co teraz? Czy pozwalamy aby dziewczynka zyla, kosztem mutacji, czy jednak chcemy spalic na stosie Medyka i badz co badz niewinna dziewczynke? Co zrobi ojciec dziewczynki (badz co badz zdrowy!) gdy zechcemy spalic/zabic mu corke? Co zrobia Slaneeshyci jesli bedziemy chcieli spalic Medyka ? To ich wrog wiec czy pomoga? Co jesli pozwolimy Slaneeshytom pomoc w przygodzie (bo nie wiemy ze to kultysci) i przez to ze skorzystalismy z ich pomocy doprowadzimy do tragedii? Jak potem bedziemy z tym zyc? Czy bylismy w stanie odkryc wczesniej ze pomoc Slaneeshytow jest zla i nalezy ja odrzucic? Oraz co zrobi Majordomus, swiezo upieczony kultysta, gdy zechcemy zabic Medyka? czy stanie w obronie swego nowego nauczyciela, czy jednak porzuci plugawa wiare? jak zareaguje baron i czy pozwoli swemu Majordomusowi odkupic winy? Duzo fajnych dylematow i watkow, ktore obecny tekst traktuje niezwykle po macoszemu i w ogole sie na nich nie skupia (a powinien)

W caly ten konflikt pieknie wpasowywalaby sie postac wspomnianego na poczatku Lowcy Czarownic, ktory moglby pomagac w zamieszaniu i spiac klamra 'otwarcie' przygody wspomnianym stosem i spaleniem czarownicy (dla wielu niewinnej) ze spaleniem na stosie dziewczynki ( takze niewinnej dla wielu!)/medyka. Stos w prologu i epilogu. Piekna klamra. Do tego reakcja tlumu na tego typu sprawidliwosc - bezcenne!

Wtedy mamy polaczona fabule z Lowca Czarownic, mamy duzo lepiej wykorzystany watek Slaneeshytow (ktorzy chca pomoc, aby potem twistem fabularnym obrocic sie przeciw mieszkancom) - wszystko jest spojne i przepelnione dylematami, brodem, bolem, spaczeniem i warhammerem.

Moglo byc naprawde dobrze, a tak jest moim zdaniem kiszka.

A i na koniec raz jeszcze - duze brawa za sposob prezentacji danych, uklad tekstu, format, spisanie motywacji i celu scen - pod tym wzgledem praca jest niemal wzorowa! Nie mniej ocene dalbym slaba.

Ocena: 3-/6 (jesli MG samemu bardzo mocno podopowiada sobie i zmodyfikuje koncowke) lub 2/6 (jesli puscimy fabule tak jak obecnie wyglada)

15-04-2014 16:22
WekT
   
Ocena:
+2

^kurde dobre.
takie mialem wrazenie ze ze koncowka siada i powinna byc inna.

nastepnym razem przesle Ci txt do korekty :P. (jesli tylko nie bede go robil na ostatnia chwile :P)
obiecuje poprawic.

15-04-2014 16:41
Ninetongues
   
Ocena:
+2

Gratuluję, Amenrathi!

Generalnie zgadzam się z Karczmarzem.
"Trupi Król" jest do bólu klasycznym, szybkim scenariuszem i moim zdaniem zdecydowanie najlepszym, najbardziej konkretnym z przysłanych na konkurs.

Były scenariusze o lepszym pomyśle, o lepszej konstrukcji, ładniejsze lub lepiej napisane, ale w mojej opinii tylko "Trupi Król" działa jako całość, od początku do końca, w 100%.

Więcej takich!

15-04-2014 18:42
WekT
   
Ocena:
+1

poczytałem. pierwsze miejsce w pelni zasluzone. prosty skuteczny pomysl. i szybko sie czyta. fakt ciut przegadane i po pierwszych akapitach troche nie wiadomo co sie dzieje.

Ja bym chetnie poprowadził, bardzo trafia w moje klimaty

16-04-2014 11:52
Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
+5

@Klify Kemperbadu (uwaga, komentarz zawiera spoilery)

Bardzo fajna praca, w 100% trafiajaca w moj gust. Niestety ma podobna wade co tekst WekTa - skopana logike glownego watku. Nie kupuje motywow dzialania Lowcy, nie rozumiem czemu mialby decydowac sie na taka realizacje 'wymierzania sprawiedliwosci', nie czuje tego, nie widze i nie wiem dlaczego autor tak zniszczyl swoj scenariusz. Ogolnie motyw jest bardzo fajny, ciekawie zarysowane postacie, duzy nacisk na to aby nadac im charakteru i by zaangazowac graczy takze na plaszczyznie emocjonalnej wykorzystujac wiez z BNami, bardzo sympatyczne miasto, ktore dzieki podkreslanemu w wielu miejscach charakterowi kupieckiemu wyroznia sie i czuc ze to nie jest 'randomowe miasto numer 3' - wszystko to sprawia ze tekst mnie urzekl. Do tego rozne pomysly na scenki rodzajowe (choc nie wszystkie ciekawe), ktore sprawiaja ze czuc iz miasto zyje - swietna robota (np. rozne motywy dzialania strazy miejskiej lub polswiatka). Bardzo chcialbym zagrac w tak skonstruowana przygode, z duzym naciskiem na socjal w gwarnym i nietuzinkowym miescie. Ba! Chetnie tez bym poprowadzil takie sledztwo.

Niestety ten watek Lowcy, no kurcze... tak szkoda zmarnowanego potencjalu. Gdybym Gral w te przygode i MG by mi pokazal na koniec ze to wszystko zrobil Lowca to czulbym sie oszukany, zawiedziony i byc moze wrecz zly na MG. Na pewno nie bylo by to mile uczucia ani mile wspominany final przygody.

Jak ja bym to zrobil:

Poniewaz ciala sa spalone/zdeformowane i do tego roztrzaskane na miazge przez spadajacy z wysokosci wagon, wykorzystalbym motyw trudnych do identyfikacji zwlok. Wprowadzilbym twist pod koniec przygody w ktorym okazuje sie ze byc moze nie wszystkie ciala naleza do rodziny Winkerow. Pierwsze podejrzenie powinno pasc na to, ze byc moze Johan upozorowal swoja smierc, aby uciec przed problemami? Ale nie! Jeden twist to za malo. Dalbym podwojny twist - bo okazuje sie ze to Ingrid przezyla! Ingrid, postac z pozoru zupelnie poboczna, ale ciekawa, bo przeciez to ona miala najwiecej stycznosci z ksiega, to na nia moc chaosu wplynela najbardziej, to jej zdrowie zaczynalo szwankowac najbardziej dokuczliwie. Zrobilbym z niej antagoniste, ktora z poczatkowej, schorowanej, obolalej, oschlej ale dumnej kobiety w finale objawia sie jako emanacja knujacej, zlej i spaczonej mocy. Trzeba byloby sie zastanowic jaki mialaby Ingrid cel w usmiercaniu swego meza oraz dziecka. Moze zabila meza, bo ten byl 'slaby' i chcial wycofac sie z poglebiania kultu? (scenariusz wskazuje ze Johan byl sceptyczny). Ponadto Ingrid mogla wiedziec o obecnosci Lowcy w miescie i jego sledztwie (choc sama postac Lowcy bym lekko zmienil i zrobil go bardziej 'oficjalnym' oraz jego sledztwa bym nie ukrywal - ot Lowca weszacy i szykujacy publiczny stos). Upozorowanie smierci skutecznie powinno zatrzec slady i zmylic Lowce. Pytanie czemu Ingrid nie zabila takze Emmy? To moglby byc ciekawy watek konfliktu miedzy Ingrid a jej szwagierka. Emma jest pokazywana jako osoba dosc dalece spaczona, chetna by skladac ofiary z ludzi i wzywac demony - byc moze istnial konflikt miedzy kobietami ktore konkurowaly o laski swego mrocznego Pana? Moze Ingrid chciala by Emma wpadla w rece Lowcy i w ten sposob cierpiala bardziej niz w przypadku zwyklej smierci? Co z dzieciakiem, Agnes? Albo ginie bo jest obojetny Ingrid (slaby motyw), albo takze przezywa (tzn pozorujemy smierc) poniewaz Ingrid wlasnie zalezy na tym aby obronic Agnes przed Lowca - bo to Agnes jest naznaczony chaosem najbardziej (taki Damien z Omenu) i wtedy konflikt z Johanem moze byc wlasnie z powodu dziecka (moze Johan chcial usmiercic odmienca, a Ingrid na to niepozowolia?).

Ogolnie rzecz biorac kolejna zmarnowana przygoda. Mozna bylo to duzo fajniej rozwinac, bo w obecnej formie koncowka jest strasznie rozczarowujaca i wrecz drazniaca.

Btw. tekst ma bardzo duzo literowek (dawno nie czytalem chyba czegos z taka iloscia bledow (nie liczac swoich wlasnych komentarzy :P)). Przydaloby sie aby autor dal prace komus do sprawdzenia przed wyslaniem.

Ocena: 3+/6 (jesli jestesmy w stanie przebolec tego Lowce) lub 2/6 (jesli oczekujemy logiki)

PS. Ciekawe czy autorzy prac w ogole zagladaja tu (poza Wektem :P) i w ogole chca czytac komentarze do swoich tekstow

16-04-2014 12:53
dzemeuksis
   
Ocena:
0

Chcą na pewno, każdy chce. Czy zaglądają, to nie wiem. Często przegapiam artykuły, bo wchodzę głównie na podstronę blogów. Ale to pewnie zależy, jak kto ma w zwyczaju korzystać z Poltera.

16-04-2014 12:59
sil
   
Ocena:
0

Przynajmniej jeszcze jeden zagląda i chce  :P

16-04-2014 12:59
WekT
   
Ocena:
0

3 miejsce. nie ogarnalem jeszcze komcia karczmarza, ale przede wszystkim przez tekst bylo mi sie duzo trudniej przebic i zrozumiec o co tam chodzi. duzsy blad scenariusza ze cala intryga jest napisana na koncu przez co najpierw sie rozkminia a potem trzeba to czytac jeszcze raz zeby zrozumiec po wyjasnieniach.

16-04-2014 13:02
Kratistos
   
Ocena:
+4

@Trupi król

Oczywiście subiektywnie o tym dlaczego ten scenariusz mi się nie podobał.

a) Fabuła
Ilość stron dyktowała prostą fabułe. W tym przypadku jest jednak zbyt łopatologicznie- są źli i trzeba im dowalić. Żadnego drugiego dna, niespodziewanej zdrady, nawet trudnego wyboru (np. zabicie umarlaka spowoduje zawalenie się nabrzeża).

b) Klimat/detale Warhammer

Pomimo prostej fabuły wiele scenariuszy ma to "coś". Najlepszym przykładem jest "Buran" z kampanii Władca zimy- prosta pogoń za goblinami dzięki równie prostemu zimowemu klimatowi nabiera rumieńców. W Trupim królu zupełnie nie ma tego. Jedynym "niecodziennym" elementem jest plejzozaur. Mi sobiście bardzo się niepodoba- wygląda jak potwór z Loch Ness (i jeszcze sugestia aby we mgle na powierzchni jeziora pojawiała się tajemnicza długa szyja:moja drużyna chyba umarła ze śmiechu), jest cyniczny, gadatliwy ale dba o mieszkańców wioski i zleci postaciom quest jak będą mili. Oczywiście świat WFRP jest bardzo pojemny ale dla mnie to za dużo. Zresztą cały scenariusz mógłby równie dobrze być w dowolnym świecie fantasy (co nie jest chyba dobrym znakiem dla konkursu WFRP).

c) Szkic czy przygoda

Nie zgadzam się że jest to scenariusz z tych "czytaszt i grasz"

W tekście można znaleźć dokładne i długie opisy tylko potencjalnie pojawiającego się BN'a, historii rozbójników czy wydarzeń (jak przyzwano nieumarłego) o których BG na 90% nigdy się nie dowiedzą a nawet jak jeden z BNów będzie się chciał odwdzięczyć w przyszłości bohaterom graczy. Nie było by w tym nic złego gdyby nie fakt że: nie wiem jak poprowadzić klimatycznie/mechanicznie scene walki ze złymi (ilu stoi na warcie czy mają zapasy), jak ulepszyć sceny "poszukiwań" tych złych np. fajne patenty na "polowanie z przynetą", tropienie.

Jak powinnien wyglądać ten scenariusz: "Źle się dzieje w Kislevie"- jest tam taki scenariusz chyba "Dziecko Bestia".Podobnie tylko zamiast cynicznego plejzozaura są cyniczni bogowie lasu a zamiast rozbójników zwierzoludzie.  

@ Klify Kemperbadu

Mój faworyt. Oto dlaczego scenariusz mi się podobał.

a) Fabuła

Historia typowego śledztwa, tym razem jednak z twistem do którego gracze mogą sami dojść. Z jednej strony jest dużo poszlak za jakimi postacie będą mogły iść a z drugiej dużo miejsca na improwizowane elementy (mafia/strażnicy). W końcu dosyć otwarte zakończenie z gorzkim posmakiem.

b) Klimat

Winda portowa kupiła mnie w całości. Oczami wyobraźni widzę jak BG muszą używać podobnej do tej w której był zamach. Jak patrzą na beczki które jadą z nimi (czy aby nie pachną naftą), jak od wiatru cicho trzeszczy lina i konstrukcja gdy ludzie na dole klifu sa już bardzo mali...
W dodatku historia kultystów/ łowcy to właśnie klasyka WFRP a jednoczęsnie jest w tym jakiś wiarygodny obraz. W dodatku postacie mają sznase na odkrycie ich historii z dokumentów i  wyzwań.

16-04-2014 13:12
nerv0
   
Ocena:
+4

Kurczaki, moglibyście i tutaj dać linki do strony konkursu i odsyłacze do scenariuszy, bo przez chwilę autentycznie pomyślałem, że albo komentujący to grono wybranych, którym udostępniono prace do lektury, albo ja jestem za głupi, bądź ślepy i nie umiem linków znaleźć. :P

16-04-2014 14:50

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.