Pierwej PLAN był Mrocznych Potęg,
By obsypać szlachtę złotem,
I rozpocząć cykl straszliwy
- Rok w rok dzieją się więc dziwy...
Rychło fama też nadeszła,
Że nad światem BURZA przeszła,
Niczym wielka, mroczna fala.
Wszczęto zatem wkrótce ALARM!
I nie dłużej jak rok potem
- Sigmar niech to zmiażdży młotem!
Przyszło nowe utrapienie:
WIEŚĆ - i wieści tej spełnienie.
Od gawędy do gawędy
Wnet zrodziły się LEGENDY
Które, w blasku swojej chwały,
Stary Świat przygotowały
Na dni sławy i niesławy...
Nadszedł bowiem czas WYPRAWY!
Podsumowanie konkursu
VI edycja Konkursu na Scenariusz WFRP już za nami. W tym roku hasłem przewodnim przygód w Starym Świecie była "Wyprawa". Zgodnie z zasadą Skaveny są wszędzie, Rada Trzynastu wraz z Rogatym Szczurem najwidoczniej prowadziła aktywne działania zakulisowe, popiskując ze szczęścia, i tak oto do skrzynki Sekretarza trafiło równo 13 prac.
Czyżby fatum zawisło nad konkursem? Szybko jednak okazało się, że choć ta edycja przyniosła nam o dwie prace mniej niż jej ubiegłoroczna starsza siostra, to jednak przełożyły się one na ponad 419 stron przygód, czyli o 100 stron więcej niż rok temu. Słowem – było co czytać.
Pierwszy scenariusz został wysłany już 28 sierpnia, ale najwięcej, bo aż siedem, spłynęło w ostatnim dniu konkursu. Stąd wniosek, że jak zwykle, lubicie nas trzymać w niepewności aż do samego końca.
Konkurs w liczbach:
- w konkursowych szrankach stanęło łącznie 12 zawodników: 11 panów i jedna pani;
- uczestnicy reprezentowali 10 miast (w przypadkowej kolejności): Kraków, Gdańsk, Radom, Warszawę, Tychy, Siedlce, Maków Mazowiecki, Chrzanów, Goleniów i Siemianowice Śląskie;
- najkrótszy scenariusz liczył zaledwie 9, najdłuższy aż 117 stron;
- wśród nadesłanych przygód 6 miało formę PDF;
- 3 scenariusze powstały przy współpracy dwóch osób - autora tekstu i grafika;
- tylko jeden autor spróbował swoich sił, wysyłając aż 2 prace;
- żadna praca nie została zdyskwalifikowana;
- zwycięski scenariusz otrzymał punkty od każdego członka jury;
- łączna pula nagród konkursowych wynosiła w tym roku 1656,00 zł.
Wyniki konkursu
Zgodnie z Regulaminem Konkursu, poszczególni członkowie Kapituły przyznali kolejno trzy, dwa i jeden punkt scenariuszom, które uznali za najlepsze. Zwycięska praca zdobyła łącznie 11 punktów, choć tylko dwóch jurorów przyznało jej najwyższą ocenę. Był to jedyny scenariusz, który zebrał głosy wszystkich pięciu członków Kapituły.
Podobnej zgodności nie było jednak w przypadku pozostałych nagrodzonych prac - ich wyniki różniły się od siebie dosłownie jednym punktem. Drugie miejsce zajęła przygoda typowana łącznie na 7 punktów przez czterech jurorów, z tego przez jednego nagrodzona maksymalną liczbą punktów. Trzecie miejsce przypadło pracy z 6 punktami - wskazanej przez trzech członków Kapituły, z tego przez jednego punktowanej najwyżej. Dodatkowo, Kapitała konkursu zdecydowała wyróżnić czwarty scenariusz, który zdobył 5 punktów w głosowaniu.
Teraz jednak, aby dłużej nie trzymać Was w napięciu, przedstawimy wyniki i przypomnimy jakie nagrody ufundowali laureatom sponsorzy konkursu.
I miejsce
Wyprawa po wodę życia - Marcin 'deScourge' Machura
- Do wyboru jeden pakiet Warthammer Fantasy 3ed ufundowany przez Dział Warhammera serwisu Poltergeist (zwycięzca wybiera jako pierwszy): Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Game Master's Vault i Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Player's Vault albo Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Game Master's Guide i Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Player's Guide.
- Egzemplarz Warhammer: Inwazja - Zestaw Podstawowy wraz z dodatkiem Warhammer: Inwazja - Szturm na Ulthuan ufundowane przez wydawnictwo Galakta.
- Zestaw dodatków do WFRP ufundowany przez Wydawnictwo Copernicus Corporation: Królestwo Magii, Księga Spaczenia, Dzieci Rogatego Szczura.
- Komplet kości zielono-czarnych Smoczych wraz Sakiewką Smoczą ufundowany przez Q-Workshop .
- Jesienna Gawęda z cyklu Almanachy Mistrza Gry ufundowana przez Wydawnictwo Portal.
- 1800 polterpunktów ufundowanych przez Serwis Poltergeist.
- Jednorazowy kod rabatowy w wysokości 15% ufundowany przez sklep Rebel.
II miejsce
La Conquista, czyli podbój - Piotr 'Siergiej' Niedźwiadek i Tomasz 'Rosen' Wajdzik
- Pakiet Warthammer Fantasy 3ed ufundowany przez Dział Warhammera serwisu Poltergeist: Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Game Master's Vault i Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Player's Vault albo Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Game Master's Guide i Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Player's Guide (zdobywca II miejsca otrzymuje pakiet, którego nie wybrał zwycięzca konkursu).
- Zestaw dodatków do WFRP ufundowany przez Wydawnictwo Copernicus Corporation: Księga Spaczenia, Groza w Talabheim.
- Komplet kości żółto-czarnych Krasnoludzkich wraz Sakiewką Krasnoludzką ufundowany przez Q-Workshop .
- Jesienna Gawęda z cyklu Almanachy Mistrza Gry ufundowana przez Wydawnictwo Portal.
- 1300 polterpunktów ufundowanych przez Serwis Poltergeist.
- Jednorazowy kod rabatowy w wysokości 10% ufundowany przez sklep Rebel.
III miejsce
Queste - Rafał 'Ninetongues' Sadowski
- Zestaw dodatków do WFRP ufundowany przez Wydawnictwo Copernicus Corporation: Królestwo Magii, Groza w Talabheim.
- Dzieci Rogatego Szczura ufundowane przez Dział Warhammera serwisu Poltergeist.
- Komplet kości szaro-czarnych Elfich wraz Sakiewką Elficką ufundowany przez Q-Workshop .
- Jesienna Gawęda z cyklu Almanachy Mistrza Gry ufundowana przez Wydawnictwo Portal.
- 800 polterpunktów ufundowanych przez Serwis Poltergeist.
- Jednorazowy kod rabatowy w wysokości 7% ufundowany przez sklep Rebel.
Wyróżnienie
Złoto Arabii – Łukasz 'Salantor' Pilarski
- Kostki ufundowane przez Q-Workshop.
- Jednorazowy kod rabatowy w wysokości 5% ufundowany przez sklep Rebel.
- Karak Azgal ufundowane przez Dział Warhammera serwisu Poltergeist.
Pozostałe wyprawy duże i małe
Przedstawiamy również listę pozostałych prac nadesłanych na konkurs. Zostały podane w kolejności alfabetycznej:
- Karak Durn - Wojciech 'Jeni92' Jenerałek i Paulina
- Łatwa robota - Jakub Serafin
- Północ - Michał 'Lekter' Paulo
- Przygoda ze ślubem oraz deszczem w tle - Robert Słowikowski
- Trzy racje - Marcin 'Sonky' Słowikowski
- Wóz albo przewóz - Michał 'Piesław' Piesio
- Wyprawa do Dzielnicy Połów - Konrad 'kondiz' Żołna i Mikołaj Frączyk
- Wyprawa po własne ja - Maja 'Maycia' Gierszyńska
- Wyprawa po zemstę - Jakub Serafin
Okiem Kapituły
Wyprawa dobiegła końca, nam zaś pozostało już tylko podzielić się z Wami refleksjami na temat jej przebiegu z naszej perspektywy.
Karolina 'Viriel' Bujnowska - Przewodnicząca Kapituły
Zacznę od podziękowań kierowanych do Marcina 'DAME-a' Jasiunasa, który odszedł od nas na zawsze, w tragicznym wypadku w sierpniu. Do tego czasu pełnił funkcję Sekretarza Konkursu, wspierając to cykliczne przedsięwzięcie od wielu lat i pomagając Redakcji naszego Działu. VI edycja zostanie w mojej pamięci tą, która miała dwóch sekretarzy. I tą, która przypominała mi o bólu po stracie bliskiej osoby, ale też "dała kopniaka" do dalszego działania. Dziękuję też Zsu-Et-Amowi, który w połowie konkursu podjął się pełnienia obowiązków Sekretarza, z czego wywiązał się znakomicie. No i oczywiście pozostałym Członkom Kapituły - Sirielowi, Ce2arowi, Krishakhowi i Ulrichowi - z którymi dzieliłam trudy wskazania laureatów. Dzięki, chłopaki!
Wyprawa - miało być z przytupem, niczym w przygodowych filmach – zmieniający się nieustannie krajobraz, tętent końskich kopyt, kurz nad traktem. Skarby, wyścig z czasem, bujanie na żyrandolach... słowem: Indiana Jones i poszukiwacze zaginionej Arki Mrocznych Elfów! Tymczasem Arki nie było (choć była czczona przez gobliny Skrzynka), za to szukano wielu zaginionych osób i przedmiotów, niekiedy dosłownie w drugiej dzielnicy lub rzut beretem od miasteczka. Wyprawiano się też po zemstę i w jednym przypadku – na poszukiwania własnego ja wewnątrz osobistych imaginacji. Ganiano za dziewczynką po cmentarzu, dogadywano się z przyjazną wioską goblinów i przyjazną wioską orków, poszturchiwano z krasnoludami Chaosu, zwiedzano piramidę, otrzymywano błogosławieństwo Taala, latano krasnoludzkim gyrokopterem, brano ślub, bito się z łowcami czarownic i pomagano kultystom. Istny chaos, ba, wręcz Chaos! Trzykrotnie główny wątek dotyczył spaczenia: dwa razy go gdzieś przewożono z niezłą eskorta, a raz namiętnie wyławiano z jeziora. Dwukrotnie zaś celem wyprawy było złoto: Arabii i Lustrii. BG zawędrowali do Bretonii, Kisleva (trzykrotnie, jeśli dodać nadgraniczny fort), Księstw Granicznych, a nawet Lustrii. Zleźli Imperium, buszowali w Drakwaldzie, trzy razy zajrzeli do krasnoludzkiej twierdzy (w tym raz do Kraśków Chaosu). Słowem - gdzie ich nie było?!
Niestety, nie wszystkie przygody były prawdziwymi wyprawami. Niektóre bardziej przypominały "wyprawki" - garść pomysłów dla MG i jego świeżo upieczonych Graczy. Za to niemal wszystkim towarzyszyła spora ilość błędów językowych, czasem mocno utrudniających lekturę. Co cieszyło – sporo prac przysłano wraz z piękną oprawą graficzną, a niektóre PDF rzucały na kolana. Trudno było mi wskazać trzy zwycięskie prace.
Najbardziej w tegorocznej edycji ucieszył mnie fakt, że stary Warhammer ma się dobrze, a w Polsce jest wielu ludzi nadal zainteresowanych tym systemem. Niektórzy autorzy startowali już w naszych konkursach, inni publikowali na łamach Działu, a kilku miałam dopiero teraz okazję poznać. Wszystkim zaś serdecznie gratuluję tak odwagi, jak i fantazji!
Teraz zaś nadszedł czas, żebyście i Wy mogli wyruszyć z naszym Działem po przygody. Na początku opublikujemy zwycięskie prace, po nich zaś na pewno zaserwujemy Wam też kilka scenariuszy, które nie trafiły na podium, ale zapewne wzbogacą wasze sesje.
Szymon 'Siriel' Gwiazda - Członek Kapituły
I znów ruszyliśmy w drogę, tym razem nie na zwykły szlak ku przygodzie, lecz na wielką Wyprawę.
Jak się zaczęła? Jak zwykle, z dużymi oczekiwaniami, z przechwałkami i marzeniami o górach skarbów, które czekają u celu podróży. 13 dróg prowadzących w różne strony. Czasem na manowce, czasem w głąb siebie, czasem ku nieznanym wodom i ziemiom. Niektóre od razu nużyły perspektywą wędrówki, inne kusiły wizją ledwo wyłaniającą się zza horyzontu.
Jak było w podróży? Jak to w podróży - na wyboistym szlaku, pełnym nieoczekiwanych zakrętów i pułapek. Mało ekscytacji, więcej codziennego trudu i oczekiwania na wydarzenie, które przełamie monotonię podróży. Czasem serce żywiej zabiło, gdy pojawiał się niespodziewany wróg. Częściej z jękiem zrezygnowania przepłaszaliśmy ciekawskiego zająca. Mimo niepowodzeń i zmęczenia parliśmy ku celowi naszej podróży.
Jak się skończyła? Jednym słowem: różnie. Czasem przedwcześnie, jak życie skrócone skaveńską trucizną lub ostrzem goblińskiej włóczni. Czasem cel umykał naszym oczom i stawaliśmy na rozdrożu, nie wiedząc, w którą stronę się udać. Czasem wracaliśmy do punktu wyjścia. A z niektórych wypraw jeszcze nie wróciliśmy. I chyba nigdy nie wrócimy. Ale każdy odkrywca liczy na tę jedną wyprawę, która przyćmi pozostałe (często nieudane), a nagroda czekająca u kresu wynagrodzi poniesione trudy.
W tej edycji konkursu liczyłem, że ktoś podejmie wyzwanie. Opisze wizję dalekiej podróży, która wyjdzie poza ramy znanego nam Starego Świata. Wyprawy, która odbije się echem w Imperium i Bretonii, w Estalii i Tilei, o której wieść dotrze na stepy Kisleva i na pustkowia Norski. Liczyłem, że pojawią się bohaterowie, którzy zasłyną jako eksploratorzy i odkrywcy nowych krain, a nie skończą w rynsztoku lub w mogile rozmywanej przez jesienne deszcze. Liczyłem, że ktoś da nam chwilę oddechu od "typowego" Warhammera. I nie przeliczyłem się. Ruszajcie na wyprawę!
Roch 'Ulrich' Hercka - Członek Kapituły
Obecna edycja Konkursu na Scenariusz do WFRP jest pierwszą, w której brałem udział, i to od razu jako juror. Ciężkie stanęło przede mną zadanie, a właściwie - ciężka wyprawa.
Nadesłane scenariusze niestety tylko po części spełniły moje oczekiwania, bowiem spodziewałem się, że tegoroczny temat bardziej pobudzi wyobraźnię autorów i wyjdą oni poza schematy typowo warhammerowe. Spodziewałem się epickich podróży na dalekie lądy, egzotycznych niebezpieczeństw spotykających postaci graczy, wyzwań innych, niż te, którymi żyją na co dzień awanturnicy ze Starego Świata.
Niewiele prac sprostało moim oczekiwaniom, ale cieszę się, że jednak takie się znalazły, chociaż były w mniejszości. Zabierają nas one w podróże z prawdziwego zdarzenia, gdzie na śmiałków czeka przygoda, bogactwo i sława, ale również niebezpieczeństwo, zapomnienie i brutalna śmierć daleko od domu.
Natomiast duża część autorów potraktowała wyprawę jako przemieszczanie się bohaterów w przestrzeni, najczęściej niezbyt rozległej, bo to do dzielnicy obok, wioski pod miastem, czy twierdzy nieopodal miasta… Nie twierdzę, że te przygody były złe, ale czy o to chodzi w prawdziwej wyprawie?
Jako ilustrator dosyć nisko oceniam poziom graficzny nadesłanych prac - w właściwie jego brak (z wyjątkami). Na szczęście wielu autorów zadbało o dostarczenie zawsze przydatnych mapek i schematów pomieszczeń, co liczę na plus.
Na koniec chciałbym podziękować naszemu sekretarzowi, Zsu-Et-Amowi, który w kryzysowych (i bardzo przykrych) okolicznościach, przyjął na siebie ten niełatwy obowiązek i sprostał zadaniu na medal!
Krystian 'Krishakh' Pruchnicki - Członek Kapituły
Już WYPRAWY się skończyły
I niedosyt zostawiły,
Bowiem miast dalekich krajów
Kilku ledwo sięgły stajów.
Jedna tylko na osłodę
Przepłynęła wielką wodę.
Lecz to pocieszenie marne:
Błędy były tam koszmarne.
W pracach spaczeń był, gobliny,
Były walki i rozkminy,
Brudu oraz krwi niemało
No i oczywiście Chaos.
Fabularne były smaczki
I dla Mistrza Gry zahaczki,
I beenów aż w nadmiarze,
Ściąć połowę chętnie każę.
Było śmiesznie i tragicznie,
Momentami sadystycznie,
A czasami niebanalnie,
No i... homoseksualnie.
Słowem: działo się, oj działo!
Mnóstwo się tam WYPRAWiało,
A, choć czasem oko mdlało,
Jakoś się to czytać dało.
Trzeba przeto iść za ciosem!
Piękny się nasuwa wniosek:
Że wciąż gramy w Warhammera
I nasz system nie umiera!
Stąd podzięki ślę Autorom,
A jak widać jest ich sporo,
Że przygody wymyślają
I tak Stary Świat wspierają.
I zwycięzcy i przegrani,
Niech więc będą wszystkim znani.
Gnę przed Wami swoją szyję.
Dzięki Wam ten system żyje!
Piotr 'CE2AR' Stachurski - Członek Kapituły
Tematycznie prace dzieliło wiele, niestety zwykle łączyła jedna cecha: ciężko było przez nie przebrnąć. Nie pomagało dziwaczne rozplanowanie tekstów. Zalew dziesiątek stron kompletnie zbędnych informacji, wreszcie mrowie błędów wszelkiej maści.
Mierną formę można przeboleć, jeśli dostarczy interesujących pomysłów na przygody. Wybór jest spory: od zupełnie absurdalnych, poprzez sztampowe do bólu, na paru ciekawych skończywszy. Będzie z tego kilka niezapomnianych sesji, to pewne. Pozostaje dodać: do zobaczenia za rok!
Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk - Sekretarz Konkursu
Obowiązki sekretarza Konkursu na Scenariusz WFRP pełniłem po raz pierwszy, ale mam nadzieję, że nie ostatni; przykro mi jedynie z powodu okoliczności, w jakich musiałem objąć to stanowisko. Odbiór prac nie mógł się obyć bez problemów technicznych - czasem w pogoni za dostępem do Sieci zmuszony byłem nawiedzać z laptopem fastfoody, a w dwóch czy trzech wypadkach - potwierdzać odbiór prac z jednodniowym poślizgiem i wyjaśniać niejasności po problemach z dostarczeniem jakiegoś zgłoszenia. Na szczęście wszystko udało się wyprostować i 13 scenariuszy trafiło pod szkiełko i oko jurorów.
Nie każda wyprawa kończy się dobrze; gdyby ta odbywała się na żywo, zapewne skończyłaby się katastrofą. Należy się zapytać, dlaczego? Rozstrzygnięcie nie nastręczało wielkich trudności - wyraźni byli faworyci, choć żaden nie był pewny aż do ostatnich chwil. Żadna z prac nie ustrzegła się również zastrzeżeń jurorów. Problemy sprawiały motywacje bohaterów, realizacja tematu, prowadzenie akcji, sensowne zawiązanie fabuły - żeby nie wspominać o braku poszanowania dla zasad ortografii czy interpunkcji. Blisko połowa zgłoszeń została nadesłana w formacie PDF, ale nawet w nich straszyły "gobeliny" i niedostatki pod kątem formatowania.
Nieliczni autorzy pokusili się choćby o wyjustowanie tekstu; mało kto zdecydował się zajrzeć do własnej pracy przed jej wysłaniem na adres konkursowy. Ba - w jednym wypadku, gdy rzeczywiście miała miejsce jakakolwiek "korekta", "poprawiona" wersja wcale nie zyskała względem pierwowzoru - tekst został jedynie rozwinięty o kilka akapitów, równie niestarannie zapisanych co wszystkie pozostałe, ze spacjami przed przecinkami, za to bez spacji po myślnikach. A przecież można było tego uniknąć - wystarczyło nie zwlekać z wysyłką pracy do ostatniego dnia, zostawić sobie czas na przejrzenie tekstu przez zgłoszeniem, poprosić o opinie czy korektę znajomych.
Pozostaje mi żywić nadzieję, że w przyszłorocznym konkursie uczestnicy wykażą się większą zapobiegliwością.
Redakcja Działu WFRP serwisu Poltergeist serdecznie zaprasza do udziału w VI
edycji Konkursu na Scenariusz do Warhammera. W tym roku hasłem przewodnim przygód w Starym Świecie jest Wyprawa.
Konkursowe prace można nadsyłać w terminie od 02.08.2011 do 30.09.2011 roku - scenariusze zgłoszone później nie będą brane pod uwagę. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 24.10.2011 roku.
Konkursowe prace można nadsyłać w terminie od 02.08.2011 do 30.09.2011 roku - scenariusze zgłoszone później nie będą brane pod uwagę. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 24.10.2011 roku.
Nagrody w Konkursie Wyprawa
Dzięki uprzejmości naszych sponsorów pula nagród w tegorocznej edycji konkursu jest urozmaicona. Mamy nadzieję, że każdy uczestnik znajdzie w niej dla siebie coś interesującego.
I miejsce
- Do wyboru jeden pakiet Warthammer Fantasy 3ed ufundowany przez Dział Warhammera serwisu Poltergeist (zwycięzca wybiera jako pierwszy): Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Game Master's Vault i Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Player's Vault albo Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Game Master's Guide i Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Player's Guide.
- Egzemplarz Warhammer: Inwazja - Zestaw Podstawowy wraz z dodatkiem Warhammer: Inwazja - Szturm na Ulthuan ufundowane przez wydawnictwo Galakta.
- Zestaw dodatków do WFRP ufundowany przez Wydawnictwo Copernicus Corporation: Królestwo Magii, Księga Spaczenia, Dzieci Rogatego Szczura.
- Komplet kości zielono-czarnych Smoczych wraz Sakiewką Smoczą ufundowany przez Q-Workshop .
- Jesienna Gawęda z cyklu Almanachy Mistrza Gry ufundowana przez Wydawnictwo Portal.
- 1800 polterpunktów ufundowanych przez Serwis Poltergeist.
- Jednorazowy kod rabatowy w wysokości 15% ufundowany przez sklep Rebel.
II miejsce
- Pakiet Warthammer Fantasy 3ed ufundowany przez Dział Warhammera serwisu Poltergeist: Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Game Master's Vault i Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Player's Vault albo Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Game Master's Guide i Warhammer Fantasy Roleplay 3 ed. - Player's Guide (zdobywca II miejsca otrzymuje pakiet, którego nie wybrał zwycięzca konkursu).
- Zestaw dodatków do WFRP ufundowany przez Wydawnictwo Copernicus Corporation: Księga Spaczenia, Groza w Talabheim.
- Komplet kości żółto-czarnych Krasnoludzkich wraz Sakiewką Krasnoludzką ufundowany przez Q-Workshop .
- Jesienna Gawęda z cyklu Almanachy Mistrza Gry ufundowana przez Wydawnictwo Portal.
- 1300 polterpunktów ufundowanych przez Serwis Poltergeist.
- Jednorazowy kod rabatowy w wysokości 10% ufundowany przez sklep Rebel.
III miejsce
- Zestaw dodatków do WFRP ufundowany przez Wydawnictwo Copernicus Corporation: Królestwo Magii, Groza w Talabheim.
- Dzieci Rogatego Szczura ufundowane przez Dział Warhammera serwisu Poltergeist.
- Komplet kości szaro-czarnych Elfich wraz Sakiewką Elficką ufundowany przez Q-Workshop .
- Jesienna Gawęda z cyklu Almanachy Mistrza Gry ufundowana przez Wydawnictwo Portal.
- 800 polterpunktów ufundowanych przez Serwis Poltergeist.
- Jednorazowy kod rabatowy w wysokości 7% ufundowany przez sklep Rebel.
Regulamin konkursu Wyprawa
Chętnych do udziału w konkursie zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem Konkursu Wyprawa. Wszelkie odpowiedzi na dodatkowe pytania można uzyskać na naszym forum, w wątku poświęconym konkursowi.
Życzymy połamania piór!
Redakcja Działu WFRP
Redakcja Działu WFRP