» Komiks i jego konteksty

Komiks i jego konteksty

Dodał: Młot

Komiks i jego konteksty
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 1
Mają w kolekcji: 0
Obecnie czytają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie czytam
Komiks i jego konteksty - Poltergeist patronem
Tytuł: Komiks i jego konteksty
Wydawca: Instytut Kultury Popularnej
Miejsce wydania: Poznań
Data wydania: 31 lipca 2014
Liczba stron: 300
Format: A5
ISBN-10: 978-83-939707-0-4
Cena: 35,00 zł

Z artykułów zgromadzonych w tomie Komiks i jego konteksty przebija wrażliwość na wszelkie zmiany i niuanse rzeczywistości kulturowej, społecznej, politycznej. Ich autorzy wydeptują własne ścieżki, czasem się spotykając, czasem korzystając ze wskazówek i map (różnych metod i inspiracji), każdorazowo eksplorując nowe obszary badań bądź odświeżając to, co już odkryte. Łączy ich doświadczenie – wspólnie bowiem zaznaczają wyraźny punkt na mapie polskiego komiksoznawstwa.

Wydawcą książki jest Instytut Kultury Popularnej – wydawnictwo Fundacji Instytut Kultury Popularnej, powstałej w lutym 2014. Jej celem jest realizacja badań naukowych, projektów edukacyjnych oraz wydawniczych poświęconych kulturze popularnej, która pośredniczy w każdej próbie refleksji dotyczącej rzeczywistości społecznej, wymaga umiejętności rozpoznania zagrożeń, jakie niesie ze sobą przemysł kulturowy, ale i dostrzegania oraz twórczej eksploracji wartości pozytywnych (i w sensie pragmatycznym, i estetycznym).

Spis treści

  • I. Wokół teorii i historii komiksu

Jerzy Szyłak, To ptak! To samolot! To ikonotekst! Książka – komiks – picturebook (medium czy media?)

Wojciech Birek, Po co nam stylistyka komiksu

Ksenia Frąszczak, Webkomiks – problematyzacja definicji

Matylda Sęk, Percepcja miast w komiksach w perspektywie ponowoczesnych wzorów osobowości

Piotr Klonowski, Osiedle Swoboda Michała Śledzińskiego oraz Sport i Pielęgnacja Marcina Maciejowskiego – dwa spojrzenia na polską rzeczywistość po-transformacyjną przez pryzmat popkultury

Tomasz Marciniak, Komiks historyczny w Polsce między dydaktyką a propagandą. Dokonania i perspektywy

Adam Rusek, Relax (1976-1981): krótka historia magazynu komiksowego

  • II. Komiks wobec innych form kultury

Magdalena Lachman, Między (dez)aprobatą a inspiracją. O recepcji komiksu w kręgu (około)literackim

Stefano Damato, Japoński komiks i literatura włoska: „Dantejskie” dzieła Go Nagai-Ego

Damian Kaja, Komiks amerykański w kontekście telewizji. Prolegomena

Paweł Panic, Bijatyka wychodzi poza kadr. Wpływ komiksów na gry z gatunku beat’em up

Tomasz Misiak, Krótka wariacja na temat wrażliwości komiksowej w filmie animowanym

Bartłomiej Oleszek, Komiks w teatrze. Od scen radiowych i telewizyjnych do performansu

Michał Traczyk, Komiks i piosenka – losy osobne, losy bliźniacze?

Mateusz Torzecki, Rock ilustrowany – historia obwolut z innego wymiaru

Arkadiusz Adamczuk, Znaczenie inspiracji sztuką w twórczości Milo Manary

Ewelina Kwiatkowska, Komiks w szkle sparafrazowany

  • III. Interpretacje

Paweł Gąsowski, Komiks – zwierciadło kultury w stanie i wobec rewolucji

Bernadetta Matuszak-Loose, Komiksy o Auschwitz. Forma pamięci kulturowej czy rozrywki?

Izolda Kiec, Komiks, historia i kobiecość „na wymiar”

Maria Delimata, Zsazsa Zaturnnah – filipińska intrapłeć w komiksie

Przemysław Zawrotny, Komiksowa dydaktyka, fabularyzowana biografia czy refleksja o statusie nauki? Rozważania o Logikomiksie

Natalia Kućma, Niemy krzyk – o obrazie współczesnego świata w komiksie Bez komentarza Ivana Bruna

Przemysław Kołodziej, Kręta droga do piekła (od zeszytu do zeszytu) – Hellblazer i forma serialu komiksowego

Źródło: Strona Instytutu Kultury Popularnej

Tagi: Komiks i jego konteksty | Instytut Kultury Popularnej


Czytaj również

Komiks i jego konteksty
Szczegółowe analizy
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.