» Artykuły » Scenariusze » Kocioł

Kocioł


wersja do druku

Scenariusz do systemu Flames of War

Redakcja: Adam 'Aki' Kasprzak

Kocioł
Wersja do druku w formacie PDF plik 177 KB
Kiedy zapada zmrok siły tradycyjne zaprzestają walki w myśl niepisanej zasady i wzmacniają swoje siły. Jednostki otrzymują dostawy zaopatrzenia i paliwa, ranni są odtransportowywani na tyły, a żołnierze otrzymują bezcenną chwilę na zjedzenie czegoś ciepłego oraz zaznanie luksusu jakim jest sen. Ostatnia noc nie była jednak typowa. Pod osłoną nawały artyleryjskiej siły obrońcy przebiły się przez linie atakującego i zajęły pozycje obronne wokół obiektów o kluczowym znaczeniu strategicznym. Scenariusz Kocioł wykorzystuje zasady specjalne Defensive Battle, Delayed Reserves, Immediate Ambush, Prepared Positions, Reserves oraz Random Deployment. Twoje rozkazy Atakujący Nieprzyjacielska ofensywa przebiła się nocą przez naszą linię frontu, a jednostki wroga zajęły pozycję w pobliżu Twojej kompanii. Musisz natychmiast uderzyć i zająć jeden z Celów, aby ustabilizować sytuację. Obrońca Twoje siły nocą spenetrowały linie nieprzyjaciela i zajęły pozycje obronne wokół kluczowych obiektów strategicznych. Teraz, kiedy zbliża się świt, musisz sformować silne ugrupowanie obronne przed spodziewanym kontratakiem wroga. Musisz powstrzymać przeciwnika przed dotarciem do któregoś z Celów.
Przed bitwą 1. Wyznacz środek stołu tak, aby był on widoczny dla obu graczy. 2. Wyznacz obrońcę i atakującego zgodnie z zasadą Defesive Battle 3. Atakujący wybiera jedną z długich krawędzi, z której będą wychodzić jego rezerwy. Rezerwy obrońcy będą wychodzić z krawędzi przeciwnej. 4. Obrońca umieszcza 3 Cele w odległości 12”/30cm od środka stołu i przynajmniej 12”/30cm od siebie nawzajem. Następnie atakujący usuwa jeden z Celów ze stołu. 5. Obrońca wyznacza przynajmniej połowę swoich sił do wystawienia w opóźnionej rezerwie (Delayed Reserve). Pozostałe plutony z wyjątkiem jednego obrońca wystawia w promieniu 16”/40cm od środka stołu. Pluton, który pozostał wystawiony zostanie w natychmiastowej zasadzce (Immediate Ambush). 6. Atakujący wyznacza przynajmniej połowę swoich sił do wystawienia w rezerwie. Reszta plutonów zostaje wystawiona na stole zgodnie z zasadę Random Deployment 7. Następnie gracze, poczynając od obrońcy, wystawiają swoje drużyny samodzielne (Independent teams) w swoich strefach wystawienia. Rozpoczęcie bitwy 1. Siły obu graczy zaczynają w przygotowanych pozycjach, a więc ich jednostki mają status Conceled oraz Gone to the Ground. 2. Plutony zwiadowcze przeprowadzają ruch zwiadowczy (Reconnassance Deployment move) zaczynając od jednostek atakującego. 3. Grę rozpoczyna obrońca. 4. Obrońca wystawia swój pluton trzymany w natychmiastowej zasadzce (Immediate Ambush). Zakończenie bitwy Bitwa kończy się w turze szóstej lub późniejszej kiedy:
  • Na początku swojej tury atakujący jest w posiadaniu któregoś z Celów
  • Obrońca zaczyna swoją turę i w promieniu 16”/40cm od Celu nie ma jednostek przeciwnika
Wyłonienie zwycięzcy Atakujący wygrywa, jeśli zaczął swoja turę zajmując Cel. Penetracja linii obronnych została zlikwidowana, a front ustabilizowany. W innym przypadku wygrywa obrońca. Wszystkie kontrataki na Twoje siły zostały zatrzymane. Wylicz zdobyte Punkty Zwycięstwa (VP) na podstawie Tabeli Punktów Zwycięstwa (s. 195 podręcznika głównego).
Powyższy tekst jest tłumaczeniem scenariusza z podręcznika głównego do Flames of War. Został przetłumaczony i opublikowany za wiedzą i zgodą wydawnictwa.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Bez odwrotu
Scenariusz do systemu Flames of War
Potyczka
Scenariusz do systemu Flames of War
Odwrót
Scenariusz do systemu Flames of War
Przebicie
Scenariusz do systemu Flames of War
Bój spotkaniowy
Scenariusz do systemu Flames of War

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.