» Blog » Karta statku do Głębi Przestrzeni
23-06-2012 10:15

Karta statku do Głębi Przestrzeni

W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF | Odsłony: 22

Karta statku do Głębi Przestrzeni

Prezentuję kartę statku do Głębi Przestrzeni.

 

Tym razem jest ona jeszcze w wersji nieedytowalnej, takowa pojawi się później (w odróżnieniu od karty postaci, ma "trochę" więcej komórek do zedytowania ;) ). 

Grafika - eco. Tym razem dobrze i tanio się drukuje nawet u oszczędnych. Wersja full będzie także dostępna. 

 

Przy okazji zapowiadam, że w momencie premiery, będzie dostępnych na stronie kilkanaście statków w wersji generic. Ułatwi to znacznie rozpoczynanie rozgrywki dla posiadających okręt kosmiczny. 

 

LINK do karty statku

 

Dostępna jest także karta postaci w wesji Eco. Oczywiście edytowalna (potrzeba aplikacji FoxIt, Adobe Reader czasem źle rozpoznaje edytowalne komórki).  

 

LINK do karty postaci

 

Zapraszam też na stronę systemu

 

 

LINK do strony

Komentarze


Albiorix
   
Ocena:
0
Czyli jak statek dostaje wycisk to schodzą mu kratki dookoła?
23-06-2012 10:24
Indoctrine
   
Ocena:
0
Dokładnie tak. To są punkty pancerza. Każda kratka może mieć wartość od 0 do 10 (ale małe statki mają maksymalnie 2).

Całość działa warstwowo - wpierw schodzą warstwy niebieskie, potem pomarańczowe a na końcu zielone. Oczywiście są bronie obszarowe, które mogą zmieść kilka kratek z jednej warstwy albo przebijające, które mogą dotrzeć do warstw głębszych.
Dokładne zasady są opisane w podręczniku. Działa to sprawnie i szybko.
23-06-2012 10:35
Kamulec
   
Ocena:
0
Gumka kolorki zaraz wyeliminuje, a ostatecznie przetrze kartkę. Moim zdaniem kartę uszkodzeń lepiej zrobić osobno, chyba że wykluczasz naprawianie statków.
23-06-2012 11:34
Indoctrine
   
Ocena:
0
Konwencja zakłada walkę nie tak często, rzadziej niż raz na sesję. Raczej zakładam, że po walce i naprawie, zostanie ponownie wydrukowana karta (a przynajmniej ta strona) na następną sesję :)
Poza tym, w cz-b drukuje się też dobrze.

Ale tak, sama tabela uszkodzeń będzie także w materiałach dostępna, wraz z wieloma innymi przydatnymi drobiazgami.
23-06-2012 11:59
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wow... pięknie wygląda.
Myślę, że będę musiał wypełniac ją z moim księgowym :)
4 strony!!!!!!!
23-06-2012 12:02
Tyldodymomen
   
Ocena:
+6
To jest cena realizmu i naukowości o które tak intensywnie walczysz z fanami elfanów i smoków, zigzaku
23-06-2012 12:11
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Oj, nieprawda. Da się dużo prościej.
23-06-2012 12:21
Salantor
   
Ocena:
0
Przypomina mi kapkę kartę statku do Saganami Island Tactical Simulator. Jeśli bitwy w Głębi są prowadzone dokładnie tak samo, jak tam, to chyba podziękuję.
23-06-2012 12:30
Kamulec
   
Ocena:
+1
@Indoctrine
Problem nie w drukowaniu, lecz uzupełnianiu. Jak mam przepisywać po każdej walce 100 pól, to się walki odechciewa :P

Na karcie postaci napisy są niezbyt czytelne.
23-06-2012 12:32
Indoctrine
   
Ocena:
0
@Zigzak

Dlatego też będzie dostępnych wiele genericów, gdzie wystarczy zmienić kilka elementów jak będzie potrzeba :)

I nie, nie da się dużo prościej na tym poziomie realizmu. Zdjęcie każdego elementu jest możliwe (są ku temu wskazówki w podręczniku jak uprościć wszystko), ale zmniejsza ono realizm. Coś za coś.

@Salantor

Nie wiem jak tam są prowadzone walki. W GP walka może być prowadzona na dwóch modułach.

SIM - to taktyczna bitwa na planszy, dłuższa, realistyczniejsza ale bardziej skomplikowana.

FAST - krótki pojedynek, gdzie większość zajmuje przygotowanie potyczki, a samo rozegranie jest bardzo szybkie.
Można wybierać taktyki, manewry, itp.
W walce FAST, przykładowy pojedynek dwóch myśliwców spotykających się w przestrzeni międzyplanetarnej (lecą naprzeciw siebie), gdzie każdy z nich ma po jednej wieżyczce i nie ma osłon, to tylko 8 rzutów kośćmi na każdy okręt. Plus ustalenia czy trafiono jakieś podzespoły.

Znacznie bardziej istotne jest właśnie zniszczenie u wroga urządzeń niż zezłomowanie go. Rozbicie komputera pokładowego, jak nie ma zapasowego, kończy właściwie walkę. To samo z bronią, silnikiem manewrowym...

@Kamulec

Sprawdziłem wydruk - jest ok...

A przepisywania aż tak dużo nie ma :)
Nie każdy statek ma aż tyle warstw.
Niebieskich jest 5, ale zazwyczaj pojazd graczy ma 1-2. 1 pomarańczową i max 2 zielone..
Wypełnienie trwa dosłownie 3-4 minuty :)
23-06-2012 12:42
Tyldodymomen
   
Ocena:
+1
Jesli będzie prościej , to mniej realistycznie. W sci-fi podobno grają świtalejsi ludzie niż w dark fantazy, więc obrazą dla ich wiedzy byłaby karta która nie uwzględnia wszystkich detali wiedzy z zakresu astrofizyki i budowy statku kosmicznego.Nie przyciągaj plew do ziaren.
23-06-2012 12:42
Indoctrine
   
Ocena:
0
@Tyldodymomen

Ja tak nie kategoryzuję. Karta do GP jest kompromisem :)
23-06-2012 12:57
39442

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Idą dwa koty przez pustynie, jeden mówi:
"nie ogarniam tej kuwety"

Nie znam się na walkach statków kosmicznych, mechanice, nie lubię tabelek etc.

JEDNAK karta sama w sobie jest bardzo estetyczna, widać, że mocno dopieszczona, aż fajnie się na nią patrzy.

Jeśli tak aktualnie jest zrobiony cały pod to aż miło będzie się go kartkowało.
23-06-2012 12:59
~Ekspert

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+7
Wielokrotnie brałem udział w walkach statków kosmicznych i muszę przyznać, że dopiero Głębia Przestrzeni będzie systemem wiarygodnie oddającym moje doświadczenia.
23-06-2012 13:05
Salantor
    Indoctrine
Ocena:
0
W Saganami Island miałeś dla każdego statku osobną kartę ze szczegółowymi danymi oraz przekrojem bocznym. Podzielony był na kratki, oznaczające pancerz, kadłub, podsystemy etc. Na jeszcze innej kartce, co turę, wyznaczałeś kurs, z uwzględnieniem, że kosmos jest true 3D. Dwaj gracze w jednym teamie najłatwiej wyjaśniali sobie zawiłości nawigacji ręką, gdyż jej ruch i ustawienie łatwiej było (przynajmniej dla mnie) zrozumieć od tego, co proponowała gra.
Więc za wersję SIM podziękuję, chociaż osiem rzutów przy FAST także brzmi dla mnie trochę nieprzyjemnie.
23-06-2012 13:16
Indoctrine
   
Ocena:
0
@ Salantor

Zwykla walka ze szkieletem w Warmlotku potrafi trwac wiecej niz 10 rzutow.
W GP walka takze uwzglednia 3d, ale ono nie jest takie istotne. Wektory naja duze znaczeniew SIM, w FAST bardziej liczy sie taktyka i wybrane manewry.

@Selekos

Na stronie jest demko, oddaje troche charaktet podrecznika, aczkolwiek beda zmiany w ukladzie, tabelkach itp.
A jak z walka w VD?

23-06-2012 13:34
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Czy w Głębi Przestrzeni będzie także liczona Głębia Przestrzelin? :)

Tymenie - można wiele z rzeczy kotre Indo prezentuje na karcie zrobic opisowo. Strona 3, którą mamy na obrazku przy notce mi by w zupelności wystarczyła, pewnie aż z nadmiarem.
Bo jakkolwiek graficzne oddawanie obrażen przy pomocy zakreślania kratek jest fajne, wpisanie zamiast nich cyferek zajmuje mniej miejsca.
Rozumiem potrzebę hiperrealizmu, choc uważam, że powinien on byc zbalansowany na tyle, by nie przeszkadzał grywalności.
Indo, to co dla ciebie może trwac kilka minut, dla kogoś kto nie zna systemu, albo dopiero sie go uczy moze trwac kilka dni.
Wierzę, że Artur Szyndler trzaskał kolejnych półbogów do Kryształów Czasu w 5 minut - mi to jednak zajęło dwa dni. I po tym doświadczeniu pożegnałem się z mechaniką KCteów.
Więc trzeba by zrobic sobie takie krótkie podsumowanie - czy to co prezentujesz ma w sobie więcej wad, które odstraszają od systemu, czy też wiecej zalet, które te wady niwelują, i jeszcze dają frajdę? Bo jesli tych wad jest więcej (niegrywalnośc jako główna) niż zalet, to może byc problem.
Pamietam, ze dyskutowaliśmy o tym tutaj:
http://spolecznosc.polter.pl/Indoc trine,blog.html?12737
23-06-2012 13:55
goracepapu
   
Ocena:
+2
O zgrozo, zigzakowi nawet specjalna szkoła nie pomogła w opanowaniu KC.
23-06-2012 14:44
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Opanowac opanowalem. Choc to bylo jeszcze w podstawówce :P
Ale odechcialo mi sie grać.
23-06-2012 15:26
~Prostak nie zygzak

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Szkoda że nie jest to setting zigiego.
23-06-2012 15:27

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.