K5+1 - sesja zerowa
W działach: Warhammer, różne, K5+1 | Odsłony: 186Witaj drogi Czytelniku,
W ubiegły czwartek odbyła się sesja zerowa projektu K5+1. Nagraliśmy ponad 5 godzin materiału, w trakcie którego zarówno gracze jak i prowadzący świetnie się bawili. Sesja jak już wspominałem była w Warhammera, jednak ze względu na dużą liczbę graczy, którzy w dodatku przez jakiś czas ze sobą nie grali, przyjęliśmy bardzo lekką konwencję. Zrealizowaliśmy niezobowiązujący scenariusz, ograniczając przy tym niemal maksymalnie korzystanie z mechaniki - jakieś pojedyncze rzuty, owszem pojawiły się, jednak większość zdarzeń mających miejsce na sesji rozegraliśmy narracyjnie. Doszliśmy bowiem do wniosku, że poprowadzenie potyczki, w której miałoby uczestniczyć wszystkie 6 postaci oraz x przeciwników sprawiłoby, że zabilibyśmy płynność rozgrywki - co byłoby zarówno nieciekawe dla widzów, jak i dla samych graczy (w końcu nikt nie lubi długo czekać na swoją kolej, czyż nie?).
O ile nieobiektywnie mogę stwierdzić, że sama sesja jest całkiem niezła (biorąc pod uwagę ile serca w odgrywanie swych postaci włożyli gracze), to spoglądając na całość z technicznej strony, to muszę w tym miejscu przyznać, mój drogi Czytelniku, że wyszła nam mała "karamba". ;-) Zespół pracuje właśnie nad obróbką materiału. O ile dźwięk, jest dobry, lub bardzo dobry, o tyle wykorzystane do sporządzenia nagrania kamery nie spełniły pokładanych w nich oczekiwań. Surowe nagranie, mogłoby pojawić się już w niedzielę, jednak dokładamy wszelkich starań, by materiał zaprezentował się jak najlepiej - to co leży w naszym zasięgu zostanie poprawione, natomiast zajmie to więcej czasu, niż byśmy sobie życzyli.
Podjęliśmy również decyzję, że nagrania będą publikowane w 20-40 minutowych blokach, spinających określone sceny. Rzucenie 5 godzinnej sesji "na twarz", najprawdopodobniej spowodowałoby u Ciebie odruch podobny do mojego, czyli przeklikiwanie materiału, w poszukiwaniu... no właśnie, czego? Akcji? Ciekawego momentu? ;-) Piszę konsekwentnie o 5 godzinach, ale tak naprawdę całość będzie znacznie krótsza - przerwy w grze i niektóre dłużyzny zostały już usunięte (w tym miejscu podziękowanie dla Olórina za zwrócenie uwagi na ten element i podanie przykładu Force Gray).
Na tę chwilę nie jestem wstanie określić kiedy udostępnimy gotowy materiał - pracujemy nad nim, ale jednocześnie przygotowujemy się do sesji na żywo, którą będziemy transmitować w czwartek, 1 grudnia o 19:00 na naszym kanale na twitchu. Może się więc zdarzyć, że chronologia zostanie zaburzona - niemniej nie miej obaw, mój drogi Czytelniku - najważniejsze wydarzenia zostaną Ci zgrabnie przedstawione na pierwszej sesji.;-)