Blog
Wyświetlono rezultaty 1-10 z 24.
Powrót z hibernatora - Głębia Przestrzeni
14-03-2016 14:54
11
Komentarze: 1W działach: RPG, Głębia Przestrzeni, SF
Witam brać (i siostrzaność) erpegową po paru latach przymusowej hibernacji.
Tak to jest, gdy na dalekie wyprawy człowiek się wybiera, a statek się psuje i nie ma jak wrócić. Szczęście wielkie, że lodówka sprawna i do czasu ratunku utrzymać przy życiu pozwoliła... Dopiero po powrocie, wyszperałem w datasferach ciekawy zbiór porad - Podręcznik pioniera. Ha, gdybym tylko wcześniej to miał, to miast ryzykować kilka lat w zamrażalniku, trochę lepiej bym sobie może poradził?
Wiecie, że istnieje aż osiemnaście sposobów na zgromadzenie wody skalistej pustyni? Ja też nie wiedziałem, chociaż ta wiedza...
Incydent Betelgeuse - DDGF
15-06-2013 22:55
9
Komentarze: 9W działach: Głebia Przestrzeni, RPG, SF, DDGF
W związku z obchodami tego uroczystego dnia - udostępniam prolog do kampanii "Incydent Betelgeuse". Dlaczego prolog? Bo 15 czerwca przyszedł szybciej niż myślałem i jeszcze robiony jest skład.Niebawem jednak cała kampania zostanie także DARMO udostępniona. Co takie dzieje się w sektorze Betelgeuse?Dlaczego górnicy z korporacją HMI tak bardzo skaczą sobie do oczu? Skąd wzięło się tyle nieufności do Obcych? Co potrafi i jakie ma cele pewna starożytna pamiątka po jednej z obcych ras? Jakie tajemnice skrywają Przestrzeńcy z Blasphemy? No i najważniejsze - czy Betelgeuse naprawdę wybuchni...
Incydent Betelgeuse - okładka kampanii
15-02-2013 11:18
37
Komentarze: 34W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF
Niedługo (czas w tygodniach liczony ;) ) pojawi się na stronie Głębi Przestrzeni darmowa kampania - Incydent Betelgeuse.
Będzie to dość duża książeczka (70-100 stron w zależności od ostatecznego formatowania) zawierająca całkiem długą historię.
Oto kilka cech kampanii:
- dwanaście przygód połączonych fabularnie
- dużo nowych informacji o uniwersum Głębi Przestrzeni do wykorzystania na zwykłych sesjach
- trochę nowego sprzętu (broń, statek i inne)
- wielowątkowość (system zmiennych determinujących zdarzenia w przygodach kolejnych)
- kilka sposobów zakończenia kampanii
-...
Opowiadanie świąteczne
25-12-2012 13:09
3
Komentarze: 14W działach: Boże Narodzenie, Głębia Przestrzeni
Wielebny Tadeusz Corcoran, proboszcz Guy Sonnerson oraz igumen Chandra Arkadis obserwowali z wielką uwagą ekrany sytuacyjne „Pielgrzyma”. - Ta wyprawa to szaleństwo, nigdy nie znajdziemy tej gwiazdy. – marudnym głosem odezwał się zakonnik. – Bóg nie posługuje się takimi rzeczami, by można było potem na gruncie prostej empirii coś udowodnić, pamiętacie historię Chusty Żałobnej z Turynu? - Cuda Jego są wielkie i nieodgadnione! Czemu nie miałby stworzyć komety która miała zwiastować Narodzenie Pańskie? – tubalnym głosem odparował pastor...
O tabace (18+)
14-12-2012 11:53
24
Komentarze: 21W działach: Tabaka
Dawno temu, na Coperniconie wywiązała się dyskusja o tabace. Po długim czasie przypomniałem sobie i postanowiłem zgodnie z sugestiami wtedy powiedzianymi skrobnąć w tym temacie parę zdań. Tabaka – zazwyczaj brązowy (w różnych odcieniach – od jasnożółtej po hebanowo czarną), czasem biały albo kolorowy proszek o różnej gramaturze powstały z suszonych liści tytoniowych. Nierzadko wzbogaca się go dodatkowymi aromatami. Zażywa się go wciągając nosem do śluzówki, skąd zostaje częściowo wchłonięty przez organizm. W odróżnieniu od produktów spalania tytoniu, tabaka sama z siebie mni...
Karnawał Blogowy RPG #35 – systemy autorskie - Luźne rozważania
25-09-2012 10:59
20
Komentarze: 16W działach: KB
Karnawał Blogowy RPG #35 – systemy autorskie Luźne rozważania Odkąd pamiętam, zawsze chciałem napisać własne RPG… Nie, to zbyt banalne. Pamiętam gdy graliśmy z kolegami w erpegi i im dłużej to trwało, tym bardziej czuliśmy niedosyt. Lekarstwem okazało się stworzenie czegoś samemu – nowy system, dający… To też nie tak. Zacznę od filozofowania, potem pomarudzę a na koniec podzielę się swoimi doświadczeniami – tak chyba będzie najlepiej. Przy okazji niczego odkrywczego tutaj raczej nie będzie – ot, trochę spostrze...
Karta statku do Głębi Przestrzeni
23-06-2012 10:15
9
Komentarze: 45W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF
Prezentuję kartę statku do Głębi Przestrzeni. Tym razem jest ona jeszcze w wersji nieedytowalnej, takowa pojawi się później (w odróżnieniu od karty postaci, ma "trochę" więcej komórek do zedytowania ;) ). Grafika - eco. Tym razem dobrze i tanio się drukuje nawet u oszczędnych. Wersja full będzie także dostępna. Przy okazji zapowiadam, że w momencie premiery, będzie dostępnych na stronie kilkanaście statków w wersji generic. Ułatwi to znacznie rozpoczynanie rozgrywki dla posiadających okręt kosmiczny. LINK do karty statku Dostępna jest także karta postaci w...
DDGF - przygoda do Głębi Przestrzeni
17-06-2012 01:02
11
Komentarze: 12W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF
Z niewielkim opóźnieniem udostępniam z okazji DDGF nową przygodę do mojej "Głębi Przestrzeni". "Katedra" to krótka opowieść testowaniu ludzkiego ducha, zagrożeniu, śmierci, wystawieniu na próby. Całość podlana religijnym sosem by nadać więcej pytań o sens... Zgodnie z założeniem jakie wcześniej przyjąłem, jest to sandbox o wąskich ramach. Ściśle określone jest miejsce rozgrywki - pokład liniowca. Tak samo główni aktorzy oraz scenografia także została stworzona. Poza tym, gracze nie mają narzuconej roli. Oczywiście dobrze by było, gd...
Głębia Przestrzeni - generator układów gwiezdnych i korporacji
02-06-2012 15:53
8
Komentarze: 39W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF
Udostępniłem na stronie systemu dwa małe "generatorki". Cudzysłów bo niestety nie wystarczy nacisnąc przycisku "rób" i gotowe ;)Większość danych trzeba wybrać z rozwijanych list, nieliczne wpisać ręcznie. Pola do wpisu są białe. Pierwszy umożliwia wygodne stworzenie korporacji wedle zasad z podręcznika i zapoznać się jak one wyglądają. Link - Korporacje Drugi to generator układów planetarnych. Dzięki niemu można stworzyć prosty układ planetarny z podstawywmi informacjami, takimi jak rodzaj gwiazdy, klasę planety, itp.&nbs...
KB#29 Architektura w RPG - Stacja Tesseract
28-03-2012 09:38
17
Komentarze: 10W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF, KB
Architektura w systemach SF może przyjmować formy bardzo różne, zarówno pod względem estetyki jak i funkcjonalności. Nowoczesna (zazwyczaj) technologia, umożliwia łatwe manipulowanie tworzywem, paradoksalnie zbliżając się do magicznych tworów światów fantasy. W końcu magiczna latająca wyspa niewiele się różni od syntetycznego kurortu safari, unoszącego się na silnikach grawitacyjnych nad oceanem. Jeśli jeszcze dodać możliwość manipulowania przestrzenią w więcej niż trzech wymiarach przestrzennych, rodzą się dodatkowe możliwości. Nie zagłębiając się aż tak bardzo w różnorodność, bo ta...
Przejdź do strony: