» Wieści » InSpectres Pl

InSpectres Pl

|

InSpectres Pl
Ukazała się właśnie polska wersja dema Inspectres. W grze gracze wcielają się w agentów należących do firmy zwalczającej potwory. Demo posiada wszystko, co jest wymagane by rozpocząć zabawę.

Autorem gry jest Jared A. Sorensen
Tłumaczenie: Magdalena 'Redone' Wilamowska
Sklad tekstu: Radek 'Drozdal' Drozdalski
Korekta: Jacek 'Darken' Gołębiowski
Ilustracja na okładce: Fufu Frauenwahl

Przejdź dalej: InSpectres Pl

Źródło: Dolina Dziwnych Rzek

Komentarze


~Drachu

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
O rany! Klawo!
04-10-2007 10:14
Karczmarz
   
Ocena:
0
Hmmm

Ja tam się na indie nie znam, ale jakoś rola MG opisana w tym krótkim zarysie wydaje mi się strasznie znikoma. Ogranicza się do rozpoczęcia i do określenia kiedy BG mają rzucić na stres. Trochę to nudne i nie wiem czemu MG miałby chcieć grać w czymś na co niema żadnego wpływu. (Tak samo jak Gracze nie chcą grać w sesjach w których nie mają na nic wpływu a ich rola ogranicza się do rzutu raz na jakiś czas kostką). Innymi słowy w ogóle po tym "starcie" nie widzę roli MG
04-10-2007 10:23
Fungus
   
Ocena:
0
Hm, zabawne ze logo ma "e" przesuniete :-)
04-10-2007 10:37
Darken
    Karczmarzu
Ocena:
0
masz rację. Zależnie jak MG podejmie się gry mogą wyniknąć dwie sytuację:
Od rzutu do rzutu to MG opisuje sytuację, a gracze przejmują narrację po rzucie, coś około jednego rzutu na scenę.

Druga możliwość, to rzucenie całej narracji graczom, a zajmować się tylko ustawianiem nowych scen oraz ich podsumowaniem.
04-10-2007 15:55
KRed
   
Ocena:
0
fajny pomysł z tym tłumaczeniem dema.
04-10-2007 17:52
kaduceusz
   
Ocena:
0
Świetna robota, +1.
04-10-2007 18:17
Ifryt
   
Ocena:
0
Pełne moje uznanie!
04-10-2007 21:48
Furiath
   
Ocena:
0
Pobawmy się w munchkinów gardzących indieninami: skoro jestem osiłkiem, to wychodzę na miasto i biję żebraków. Zakładając, że do tego testuję Atletykę, to szansa na wyrzucenie 6 będzie duża. Czy zatem klepiąc żebraków w zaułku rozwiążę tajemnice (zbierając odpowiednią ilość Zadań) w try miga?
04-10-2007 22:04
Darken
   
Ocena:
0
Kiedy rzucasz, możesz otrzymać jedynie 2 kości zadania.
Dalej, maksymalna wartość atrybutu to 4.
Oczywiście, można by w nieskończoność rzucać na tą atletykę, ale pytanie po co?
Jeżeli inni uczestnicy kiwają głowami jak sięgasz po kostki to spoko. Sama gra (ani żadna inna) nie rozwiąże braku chęci współpracy.
04-10-2007 22:24
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jeśli bawi cię rozwiązywanie przygody poprzez klepanie żebraków, system oferuje ci taką możliwość. Bawisz się tak, jak masz ochotę.
04-10-2007 22:42
Furiath
   
Ocena:
0
Re Darken - to po co wymyślać do gry mechanikę, zamiast oprzeć sie tylko i wyłącznie na chęci współpracy? Wszystkiego kontraktem nie załatwisz.

Gracz, który nie jest masochistą, lubi działać efektywnie - znaczy tak, aby jego działania zbliżały go do celu. Skoro sklepanie żebraka zbliży go do celu o 2 Kości Zadania, to dlaczego nie miałby tego zrobić?

Z opisu dema wynika, że Kości Zadania można uzyskać tylko i wyłącznie poprzez udane testy. Mechanika mówi: tylko udany test zbliża cię do zakończenia zadania. A zatem gracze będą dążyli do maksymalnej ilości testów tej umiejętności, w których każdy z nich jest specjalistą.

To implikuje pytanie - po cholerę mamy tutaj fabułę? Jako dekoracja dla rzutów? Bo jeśli fun zabawy miałby priorytet na fabułę (współpracę, wspólne rozwikłanie sprawy), to nie uzależniałby wykonania misji tylko od dobrych rzutów.
05-10-2007 09:18
Darken
   
Ocena:
0
Jeżeli ustawiasz sobie cechę na 4 to oznacza, że chcesz w tym punkcie błyszczeć.
Niestety, demo nie wyjaśnia takich sytuacji.
Jeżeli podczas narracji występuje coś, co podchodzi pod daną cechę, to istnieje pewien wybór, czy rzuca dowolna osoba czy osoba z 4.
Ponieważ ludzie jednak chcą zaliczyć misję, to do rzutu dopuszczą osobę z adekwatną cechą.

I tak, fabuła jest "dekoracją" rzutów. Zwrotny akcji powinny bazować na rzutach a nie na łasce MG. MG uwzględnia jedynie obecne potrzeby graczy i to on ustawia nowe sceny.
Zauważ konstrukcję sesji w IS. Zaczynasz śledztwem, rozmowami oraz zbieraniem sprzętu.
Czyli nawet demo wskazuje na to, jak ma wyglądać sesja i jak mają być rozdzielone rzutu pomiędzy grających.
Powtórka: Jeżeli masz wysoką cechę np. Atletykę, to wziąłeś ją nie po to by oddać fizykę postaci tylko aby wpływać na grę podczas akcji, które opierają się na fizycznej budowie bohatera.
Jeżeli chcesz kopać wampiry, to Atletyka, jeżeli chcesz używać magii to wybierasz Wiedzę.
Gra nie zbuduje za Ciebie sytuacji na sesji, nie zlikwiduje także problemów między ludźmi. To narzędzie i jeżeli wszyscy grający wykorzystują je w dobry sposób, to raczej nie zawiedzie.

InSpectres ma braki, ale akurat nie te które wymieniasz.
05-10-2007 14:36

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.