» Blog » HORYZONT notka nr.10
31-10-2016 11:31

HORYZONT notka nr.10

W działach: rpg, gry fabularne | Odsłony: 191

HORYZONT notka nr.10

Krótka notka informacyjna. 

Zainteresowanych uniwersum Horyzontu zapraszam na oficjalną stronę https://horyzontrpg.wordpress.com/ na której to pojawiło się kilka zmian oraz tajemnicze odliczanie. Jeżeli chcecie wiedzieć więcej na ten temat zapraszam na fanpage https://www.facebook.com/HoryzontRPG/.

 

Paulo Coelho

"Biada te­mu kto nie podjął ry­zyka. Co praw­da nie zaz­na nig­dy sma­ku roz­cza­rowań i ut­ra­conych złudzeń, nie będzie cier­piał jak ci, którzy pragną spełnić swo­je marze­nia, ale kiedy spoj­rzy za siebie - bo­wiem zaw­sze do­gania nas przeszłość - usłyszy głos włas­ne­go sumienia."

 

 

 

2
Notka polecana przez: KFC, WekT
Poleć innym tę notkę

Komentarze


KFC
   
Ocena:
+3

Huhuhhuuu cytujemy Paolo Kolejo, szykuje się wysmakowany literacko erpeg, polecam :D
 

01-11-2016 16:08
Johny
   
Ocena:
+1

Cześć Vitalius. Życzę Ci, żeby twój system wyszedł jak najlepszy. Zainteresowało mnie, że na Fejsie napisałeś, że chcesz by to była gra Indie. Wszedłem na twoją stroną i przeczytałem mini podręcznik. I trochę się zawiodłem. Twoja mechanika mi osobiście nie odpowiada. Stara się być nazbyt symulacjonistyczna a za mało grywalna. Dodatkowo wydaje mi się, że jest niejasno opisana. Przykład:

Gdy dochodzi do sytuacji w której gracz będzie
rywalizował z innym graczem bądź postacią
niezależną  kontrolowaną  przez  STARCA.  W
zależności od sytuacji któraś z postaci musi sama
określić poziom trudności jaki musi zdać ta druga.

Przykład.
Postać Eustachy skrada się (skradanie się +
atrybut (ZR) + dowolny modyfikator + k100
=wynik to poziom trudności) (Żołnierz Rdzawej
Ręki próbuje go wypatrzyć (spostrzegawczość +
atrybut (PE) + ewentualny modyfikator + k100) I
co? Udaje mu się! (rzut na spostrzegawczość jest
większy niż określony poziom testu). W ciszy ruin
miasta słychać wystrzał. Eustachy pada martwy z
wielką wypaloną dziurą w brzuchu.

Dla mnie ta reguła była niejasna. Jak? Która postać określa poziom trudności? Musiałem się kilkakrotnie wczytywać w przykład by ją zrozumieć. Nie prościej by było napisać o testach przeciwstawnych?

Niektóre liczby są dla mnie dziwne. Na przykład postać która strzela na bliski dystans ma +40 do poziomu trudności.

Jeśli postać przyceluje otrzymuje ułatwienie do trafienia tylko +25. Więc nawet nie zredukuje utrudnień na bliskim dystansie.

Mamy 34 umiejętności. 100 punktów które możemy na nie przeznaczyć. Przy czym minimalnie trzeba na umiejętność wydać 5. Więc możemy mieć 20 umiejętności na najniższym poziomie 5.

Jeśli wykonujemy test na umiejętność którą mamy na zero, mamy utrudnienie + 40 do testu. Mam dziwne przeczucie, że postacie będą kalekami. Mam nadzieję, że to przetestujesz na sesjach.

Świetnie, że masz swoją pasję, że się starasz i walczysz o swoje marzenia. Trzymam kciuki.

01-11-2016 17:21
Vitalius
    Uwaga przyjęta i ...
Ocena:
0

Dzięki za solidną krytykę! To co ściągnąłeś to mini podręcznik z maksymalnie uproszczonymi zasadami, jest też tam zdanie które określa dokładnie poziomy trudności oraz to, że starzec może dowolnie modyfikować taki poziom, a te liczby które podajesz są tylko szacunkowe. Zresztą mini podręcznik to zestaw mini zasad które mogą być błędnie sformułowane dla osób zewnątrz lecz nie dostałem informacji zwrotnej, że taki problem istnieje, nawet sam testując mini podręcznik nie widzę w nim owego błędu. Powiem tak, wszystko wyjdzie w praniu gdy wyjdzie główny podręcznik i dostanę solidny feedback bo jak na razie, sam testując nie widzę już większych problemów. Oczywiście mówię tutaj o główny podręczniku nie o mini zasadach które nadal potrzebują ewentualnej przeróbki jednakże ja sam prowadząc na ich podstawie nie doświadczam takich problemów (z ręką na sercu) zobaczymy jak to dalej się potoczy:) Zresztą, mechanikę zawsze można poprawić dlatego na pewno system pojawi się jako pdf i jako indi aby można go poprawiać na bieżąco :)

 

01-11-2016 21:19
Johny
   
Ocena:
+1

To dobrze że testujesz swój system. Mi się wydaje, że jeśli chcesz nim zainteresować jak najwięcej osób, mechanika powinna być jak najbardziej dopracowana (co nie znaczy skomplikowana). W końcu po co ktoś miałby naprawiać twoją grę, jeśli może usiąść do czegoś co działa.

No chyba, że celujesz w ludzi, dla których ważny jest po prostu świat. Ale wtedy może zamiast wypuścić mini podręcznik z zasadami, powinieneś się bardziej skupić na opisie uniwersum?

W każdym razie jestem ciekaw jak ci pójdzie i jeszcze raz życzę powodzenia.

01-11-2016 21:47

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.