» Blog » Głębia Przestrzeni - realistycznie i kosmiczne
24-06-2011 15:08

Głębia Przestrzeni - realistycznie i kosmiczne

W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF | Odsłony: 90

Głębia Przestrzeni - realistycznie i kosmiczne

Od jakiegoś czasu, zarzucam mniej, lub bardziej regularnie, fora internetowe, konwenty itp, swoją autorką kosmiczną.

 

Tym razem jest tak samo :)  Poniższy link prowadzi do stronki mojego systemu, gdzie zamieszczone jest między innymi demko (to trochę za szumne słowo dla 41 stron, nieposrotowanych, wyrwanych niejako z podręcznika).  Zamieściłem to podczas dnia darmowego erpega, ale wtedy łatwo można było przeoczyć w nawale różnych ciekawych rzeczy. 

 

Pokrótce:

 

Będzie realistycznie

 

Podróże kosmiczne, walka w kosmosie (i nie tylko), sprzęt - wszystko potraktowane serio, zgodnie z fizyką (wraz ze spekulacjami naukowców w tym temacie). 

Słowa klucze: przyspieszenie, zużycie paliwa, modułowa konstrukcja statków.

 


Będzie kosmicznie

 

Obszar gry to prawie dziesiąta część Drogi Mlecznej. Tysiące planet, stacji kosmicznych i pustka kosmiczna między nimi. Napędy tradycyjne, hiperskoki, itp.

 

Świat jest dynamiczny i spójny. Nie ma wielkich ludzkich imperiów toczących galaktyczne wojny, nieśmiertelnych dyktatorów i strażników myśli (choć tu można by się spierać). Jest różnorodnie i ciekawie.

 

 

Będzie rolpleyowo

 

Szerokie możliwości tworzenia postaci. Psychologia, socjologia, biologia, wszystko co potrzebne, by bohater żył a nie tylko składał się ze statystyk. 

Mechanika wspiera rozgrywkę, a nie stanowi jej kwintesencji. Testy ułatwiają rozwiązywanie zadań stawianych przed graczem, a nie są celem samym w sobie.

System wspiera każdy rodzaj przygody. Kosmiczny kryminał, dynamiczne walki, odkrywanie tajemnic, dla każdego coś miłego. Ale uwaga, realizm zakłada też dużą śmiertelność, przy zbytniej brawurze! 

 

Będzie ładnie

 

Prawie 400 stron w kolorze, 30 grafik A4, kilkadziesiąt mniejszych. Wszystko na dobrej jakości papierze. 

 

[Ten punkt zakłada wydawcę, który jeszcze się nie objawił;) ]

 

Zapraszam!

 

Będę na Krakonie w sobotę o 11 mieć prelkę, zachęcam do przyjścia :) Po niej przewiduję kilka sesji.

 

 

 

 Głębia Przestrzeni

Komentarze


   
Ocena:
+1
Walki kosmiczne są realistyczne?
24-06-2011 17:56
Indoctrine
   
Ocena:
0
Tak, jak najbardziej. Uwzględniono prędkości statków, przyspieszenia, przeciążenia, odległości, prędkości broni (wiązki, pociski itp). I wiele innych czynników.
Pole bitwy, też jest trójwymiarowe, a nie płaszczyzną.
24-06-2011 18:27
Ezechiel
   
Ocena:
0
@ Indo

A wziąłeś pod uwagę to, że część walk prowadzi się na orbitach?
24-06-2011 19:55
Indoctrine
   
Ocena:
0
@Ezechiel

Tak, panują tam trochę inne zasady niż w otwartej przestrzeni. Jest znacznie brutalniej i śmiertelniej :)
24-06-2011 19:56
   
Ocena:
0
Indoctrine proszę, abyś sprawdził maila.
24-06-2011 20:52
Indoctrine
   
Ocena:
0
Sprawdzone i odpisane :)
24-06-2011 21:32
Albiorix
   
Ocena:
0
Brak wielkich imperiow jest realistyczny?

Mamy 400 milionow gwiazd, z tego jakies 10% moze miec planety, wiec zajmujac 10% planet, w uproszczeniu - 10% systemow - ludzkosc powinna miec okolo 4 milionow ukladow. W jakim sensie stworzenie w tej masie oszalamiajaco gigantycznego imperium (np 1000 ukladow) jest nierealistyczne?
24-06-2011 21:38
Indoctrine
   
Ocena:
0
Sprawa jest bardzo prosta. Nie utrzymasz tak wielkiego imperium w kupie, bez uciekania się do metod metafizycznych :) Zauważ, że jeśli z planety A do planety X lecisz około 10 lat, to odległość drastycznie zmniejsza poczucie przywiązania.

Można stosować oczywiście metody zamordyzmu, ale w takich warunkach, gdzie odległości mierzy się w latach, skończą się masą rebelii.

Ludzkość posiada około 1000 kolonii i kilka razy tyle placówek. Forma rządu, to ustrój zbliżony do federacji. Coś pomiędzy stanami w USA a krajami w UE.
24-06-2011 21:51
~Sheol

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
A mi się podoba !
Takie to trochę nie do końca scince, co nie zmienia faktu że się podoba.
Chętnie pogram, lub jeśli to możliwe protestuje !
24-06-2011 22:45
Albiorix
   
Ocena:
+1
Czasy lotu 10-50 lat powinny jeszcze dać szansę imperiom łupieżczym.
Dążysz do zebrania maksymalnie wielkiej floty. Metoda - za pomocą wielkiej floty zmusić wszystkie planety w zasięgu do skoncentrowaniu przemysłu na budowie nowych statków do naszej floty (lub dostarczaniu do niej kadr, surowców, cokolwiek). Na każdej instalujemy posłuszny nam rząd który się tym zajmuje. Podporą stabilności rządu jest groźba bombardowań orbitalnych za 10-15 lat.

U siebie aż cały system nazwałem roboczo Cywilizacja Rozproszona przez średnie czasy lotu między bliskimi koloniami rzędu 200-1000 lat. Ale 10 to jeszcze luz :)

... ale ogólnie to trzymam kciuki za system i chętnie potestuję :)
24-06-2011 22:56
Indoctrine
   
Ocena:
0
@Sheol

To w założeniu ma być mocno science :)

@Albiorix

Taka metoda, dość szybko zaowocowałaby lokalnymi sojuszami w celu obrony przed siłami średnimi imperatora, a potem byłby czas na przygotowanie obrony lepszej na główne uderzenie. Wielka armia musi mieć też odpowiednie zaplecze logistyczne. 1000 pancerników żłopiących antymaterię, może łatwo znaleźć się z macką w nocniku, jak na terenie wrażym, brak przetwórni ;) A gorsze technologie, łatwiej dostępne, nie dadzą takiej przewagi.

W Twoich założeniach, cywilizacji jednej jako takiej nie ma, tylko wiele różnych, kompletnie od siebie niezależnych. Zupełnie inne (ciekawe) podejście :)

Do testowania na początek zapraszam do Krakowa za tydzień, potem w kolejnym do Łodzi na Grawiton (swoją drogą, prawie nie ma informacji o nim a czas nagli).
24-06-2011 23:59
de99ial
   
Ocena:
0
Moją opinię znasz ;)

Tak czy inaczej trzymam kciuki, a co do moich uwag - poczytaj Idee Fixe i popatrz jak tam jest zrobiony skład.
25-06-2011 00:31
~mery się nie loguje

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
System zapowiada się ciekawie, w końcu co jak co ale krajowego rynku nie rozpieszczono zbytnio systemami SF, jednak mchanika zabita niestety zbyt dużą ilością kości (co już kiedyś wypominałem zresztą ;]).
Na serio nie da się dzisiaj tworzyć mechanik, tak świetnych jak Interlock z Cyberpunka? :3

Jak znajdzie się wydawca, to oczywiście grę zakupię chętnie.
25-06-2011 03:37
Klebern
   
Ocena:
0
@Indoctrine

Obrazek dołączony do notki jak sądzę jest okładką podręcznika? To tylko jedna uwaga, okładka jest za pusta. Wiem, że nie chciałeś przysłonić grafiki, ale się tego nie bój. Przy dobrym pomyśle jak rozmieścić napis i jego kształt może dać fajne wyniki wizualne.


Polecajka i duże gratulacje za wytrwałość przy tworzeniu swojego własnego systemu.
25-06-2011 08:49
Indoctrine
   
Ocena:
0
@de99ial

Znam :) Przeglądałem IF, ale to jest system trochę inny w założeniu. Zresztą, wszystko zależy od wydawcy. Jak się jakiś znajdzie, pewnie zmiany będą :)

@mery

Mechanika jest dość realistyczna i elastyczna, to dlatego. Myślałem o procentówkach na początku, ale ludzie reagują na nie jeszcze bardziej alergicznie ;)

@Klebern

Tak, to jest projekt okładki. Jak wszystko, zanim nie pójdzie do druku może się zmienić :) Starałem się nie sugerować obecnymi systemami SF, a jednocześnie eksponując czysto kosmiczne klimaty ;)

Dzięki za komentarze :)
25-06-2011 10:51

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.