» Planescape » Moce » Eshebala

Eshebala


wersja do druku

Władczyni Lisów

Redakcja: amnezjusz, Zsu-Et-Am

Eshebala
Władczyni Lisów
Pomniejsza bogini
Symbol: lisica
Plan ojczysty: Vulgaria (193. warstwa Otchłani)
Charakter: chaotyczny zły
Dziedzina: chciwość, lisołaki, próżność, spryt, urok
Wyznawcy: bardowie, lisołaki, łakowilki, łotrzykowie, zaklinacze
Charakter kleru: CN, NZ, CZ
Domeny: bestie, chaos, księżyc, oszustwo, urok, zło
Ulubiona broń: ugryzienie [rapier]

Eshebala jest patronką tych wszystkich likantropów, które nad brutalną siłę przedkładają spryt i przebiegłość - tymi bowiem cechami sama się odznacza i uważa je za najbardziej pożądane. Władczyni Lisów jest do tego nad wyraz próżna, kocha pochlebstwa i uwielbia być w centrum zainteresowania. Lisołaki, a zwłaszcza lisicołaki, znane również jako lisice, to preferowana przez nią odmiana zmiennokształtnych. Eshebala patronuje też łakowilkom, a to z powodu ich nienawiści do wilkołaków.

Eshebala zamieszkuje Vulgarię, jedną z warstw Otchłani, lecz niezbyt przepada za tym planem, a to za sprawą zamieszkujących go tanar'ri i innych odstręczających istot. Władczyni Lisów gardzi nimi z powodu ich brzydoty, bezmyślności lub agresywnego usposobienia. W swym schronieniu patronka lisołaków trzyma sporą kolekcję klejnotów, biżuterii, dzieł sztuki i przeróżnych świecidełek, zazwyczaj wulgarnych w wydźwięku. Pierwszy Plan Materialny odwiedza wówczas, gdy dopadnie ją nuda i zapragnie zapolować dla zabawy. Rozrywką dostarczającą jej najwięcej przyjemności jest uwodzenie przystojnych mężczyzn za pomocą uroków lub iluzji. Gdy już oczaruje jakiegoś nieszczęśnika, unieruchamia go, po czym ukazuje mu się w swej prawdziwej postaci i zabija go. Pożerając ciała swych ofiar, Eshebala używa srebrnego sztyletu do wykrawania kawałków ich mięsa.

Historia/związki: Władczyni Lisów nie ma żadnych sojuszników. Jej bratem jest Daragor, patron wilkołaków, którego uważa za idiotę i brutala, lecz nie żywi do niego nienawiści. Eshebala najbardziej nie znosi tych bóstw, które są próżne lub mogłyby z nią konkurować pod względem urody. Dlatego właśnie Ferrix, siostra Baladora, wyjątkowo ją mierzi. Podobnie rzecz ma się z Hanali Celanil, elfią boginią piękna.

Eshebala
Zaklinacz 20
Średni przybysz (chaos, zło, zmiennokształtny)
Boska ranga: 7
Kostki Wytrzymałości: 20k8+180 (przybysz) plus 20k4+180 (Zaklinacz) plus 20k8+180 (Złowieszczy lis) (940 pw)
Inicjatywa: +20 (+16 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa)
Prędkość: 30 m
KP: 63 (+16 Zr, +7 boski, +20 naturalny, +10 odbicie), dotyk 43, nieprzygotowany 47
Bazowy atak/Zwarcie: +40/+57
Ataki: widmowe ugryzienie czaru, ostrości, splugawienia +5 +69 wręcz lub czary +57 dotykowy wręcz lub +63 dotykowy na dystans
Całkowity atak: widmowe ugryzienie czaru, ostrości, splugawienia +5 +69 wręcz lub czary +57 dotykowy wręcz lub +53 dotykowy na dystans
Obrażenia: widmowe ugryzienie czaru, ostrości, splugawienia +5 1k6+15/19-20; lub czarem
Przestrzeń/Zasięg: 1,5 m/1,5 m
Specjalne ataki: Klątwa likantropii (jedynie kobiety z elfią krwią), moce domenowe, wybitne boskie zdolności, zdolności czaropodobne, przebijanie redukcji obrażeń (chaos, zło).
Specjalne cechy: Boska aura (200 m, ST 32), boskie królestwo, boskie niepodatności, komunikacja na odległość 14 kilometrów, lisia empatia, OC 39, odporność na ogień 12, RO 20/epicka lub 10/srebro, rozumienie, mówienie i czytanie we wszystkich językach oraz przemawianie bezpośrednio do wszystkich istot w promieniu 11 kilometrów, różne kształty, spontaniczne rzucanie, węch, potężniejsza teleportacja na życzenie, widzenie w słabym świetle, zamiana planów na życzenie.
Rzuty obronne: Wytr +48, Ref +55, Wola +50
Atrybuty: S 30, Zr 42, Bd 28, Int 30, Rzt 28, Cha 40
Umiejętności: Blefowanie +67, Ciche poruszanie się +52, Czarostwo +68, Dyplomacja +83, Koncentracja +61 (+64 gdy rzuca czary w obronie), Nasłuchiwanie +45, Postępowanie ze zwierzętami +47, Profesja (dworzanin) +41, Przebieranie się +47 (+53 gdy gra), Przeszukiwanie +44 (+46 przy szukaniu sekretów lub ukrytych drzwi), Rzemiosło (alchemia) +42, Spostrzegawczość +45, Szacowanie +42, Sztuka przetrwania +41 (+45 pod powierzchnią ziemi, na powierzchni ziemi, na planach i przy podążaniu po śladach), Ukrywanie się +52, Wiedza (lochoznawstwo) +42, Wiedza (architektura i inżynieria) +42, Wiedza (geografia) +42, Wiedza (lokalna) +42, Wiedza (szlachta i władcy) +62, Wiedza (historia) +42, Wiedza (natura) +46, Wiedza (religia) +42, Wiedza (plany) +42, Wiedza (tajemna) +62, Wyczucie pobudek +41, Występy (śpiew) +67, Zastraszanie +53, Zbieranie informacji +51, Zwinność +48.
Atuty: Czarowanie w walce, Czujność, Doskonalsza inicjatywa, Doskonalsze powiększenie czaru, Finezja w broni, Szybka zmiana kształtów (ang. Quick Shape [Savage Species]), Poszerzenie czaru, Powiększenie czaru, Przenikanie czarem, Skupienie na broni (ugryzienie), Skupienie na czarze (iluzje), Skupienie na czarze (oczarowanie), Stworzenie cudownego przedmiotu, Zastąpienie komponentów (ang. Surrogate Spelcasting [Savage Species]), Ukradkowość, Unieruchomienie czaru, Uniki, Wielokrotny atak, Wyciszenie czaru, Wykucie pierścienia, Zapisanie zwoju, Zmysł walki, Żelazna wola.

Boskie niewrażliwości: Niepodatność na obniżenie wartości atrybutu, wysączenie atrybutu, kwas, zimno, efekty śmierci, choroby, dezintegrację, elektryczność, wysączenie energii, efekty wpływające na umysł, paraliż, truciznę, uśpienie, otumanienie, transmutację, uwięzienie i wygnanie.
Wybitne boskie zdolności: Zmiana rzeczywistości, Przekształcenie rozmiaru, Przywołanie istot (lisicołaki), Boski promień, Boska tarcza, Boskie czarowanie, Dodatkowa domena (Chaos), Dodatkowa domena (Księżyc), Dodatkowa domena (Oszustwo).
Moce domenowe: Rzuca zaklęcia chaosu i zła na poziomie rzucającego czary o 1 wyższym; odpędzanie lub niszczenie likantropów 18/dzień; 7/dzień + 4 do Cha na 1 minutę.
Zdolności czaropodobne: Eshebala używa tych zdolności jak czarujący 17. poziomu (18. dla czarów zła i chaosu). ST rzutów obronnych wynosi 32 + poziom czaru. Wszystkie zaklęcia domenowe (chaos, oszustwo, księżyc, zło).

Różne kształty (humanoid): Następujące zmiany obowiązują tak długo jak Eshebala pozostaje w formie humanoida: pw 880; Init. +14; Szyb. 18 m; KP 57 ( dotyk 37, nieprzygotowany 47); BA +40, Zw. +55; Atak +62 (1k6+13/18-20, rapier +5); Całk. at. +62/+57/+52/+47 wręcz (1k6+13/18-20, rapier +5); Przestrzeń/Zasięg 1,5 m/1,5 m; SA moce domenowe, wybitne boskie zdolności, zdolności czaropodobne, przebijanie redukcji obrażeń (chaos, zło); SC boska aura (200 m, ST 32), boskie królestwo, boskie niepodatności, komunikacja na odległość 11 kilometrów, lisia empatia, OC 39, odporność na ogień 12, RO 20/epicka, rozumienie, mówienie i czytanie we wszystkich językach oraz przemawianie bezpośrednio do wszystkich istot w promieniu 11 kilometrów, różne kształty, spontaniczne rzucanie, węch, potężniejsza teleportacja na życzenie, widzenie w słabym świetle, zamiana planów na życzenie; RO Wytr +47, Ref +49; S 26, Zr 30, Bd 26; Koncentracja +60, Ukrywanie się +46, Ciche poruszanie +46, Upadanie +42.

Różne kształty (hybryda): Następujące zmiany obowiązują tak długo jak Eshebala pozostaje w formie hybrydy; Szyb. 18 m; Atak +69 wręcz (1k6+15/19-20, widmowe ugryzienie czaru, ostrości, splugawienia +5) lub +64 wręcz (1k6+15/19-20, rapier +5); Całk. at. +68/+63/+58/+53 (1k6+15/18-20, rapier +5) oraz +67/+62/+57/+52 wręcz (1k6+10/19-20; widmowe ugryzienie czaru, ostrości, splugawienia +5).

Znane czary zaklinacza (Poziomy 0-15; 6/10/10/10/9/9/9/9/8/8/3/3/2/2/2/2; bazowe ST = 26 + poziom czaru); 0 -tańczące światła, otumanienie, wykrycie magii, widmowy odgłos, dłoń maga, wiadomość, kuglarstwo, czytanie magii, odporność; 1 - szybki odwrót, spadające piórko, magiczny pocisk, tarcza, uśpienie; 2 - wykrycie myśli, pomniejszy obraz, schowanie przedmiotu, zobaczenie niewidzialnego, dotyk głupoty; 3 - przemieszczenie, błyskawica, zaawansowany obraz, sugestia; 4 - nałożenie klątwy, zauroczenie potwora, potężniejsza niewidzialność, wieszczenie; 5 - złamanie zaklęcia, unieruchomienie potwora, miraż, telekineza; 6 - zadanie/misja, wiedza o legendach, zasłona; 7 - obłęd, imponująca posiadłość Mordenkainena, projekcja duplikatu; 8 - żądanie, ekran, polimorfowanie dowolnego obiektu; 9 - zdominowanie potwora, życzenie, zjawisko.
Wyposażenie: W formie humanoida oraz hybrydy Eshebala dzierży rapier +5, w innym przypadku używa ona swych naturalnych broni czyli ugryzienia z umagicznieniem +5 i zdolnościami czaru, ostrości, splugawienia.

Inne boskie moce
Eshebala to pomniejsze bóstwo, zatem może wziąć 10 w każdym teście. Traktuje również wynik 1 w testach trafienia oraz rzutach obronnych normalnie - nie jako automatyczną porażkę. Jest nieśmiertelna.
Zmysły: Eshebala widzi, słyszy i wyczuwa na odległość 11 kilometrów. W ramach akcji standardowej może postrzegać wszystko w zasięgu 11 kilometrów od swoich wyznawców, świętych miejsc, przedmiotów lub każdego miejsca, w którym jej imię lub tytuł zostały wypowiedziane w ciągu ostatniej godziny. W ten sposób może kontrolować nie więcej niż 5 miejsc na raz. Ma także prawo zablokować zdolność wyczuwania innych bóstw o randze równej lub niższej w dwóch odległych miejscach na raz na nie więcej niż 7 godzin.
Zmysł dziedziny: Eshebala wyczuwa każde zdarzenie towarzyszące co najmniej 500 lisicołakom; wyczuwa także każdy akt chciwości i uwiedzenia o ile udział we wszystkim brało udział co najmniej 500 istot oraz co najmniej jeden lisicołak.
Akcje automatyczne: Eshebala może wykorzystywać Blefowanie, Dyplomację, Wiedza (szlachta i władcy), Wiedza (tajemna) oraz Występy w akcji darmowej, jeśli ST zadania wynosi 20 lub mniej. Ma prawo do 5 takich darmowych akcji w każdej rundzie.
Tworzenie przedmiotów magicznych: Eshebala może stworzyć dowolny magiczny przedmiot oraz magiczną broń, których cena rynkowa nie przekracza 30 000 sz.

Awatarowie
Awatar Władczyni Lisów ukazuje się jako lisicołak albo urocza, młoda elfka. Niezależnie od tego, jaką postać przybierze, Eshebala zawsze obwieszona jest drogocenną biżuterią i wytwornymi ozdobami. W każdej chwili ma też przy sobie srebrne, ornamentowane lusterko, aby móc się w nim podziwiać.

Awatar Eshebali: Jak Eshebala, ale boska ranga 3; KP 55, Atak +65 wręcz (1k6+15/19-20, widmowe ugryzienie czaru, ostrości, splugawienia +5); Całkowity atak +65 wręcz (1k6+15/19-20, widmowe ugryzienie czaru, ostrości, splugawienia +5); Przestrzeń/Zasięg 1,5 m/1,5 m; SC Boska aura (9 m, ST 23), OC 35, odporność na ogień 8, RO 15/epicka; MRO Wytr +44, Ref +51, Wola +46; wszystkie modyfikatory umiejętności zredukowane o 4.
Wybitne boskie zdolności: Przekształcenie rozmiaru, Boski promień, Boska tarcza, Boskie czarowanie.
Zdolności czaropodobne: Poziom czarującego 13, ST rzutu obronnego 23 + poziom czaru. Bez wybitnych boskich zdolności Dodatkowa domena, awatar Eshebali traci dostęp do domen chaos, księżyc i oszustwo oraz związanych z nimi mocy domenowych.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Corrick
   
Ocena:
0
Nareszcie Eshebala. Kiedy Ferrix? No dobra powoli.
Błędy, czy raczej chochliki:
Wyznawcy: łakowilki
Nie powinno być wilkołaki?
Domeny: bestie
Nie sądzicie, że lepiej brzmi bestii?
Zdolności czaropodobne: Eshebala używa tych zdolności jak czarujący 17. poziomu (18. dla czarów dobra i chaosu.
Dobra? Raczej zła, jak na mój gust.
16-11-2007 19:25
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Odnośnie "dobra" przyznam rację, choć poprawiłem to jednocześnie z Twoim komentarzem - jakoś się przemknęło. Odnośnie reszty - mylisz się. Łakowilki ("wolfwere") to przeciwieństwo wilkołaków - wilki przemieniające się w ludzi. Występowały w 2 ed., także w PS. Wzmianki o nich pojawiają się także poza D&D - np. w starym Wilkołaku lub u Pratchetta. Nazwa domeny również jest prawidłowa i brzmi odpowiednio.
16-11-2007 19:42
Corrick
   
Ocena:
0
Przyznaje, nie wiedziałem o łakowilkach. Mój błąd. Po prostu pomyliłem z inną domeną i odmieniłem, jak np. magia - magii. Kilka głupich błędów. A tak apropo Ferrix, to kiedy nadejdzie publikacja? Jeszcze w tym miesiącu? Czy "na święta"?
16-11-2007 19:46
amnezjusz
   
Ocena:
0
Na pewno nie w tym miesiącu - uzgodniliśmy że na dany miesiąc będzie przypadało jedno bóstwo Dzieci Mroku. A poza tym bóstwa te publikujemy alfabetycznie tak więc Ferrix będzie następna :)
16-11-2007 19:52
~Maniek

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Moce jako określenie bogów brzmi głupio. Nie lepiej bóstwa, bogowie ew. potęgi?
16-11-2007 21:32
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
To subiektywne odczucie - mi z kolei odpowiadają Moce... W oryginale to "Powers", zastępowanie tego "bogami" czy "bóstwami" nie ma sensu. Z kolei "Potęgi"... Ten przekład ("Moce") przyjął się już dawno. Nie widzę za bardzo sensu w jego zmienianiu.
16-11-2007 22:20
~Maniek

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Fakt, subiektywne. Ale dlaczego nie tłumaczyć "powers" na "bóstwa", kiedy chodzi właśnie o bóstwa?
17-11-2007 15:50
rincewind bpm
   
Ocena:
0
Są odpowiednie angielskie słowa, oznaczające dokładnie tyle samo co "bóstwa". Jeżeli autorzy używają innego zrwotu, to tłumacz powinien zachować ten układ.

+1 dla Mocy :P
17-11-2007 16:07
Faust
    Moce
Ocena:
0
Poza tym jest to okreslenie typowe dla jezyka Planescape'owego i jest synonimem slowa "bostwa". Tlumaczac musimy byc wierni oryginalowi, bo inaczej wychodzi z tego Lazik, Lotaloria i Tajar ; )
17-11-2007 17:19
Ruffle
   
Ocena:
0
Mrrr... ^^

Fajnie rozpisana Lisiczka : o

Dobra robota, jak zwykle.
17-11-2007 17:42
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Odnośnie Mocy jeszcze - jeśli zdołam nawiązać kontakt z Bartkiem 'Feniksem' Walczakiem, może zdołamy opublikować pewien tekst na temat Mocy rozumianych inaczej niż "bóstwa"...
17-11-2007 18:20

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.