Mało kto wie o istnieniu tego rozszerzenia, gdyż jest ono utrzymywane w ścisłej tajemnicy. Arcymistrz obawia się, iż ich największy skarb mógłby wpaść w niepowołane ręce. Chodzi tu przede wszystkim o Theran.
W chwili obecnej około 30 adeptów może poszczycić się mianem bycia Dzieckiem Ziemi.
Wymagania:
Adept chcący zostać Dzieckiem Ziemi musi spełnić następujące warunki:
Musi posiadać co najmniej 5 Krąg w którejś z następujących dyscyplin: Wojownik, Mistrz Żywiołów, Zbrojmistrz, Zwiadowca
Musi posiadać przynajmniej 4 poziom talentu lub umiejętności Walka Wręcz
Musi posiadać przynajmniej 6 stopień Siły Fizycznej, Siły Woli i Żywotności
Nie może być wietrzniakiem badź t'skrangiem
Talenty:
Rozszerzenie dyscypliny zapewnia na poszczególnych Kręgach następujące zdolności:
Krąg 1: Uderzenie Skały*+
Krąg 2: Umysł ze Stali?
Krąg 3: Dziecko Ziemi * +
Krąg 4: Spokój Skał
Krąg 5: Siła Ziemi +
Krąg 6: Wrośnięcie w Ziemię*
Krąg 7: Ziemna Skóra
Krąg 8: Test Życia
Krąg 9: Grzmiąca Pięść +
Krąg 10: Ziemne Schronienie +
Krąg 11: Bezpieczna Ścieżka
Krąg 12: Kamienna Skóra
Oznaczenia:
+ - Nowa zdolność
- - Talent dyscyplinarny
Specjalne Zdolności:
Każdy adept, który opanował rozszerzenie Dziecka Ziemi zyskuje następujące zdolności:
5 Krąg: Obrona fizyczna rośnie o 1.
9 Krąg: Dziecko Skały: Za cenę 3 punktów wyczerpania bohater może spajać się z głazami. Zdolność ta trwa godzinę. W przestrzeni astralnej widać wtedy, że kamień ma wielki i zawiły wzorzec.
Nowe Talenty:
Dziecko Ziemi
Stopień: Poziom + Stopień Percepcji
Akcja: Tak
Umiejętność: Nie
Karma: Nie
Wyczerpanie:4
Talent dyscyplinarny: Dziecko Ziemi
Zdolność ta umożliwia bohaterowi wytropienie Dawców Imion. Bohater musi znać Imię osoby, którą chce wytropić i wykonać test talentu o trudności równej obronie magicznej ofiary. Jeżeli mu się to uda, będzie „wyczuwał” poszukiwaną osobę.
Warunkiem działania „Dziecka Ziemi” jest konieczność, aby ofiara tropiona przez bohatera miała styczność z ziemią. Jeżeli jedzie na koniu, wozie, skacze po drzewach itp. talent nie zadziała. Maksymalny zasięg oddalenia ofiary wynosi poziom razy sto metrów.
„Dziecko Ziemi” można stosować również na Horrory i Smoki, jednak wtedy trzeba osiągnąć co najmniej ogromny sukces w teście.
Spokój Skał
Stopień: Poziom + Stopień Siły Woli
Akcja: Nie
Umiejętność: Nie
Karma: Nie
Wyczerpanie: 1
Talent dyscyplinarny: Nie
Zdolność ta działa analogicznie do talentu „Zimna Krew” ( PZ str.120 )
Siła Ziemi
Stopień: Poziom
Akcja: Nie
Umiejętność: Nie
Karma: Nie
Wyczerpanie: 1
Talent dyscyplinarny: Nie
Siła Ziemi pozwala na czas jednej rundy zwiększyć udźwig postaci o 5 kg (normalny poziom) i 10 (maksymalny poziom) za każdy poziom talentu.
Uderzenie Skały
Stopień: Poziom + Stopień Siły Fizycznej
Akcja: Nie
Umiejętność: Nie
Karma: Nie
Wyczerpanie: 1
Talent dyscyplinarny: Dziecko Ziemi
Uderzenie Skały zwiększa zdolności ofensywne adepta. Za cenę jednego P.W. dłonie bohatera zaczynają ulegać zmianie. Skóra na nich zaczyna twardnieć i po chwili wyglądają one jakby były wykute z kamienia. Następne trafienie w Walce Wręcz, które powoduje obrażenia, wykorzystuje ten talent, a nie Siłę Fizyczną Dziecka Skały.
Grzmiąca Pięść
Zdolność ta działa analogicznie do talentu „Grzmiący Topór” (KW str. 27), z tą różnicą, iż używa się pięści.
Wizerunek:
Adepci kroczący w tej odnodze swej dyscypliny są nadzwyczaj spokojni. W przestrzeni astralnej można zauważyć, że ich Wzorce powoli upodobniają się żywiołu Ziemi. Zmianę tę można zaobserwować zarówno od strony fizycznej, jak i psychicznej. Ich skóra i włosy przyjmuje ziemisty odcień, rozrastają się wszerz. Rysy twarzy wyostrzają się.
Podstawowym celem każdego Dziecka Ziemi jest osiągnięcie idealnego stanu ducha, który to pozwoli im zjednoczyć się z żywiołem ziemi. Starają się więc, by zarówno ich psychika jak i ciało było jak najbardziej podobne do niego. Z zewnątrz są masywni i potężni, zaś w środku niezłomni, i opanowani. Im bardziej pogłębiają się w podróży do swego celu, tym bardziej ich Wzorzec staje się podobny do Wzorca Ziemi. Aż do momentu, kiedy to Adept wejdzie na ostatni poziom (nie mylić z najwyższym kręgiem rozszerzenia) rozwoju siebie. Wtedy to jego Wzorzec jest już tak podobny do żywiołu Ziemi, że nawet potężni Czarodzieje mają problem z rozróżnieniem go od prawdziwego Wzorca. Wtedy kwestią czasu pozostaje to, żeby Duch Dziecka Ziemi wyzwolił się ze skorupy ciała i stał się Żywiołakiem. Do dnia dzisiejszego, tylko Lehgrinmarowi udała się ta sztuka.
Dzieci Ziemi, w związku ze swoim przywiązaniem do żywiołu, preferują tereny niezabudowane, gdzie mogą gołymi stopami dotykać ziemi i oddawać się ćwiczeniom pozwalającym osiągnąć idealny stan Ducha. Niemniej jednak, nie oznacza to wcale tego, że są to Dawcy Imion żyjący na uboczu, z dala od niebezpieczeństw. Jedynym z najlepszych sposobów na ćwiczenie opanowania, jest ciągłe rzucanie się w wir przygód, gdzie mogą testować swoją wolę walcząc o życie.
UWAGI
Przede wszystkim motyw z przemianą w Żywiołaka powinien zostać wykorzystany tylko w ostateczności, jako zakończenie wspaniałej epickiej kampanii. Gracz, który w kulminacyjnym momencie podczas finałowej walki z Horrorem/Smokiem/Złym Adeptem, kiedy to wszyscy będą leżeć ciężko ranni, poczuje, że jego skóra zaczyna się kruszyć i... No właśnie, każdy chyba ma to już przed oczami.