» Północny Wiatr » Kampania » Dodatek C

Dodatek C


wersja do druku

Bohaterowie Wyprawy - modyfikacje, zamiany i redukcja


Wyprawa została przygotowana z myślą o gotowych BG, przygotowanych wcześniej i modyfikowanych w zależności od graczy. Scenariusz zakłada wykorzystanie elementów biografii BG do zawiązania akcji oraz do wzbogacenia fabuły o dodatkowe wątki.

Bohaterowie zostali przygotowani z myślą o ich archetypiczności i uniwersalności, jednak część z Graczy preferuje prowadzenie postaci „własnych”, stworzonych osobiście. Niniejszy artykuł jest poświęcony problematyce zmian, modyfikacji i wymiany bohaterów Wyprawy. (Wykorzystane w poniższym tekście nazwy Profesji odnoszą się do Bohaterów stworzonych przez Graczy. Imiona i pseudonimy bohaterów Wyprawy oznaczają nie same postaci, ale ich role i zadania w przygodzie.)            

 

Duszan Jurković

Wariant Oficer. Naturalnym pomysłem na zastąpienie Kapitana jest powierzenie jego roli Oficerowi. W takim wariancie Oficer przejmuje dowodzenie nad strażą ald Resnika. Podobnie jak w przypadku Duszana, można wykorzystać List od przyjaciela do zawiązania akcji.

Wskazane jest w takim wypadku umieszczenie epizodu poznania hrabiego w życiorysie BG. Epizod taki, zaprezentowany w formie indywidualnej retrospekcji, pozwoli zachować wiarygodność postaci hrabiego. Być może BG poznał syna hrabiego w trakcie studiów na CAU, bądź w czasie pojedynku.

Wątek wyroku ciążącego na BG może zostać zrealizowany poprzez odpowiednie nawiązanie do Tajemnicy BG. W razie, gdyby Tajemnica nie miała natury religijnej, proponuję, aby konflikt z Oficjum miał źródło w jednej z poprzednich przygód. Zaletą takiego rozwiązania jest uniknięcie sporów wewnątrz drużyny.

Wariant Żołnierz. Kolejną możliwością jest zastąpienie Duszana poprzez postać Żołnierza. W takim wypadku, w zależności od Gracza, MG powinien kłaść większy nacisk na ochronę Geliona. BG może zostać zaproszony do Virchy w charakterze gwardzisty przybocznego, bądź nauczyciela fechtunku.

W takim wypadku BG będzie silniej związany z osobą Geliona, co może utrudnić porwanie dziedzica. W takim wypadku sekwencja porwania powinna zostać rozbudowana, tak, aby Gracz nie czuł się oszukany przez MG.

Porwanie. Gelion w towarzystwie BG wyjeżdża na inspekcję kopalni. W pewnej chwili rozlegają się strzały. MG powinien rozegrać walkę z przeważającym wrogiem przy użyciu kości. Trafienie BG (nieuniknione przy przewadze Bardańczyków) zaowocuje Ciężką Raną, co uniemożliwi pościg.

Weronika de Roerte, bądź Elianor mogą przyspieszyć gojenie, tak, aby BG mógł wziąć udział w pościgu. MG może wyeksponować wątek  wykorzystania mocy przeklętych Nordyjczyków do szczytnych celów. 

Brak Wojskowego. W przypadku drużyny pozbawionej postaci mogącej przejąć rolę Duszana, sugeruję wprowadzenie Kapitana w roli Sojusznika jednego z BG, oddelegowanego do pomocy w śledztwie. Pozwoli to zachować powiązania BG z Nordyjczykami bez zmiany postaci prowadzonej przez Gracza.

 

Jean de Courtenay

Wariant Inkwizytor. Podobnie jak w przypadku Duszana, naturalnym rozwiązaniem jest zastąpienie Jeana poprzez innego Inkwizytora. Powody przybycia do Virchy i powiązania z hrabią ald Resnikiem nie ulegają w takim wypadku zmianie.

Zmianie ulega motyw opętania Jeana. Być może demon będzie stopniowo kusił Inkwizytora w trakcie przygody, mamiąc go obietnicą rozwiązań, podaną w formie kolejnych wizji. Zasugeruj Graczowi, że w przypadku “braku weny” może on pomodlić się do Św. Arkusa Galavay, w celu otrzymania pomocy. Wizje powinny w onirycznej formie zdradzać część prawdy. Z drugiej strony MG powinien za pomocą delikatnych sugestii sugerować nieczyste pochodzenie informacji (lęk zwierząt, skurcze mimiczne, głosy z innego świata). Oczywiście w gestii MG leży znalezienie równowagi pomiędzy pokusą a ostrzeżeniem.

Wątek konfliktu z Duszanem może zostać połączony z wizjami demona. Część omamów może wskazywać na domniemaną winę Duszana, bądź nawiązywać do faktów z jego przeszłości. W przypadku, gdy BG nie znają prawdy o swoich Tajemnicach, rozwiązanie takie doprowadzi do wzrostu napięcia pomiędzy Duszanem a Jeanem.

Wątek Zapomnianej Katedry powinien zostać wprowadzony przy pomocy pogłosek i plotek. W ostateczności informacje o niej może przekazać BG Sojusznik.

Wariant Ksiądz W przypadku zastąpienia Jeana postacią Księdza MG, do zawiązania akcji MG powinien użyć motywu misyjnego. BG może zostać wysłany z misją karianizacji tych terenów, bądź kontroli i weryfikacji metod Weroniki de Roerte. W takim wypadku Ksiądz zostanie poproszony o uczestnictwo w śledztwie, choć kierownictwo zostanie powierzone Duszanowi.

Śledztwo może również zostać zainicjowane za sprawą prośby Weroniki o oczyszczenie górali z zarzutów, w takim wypadku BG będą bliżej powiązani z Bardańczykami. W tej wersji część z BG może przybyć do Virchy za sprawą zaproszenia Weroniki, sygnowanego przez Geliona. Sugeruję również powiązanie BG z Weroniką, poprzez uczynienie z niej sojusznika BG.

Brak Duchownego. W przypadku braku postaci mogącej objąć rolę Jeana osłabieniu ulega wątek śledztwa. BG pozbawieni będą „duchownego casus beli”, przez co ich ingerencja w sprawy Bardańczyków będzie utrudniona. Sugeruję zainteresowanie BG sprawą za sprawą prośby Geliona.

 

Marcus de la Rhei

Wariant Szpieg. BG zostaje powierzone zadanie infiltracji Virchy oraz zdobycie informacji nt. Zapomnianej Katedry. Przykrywką dla tej misji będzie praca badawcza o. Gerarda Francisa. W takim wypadku konstrukcja przygody nie ulega zmianie. Osłabieniu ulegnie jedynie wątek kontroli Jeana, co łatwo można zniwelować, wydając kolejne rozkazy Szpiegowi. 

Przypadek Szpiega nie mającego zainteresowań przyrodniczych zmusi MG do zmiany kilku scen. Powinny one zostać zastąpione zdarzeniami grożącymi zdemaskowaniem Szpiega.

Wariant Emisariusz. BG, ze względu na swoją przeszłość, proszony jest o nawiązanie nowych kontaktów handlowych z Nordyjczykami. W tym wypadku przyjedzie on bez „przykrywki”, jawnie, zapewne z orszakiem Sojuszników. Elianor negocjacje handlowe odłoży do czasu rozwiązania problemu rozbójników. W takim wypadku MG powinien osłabić możliwości Jeana, tak, aby równowaga możliwości postaci była zachowana.

Wariant Mnich. W takim wypadku badanie Virchy nie jest przykrywką BG, ale rzeczywistym celem wizyty w Virchy. Konsekwencją jest osłabienie napięcia pomiędzy Marcusem a Jeanem oraz lepsza znajomość zwyczajów Bardańskich. 

Brak Szpiega i Emisariusza. Aby zachować równowagę możliwości w drużynie sugeruję powierzenie misji śledzenia Inkwizytora Duszanowi. W pozostałych scenach brak znajomości realiów Virchy nie powinien stanowić problemu, dzięki postaci Jaskółki.

 

Julia Karrahan

Wariant Zwiadowca. BG może zostać poproszony o towarzyszenie Jeanowi w podróży do Virchy, jako tropiciel i przewodnik. Wskazane jest umieszczenie w biografii BG sceny retrospektywnej uzasadniającej taki wybór. 

Inną możliwością jest zaangażowanie BG w poszukiwana, pod pretekstem plotek o Zaginionej Katedrze. Zwiadowca może otrzymać polecenie zdobycia informacji o naturze i położeniu obiektu.

W przypadku zastąpienia Julii przez innego Zwiadowcę wskazane jest wzbogacenie drużyny o Joachima, jako przewodnika i Sojusznika BG. Znajomość Virchy i Bardanii jest ważna w Dwóch Wieżach (drugiej części kampanii Północny Wiatr).

Brak zwiadowcy. Część z obowiązków Julii może przejąć Duszan, część Joachim. Wątek  nienawiści do Bardańczyków, choć barwny, można usunąć bez szkody dla kampanii. Pewnym substytutem może być bardziej brutalna scena napadu, która wzbudzi w BG silniejsze negatywne uczucia.

 

Artysta

Wprowadzenie postaci artysty do kampanii sugeruję rozwiązać za pomocą zaproszenia hrabiego ald Resnik. Artysta, poszukujący natchnienia i/lub schronienia powinien być zainteresowany taką propozycją. Obcość Nordii, w kontraście z pięknem Bardanii może stać się inspiracją do stworzenia wielkiego dzieła.

Udział artysty w dalszym śledztwie można również uzasadnić pragnieniem poznania krainy.

 

Dandys

Obecność Dandysa na dworze hrabiego można umotywować dworskim zakładem, bądź ucieczką od intryg. Egzotyczna podróż, zwieńczona romansem z wygnaną kapłanką cynazyjską może przynieść fircykowi sławę.

Być może Dandys będzie odpowiedzialny za naukę manier Geliona, bądź za urządzenie dworu.

 

Inna liczba graczy

W przypadku mniejszej liczby graczy sugeruję odrzucenie postaci Julii oraz Marcusa, lub Duszana. Choć osłabi to możliwości drużyny, umożliwi to śledztwo i udział w przygodzie.

Zmieniającą się ilość graczy sugeruję tłumaczyć nagłym wyjazdem do Kindle, bądź chorobą.

Większą ilość graczy należy wykorzystać przydzielając im role przedstawicieli władz nordyjskich. Przykłady motywacji dla wszystkich profesji MG może znaleźć w dodatku Virchy.   

Wyprawa została przetestowana na gotowych, wcześniej przygotowanych BG. Polecam MG lekturę ich kart oraz twórcze wykorzystanie elementów ich biografii. Kampania sporo straci bez przeszłości Duszana, opętania Jeana, maski Marcusa i nienawiści Jaskółki. Postacie zostały przygotowane w taki sposób, aby Gracze mieli swobodę w ich odgrywaniu.

Życzę MG dobrej drogi na ścieżkach Północnego Wiatru.

 

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.