Nie można pozwolić, aby nowa edycja D&D Miniatures odeszła w odstawkę- trzeba iść z duchem czasu. Dlatego też postanowiłem opisać ciekawą warbandę 2.0. Balor i Eye of Flame tworzą zgraną paczkę - jeśli MP-ki będą w nowej edycji, z pewnością zagram właśnie nimi. Oceńcie sami czy warto.
Jednostki
Omówmy poszczególne jednostki:
1x Balor (Ud, 95 pkt. CMP 1) - ta figurka nie wymaga komentarza. Potężna Dominacja, potężny atak, naprawdę dużo HP i – niestety – kosztuje nas sporą ilość punktów. Ale cóż - za jakość trzeba płacić.
1x Eye of Flame (Drd, 61 pkt.) - istota legendarna wśród poszukiwaczy przygód zasłużyła sobie na miejsce w warbandzie. Czym? Niezwykle silnymi atakami dystansowymi i swoją wszechstronnością - choć nie jest jakimś tankiem, to także w walce wręcz może zagrozić przeciwnikowi. Do tego zadaje dodatkowe dwa obrażenia od ognia - jak znalazł dla Balora.
2x Iron Defender (AtG, 16 pkt.) - niezwykle mobilna istota, która może już w pierwszej turze dotrzeć na VA i zdobyć tak cenne punkty zwycięstwa.
2x Goblin Runner (AtG, 8 pkt.) - kolejna jednostka, która jest szybka, a dobrze wykorzystana może być zabójcza.
1x Hobgoblin Guard (AtG, 7 pkt.) - strażnik, który może wyeliminować potencjalne zagrożenie, które mogłoby dosięgnąć naszego Wielkiego Demona.
1x Goblin Picador (AtG, 6 pkt.) - typowy zapychacz, potrzebny w każdej bojówce, aby wyrównać liczbę aktywacji
1x Kobold Archer (Drd, 5 pkt.) - jw.
Rozstawienie i mapa
Powinieneś wybrać taką mapę, na której przeciwnik nie będzie mógł chować się za zasłonami, by wykorzystać promienie Oczka. Nowoedycyjny Balor jest naprawdę mocną jednostką - dominacja to potężna broń. Dlatego też musimy korzystać z niej jak najczęściej. Drugi atak Balora musi być wykorzystywany równie często, gdyż oczasty dodaje do tego ataku premię +2. Jednostki umieść tak, aby już w pierwszej turze dotarły do Victory Area.
Taktyka
W pierwszych rundach staraj się unikać otwartej walki: musisz ostrzelać przeciwnika Oczkiem i zdominować jak najwięcej jednostek Balorem. Zdominowane jednostki będą tylko przeszkadzały wrogowi i umniejszą jego liczbę aktywacji. Najpierw dominuj, potem strzelaj Oczkiem - nie chcesz chyba kontrolować osłabionej jednostki (żeby nie było nieporozumień - zdominowana jednostka musi być Bloodied, więc strzelać trzeba, ale z umiarem)? W przypadku, gdy przeciwnik ma jakąś drogą jednostkę, którą będziesz mógł z łatwością przejąć - zrób to. Słabsze jednostki wykorzystaj do zdobywania VP. W walce i tak się nie przydadzą, a punkty zwycięstwa są zawsze potrzebne. Ewentualnie możesz ich użyć do skupiania na sobie czarów lub do tego, aby flankowały jednostki wroga i dawały ci Combat advantage.
Najważniejsze rzeczy do zapamiętania:
Iron Defenderzy i Goblin Runnerzy są niezwykle mobilni. Wykorzystaj ich naturalną szybkość, aby zdobywać punkty.
Jeden z Iron Defenderów musi zawsze trzymać się blisko Oczka. Może wyeliminować potencjalne zagrożenie.
Balor nie może być szybko zabity. Jeśli tak się stanie, przeciwnik otrzyma bardzo dużo punktów. A to nigdy nie jest dobre. Dlatego też Hobgoblin Guard powinien trzymać się przed nim, aby minimalizować zagrożenie od wrogich czarowników, łuczników i szarżujących.
Pomysły
Jeśli chcesz, możesz zastąpić Oczko jakimś beaterem, który nada warbandzie jeszcze większej agresywności. Możesz też dodać figurkę, która zadaje obrażenia lodowe, o podobnym koszcie. Świetnie może się tu sprawdzić Young Silver Dragon.
Ogólnie rzecz biorąc, warbanda jest bardzo dobra, a złożenie jej nie przysporzyło mi dużych trudności.