» Artykuły » Demonic Sovereign

Demonic Sovereign


wersja do druku

Borderlands

Redakcja: Piotr 'Rebound' Brewczyński

Demonic Sovereign
Nie można pozwolić, aby nowa edycja D&D Miniatures odeszła w odstawkę- trzeba iść z duchem czasu. Dlatego też postanowiłem opisać ciekawą warbandę 2.0. Balor i Eye of Flame tworzą zgraną paczkę - jeśli MP-ki będą w nowej edycji, z pewnością zagram właśnie nimi. Oceńcie sami czy warto.
Demonic Sovereign Borderlands 1x Balor (Ud, 95 pkt. CMP 1) 1x Eye of Flame (Drd, 61 pkt.) 2x Iron Defender (AtG, 16 pkt.) 2x Goblin Runner- (AtG, 8 pkt.) 1x Hobgoblin Guard (AtG, 7 pkt.) 1x Goblin Picador (AtG, 6 pkt.) 1x Kobold Archer (Drd, 5 pkt.) 199 pkt. 8 aktywacji
Jednostki Omówmy poszczególne jednostki:
  • 1x Balor (Ud, 95 pkt. CMP 1) - ta figurka nie wymaga komentarza. Potężna Dominacja, potężny atak, naprawdę dużo HP i – niestety – kosztuje nas sporą ilość punktów. Ale cóż - za jakość trzeba płacić.
  • 1x Eye of Flame (Drd, 61 pkt.) - istota legendarna wśród poszukiwaczy przygód zasłużyła sobie na miejsce w warbandzie. Czym? Niezwykle silnymi atakami dystansowymi i swoją wszechstronnością - choć nie jest jakimś tankiem, to także w walce wręcz może zagrozić przeciwnikowi. Do tego zadaje dodatkowe dwa obrażenia od ognia - jak znalazł dla Balora.
  • 2x Iron Defender (AtG, 16 pkt.) - niezwykle mobilna istota, która może już w pierwszej turze dotrzeć na VA i zdobyć tak cenne punkty zwycięstwa.
  • 2x Goblin Runner (AtG, 8 pkt.) - kolejna jednostka, która jest szybka, a dobrze wykorzystana może być zabójcza.
  • 1x Hobgoblin Guard (AtG, 7 pkt.) - strażnik, który może wyeliminować potencjalne zagrożenie, które mogłoby dosięgnąć naszego Wielkiego Demona.
  • 1x Goblin Picador (AtG, 6 pkt.) - typowy zapychacz, potrzebny w każdej bojówce, aby wyrównać liczbę aktywacji
  • 1x Kobold Archer (Drd, 5 pkt.) - jw.
Rozstawienie i mapa Powinieneś wybrać taką mapę, na której przeciwnik nie będzie mógł chować się za zasłonami, by wykorzystać promienie Oczka. Nowoedycyjny Balor jest naprawdę mocną jednostką - dominacja to potężna broń. Dlatego też musimy korzystać z niej jak najczęściej. Drugi atak Balora musi być wykorzystywany równie często, gdyż oczasty dodaje do tego ataku premię +2. Jednostki umieść tak, aby już w pierwszej turze dotarły do Victory Area. Taktyka W pierwszych rundach staraj się unikać otwartej walki: musisz ostrzelać przeciwnika Oczkiem i zdominować jak najwięcej jednostek Balorem. Zdominowane jednostki będą tylko przeszkadzały wrogowi i umniejszą jego liczbę aktywacji. Najpierw dominuj, potem strzelaj Oczkiem - nie chcesz chyba kontrolować osłabionej jednostki (żeby nie było nieporozumień - zdominowana jednostka musi być Bloodied, więc strzelać trzeba, ale z umiarem)? W przypadku, gdy przeciwnik ma jakąś drogą jednostkę, którą będziesz mógł z łatwością przejąć - zrób to. Słabsze jednostki wykorzystaj do zdobywania VP. W walce i tak się nie przydadzą, a punkty zwycięstwa są zawsze potrzebne. Ewentualnie możesz ich użyć do skupiania na sobie czarów lub do tego, aby flankowały jednostki wroga i dawały ci Combat advantage. Najważniejsze rzeczy do zapamiętania:
  • Iron Defenderzy i Goblin Runnerzy są niezwykle mobilni. Wykorzystaj ich naturalną szybkość, aby zdobywać punkty.
  • Jeden z Iron Defenderów musi zawsze trzymać się blisko Oczka. Może wyeliminować potencjalne zagrożenie.
  • Balor nie może być szybko zabity. Jeśli tak się stanie, przeciwnik otrzyma bardzo dużo punktów. A to nigdy nie jest dobre. Dlatego też Hobgoblin Guard powinien trzymać się przed nim, aby minimalizować zagrożenie od wrogich czarowników, łuczników i szarżujących.
Pomysły Jeśli chcesz, możesz zastąpić Oczko jakimś beaterem, który nada warbandzie jeszcze większej agresywności. Możesz też dodać figurkę, która zadaje obrażenia lodowe, o podobnym koszcie. Świetnie może się tu sprawdzić Young Silver Dragon. Ogólnie rzecz biorąc, warbanda jest bardzo dobra, a złożenie jej nie przysporzyło mi dużych trudności.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.