Czy mechanika wpływa na jakość fabuły?
W działach: Mechanicznie | Odsłony: 570Przez Poltera przewinęła się jakiś czas temu dyskusja (niejedna zresztą) na temat różnic między mainstreamowymi erpegami a indie. Jako jeden z elementów, odróżniających np. D&D od AW padło nastawienie na współtworzenie historii, istnienie mechanicznych narzędzi pomocnych przy budowaniu fabuły wspólnie, przy stole. Gdzieś w komentarzach pojawił się też temat story games.
Z indykami nie mam wiele doświadczenia (prócz przeczytania k3+1 systemów i zagrania może w k3-1), ale sam temat bardzo mnie zaciekawił – zwłaszcza kwestia tego czy wykorzystanie mechanizmów w indie pozwala na opowiedzenie ciekawszej historii, niż w mainstreamowych RPG. Poszperałem trochę po blogosferze w poszukiwaniu relacji z takich sesji, ale nic konkretnego nie znalazłem. W APkach, które przeczytałem nie znalazłem nic konkretnego.
Czy ktoś z Was ma/widział/zna strony, gdzie można poznać konkretne przykłady sesji, na których powstała fajniejsza (ciekawsza, bardziej rozbudowana, itd.) fabuła, niż w mainstreamowych RPG – właśnie dzięki tym specyficznym mechanizmom zaszytym w systemie?