Złe siły mają swój udział w każdym aspekcie życia. Nawet plebs zna opowieści o sukkubach i inkubach, demonach żerujących na fizycznej żądzy śmiertelników. Czarne amorki to istoty, o których nawet ludzcy mędrcy niewiele wiedzą. Pozostają niezauważone, atakując niespodziewanie i rozwiewając się w cieniu. Ich strzały wywołują miłość, która nie jest jedynie pożądaniem, ale prawdziwym uczuciem do pierwszej napotkanej osoby płci przeciwnej, niezależnie od ewentualnych więzów krwi.
Demony te są sprytne i złośliwe - starannie wybierają swoje ofiary i moment ataku, by spowodować jak największe szkody. Najczęściej działają bez konkretnego celu, radując się cierpieniami i upadkiem, które są skutkiem ich wyczynów. Pod wpływem ich zaczarowanych strzał szlachetni królowe zdradzają swoje kochane małżonki, święte dziewice łamią złożone śluby, a niezłomna determinacja paladynów zaczyna się kruszyć. Przynajmniej niektóre czarne amorki pozostają jednak na usługach bóstw i podobnych im bytów - w takich przypadkach mogą realizować wolę swoich panów, chociażby karząc tych, którzy dopuścili się despektu wobec danej potęgi.
Czarne amorki są przez większość czasu niewidzialne. Latają po ulicach miast i komnatach zamków, szukając potencjalnych ofiar lub śledząc wcześniej wypatrzone osoby. W naturalnej postaci przyjmują okropną formę powiększonego, dojrzałego ludzkiego płodu obdarzonego wielkimi skrzydłami nietoperza. Ich ciała są zgniłe, a skóra szaro-zielona. Nienaturalnie duże, czarne oczy patrzą na świat z nienawiścią. Są nagie, jeżeli nie liczyć przewieszonego przez plecy kołczanu, w którym znajdują się strzały.
Na szczęście stwory te są stosunkowo rzadkie. Trudno je złapać, ale prawdziwi mędrcy potrafią rozpoznać ich działanie. Najczęściej ofiary amorków można wyleczyć przy wykorzystaniu odpowiedniej magii, która jednak, tak jak wiedza o ich istnieniu, jest poza zasięgiem przeciętnego wieśniaka.
Miłość wywoływana przez strzały jest całkowicie szczera, choć może być przy tym chorobliwa. Ofiara mogłaby przeżyć u boku wybranej osoby szczęśliwe życie. Niestety, amorki strzelają jedynie wtedy, kiedy mają pewność, że uczucie będzie nieodwzajemnione albo przeszkody zbyt trudne do pokonania.
Czarne amorki występują w dwóch odmianach: słabszej, najpowszechniejszej, i potężniejszej, której przedstawiciele dokuczają nawet bardzo potężnym bohaterom i niekiedy pozostają na usługach możniejszych bytów.
Istoty te mają duże zdolności językowe, które umożliwiają im skuteczne szpiegowanie i złośliwe wybieranie ofiar. Posługują się otchłannym oraz każdym rozpowszechnionym na Planie Materialnym językiem, m.in. wspólnym, elfim, krasnoludzkim, niziołczym, gnomim, orczym i podwspólnym.
Walka
Czarne amorki nie są wojownikami. Pozostając ukryte, atakują z zaskoczenia swoimi zaczarowanymi strzałami, czego ofiara prawie nigdy nie zauważa. Ponieważ efekt niewidzialności się wtedy rozwiewa i może zostać odnowiony dopiero w następnej rundzie, ryzykują wtedy dekonspirację.
Cechy przybyszów: Nie wpływa nań zmartwychwstanie ani wskrzeszenie (ale życzenie lub cud potrafią przywrócić mu życie). Widzą w ciemnościach na 18 metrów.
Spaczony umysł (zw): Choć czarne amorki posługują się miłością jako plugawym narzędziem zniszczenia, ich umysły nie znają tego uczucia, tak jak i pojęcia przyjaźni czy wspólnoty. Są niepodatne na czary z grupy zauroczeń.
Czarny amorek, potężniejszy
Malutki przybysz (pozaplanarny, chaotyczny, zły)
Kości Wytrzymałości: 9k8+9 (60 pw)
Inicjatywa: +5
Szybkość: 6 m (4 pola), latanie 15 m (10 pól) (doskonała)
KP: 20 (+2 rozmiar, +5 Zr, +3 naturalny), dotyk 17, nieprzygotowany 15
Bazowy atak/zwarcie: +9/+1
Atak: malutki krótki łuk +1 +18 dystansowy lub ugryzienie +11 wręcz lub czar +11 dotykowy wręcz
Całkowity atak: malutki krótki łuk +1 +18/+13 dystansowy lub ugryzienie +11/+6 wręcz czar +11 dotykowy wręcz
Obrażenia: malutki krótki łuk +1 1k3+1 plus cierpienie, ugryzienie 1k4 plus cierpienie lub od czaru
Przestrzeń/zasięg: 75 cm/0 cm
Specjalne ataki: strzała cierpienia, strzała czarnej miłości, widzenie w ciemnościach 18 m, zdolności czaropodobne
Specjalne cechy: cechy przybyszów, OC 15, RO 5/zimne żelazo lub dobro, spaczony umysł
Rzuty obronne: Wytr +7, Ref +11, Wola +8
Atrybuty: S 10, Zr 21, Bd 13, Int 16, Rzt 14, Cha 17
Umiejętności: Blefowanie +14, Ciche poruszanie +16, Dyplomacja +5, Fałszerstwo +14, Nasłuchiwanie +13, Otwieranie zamków +16, Przeszukiwanie +14, Skakanie +2, Spostrzegawczość +13, Ukrywanie się +24, Wyczucie pobudek +13, Zachowanie równowagi +7, Zręczna dłoń +16, Zwinność +16
Atuty: Bezpośredni strzał, Daleki strzał, Szybki strzał, Zogniskowanie broni (krótki łuk)
Środowisko: każdy region i podziemia (Otchłań)
Występowanie: pojedynczo
Skala Wyzwania: 7
Skarb: -
Charakter: zawsze chaotyczny zły
Rozwój: 10-18 KW (malutki)
Te demony wyglądają w zasadzie tak samo, jak ich słabsi pobratymcy (z których się wywodzą), ale zamiast obrzydzenia wzbudzają raczej strach. Nie wystarczają im już chłopi. Istoty wybierają jedynie wyjątkowe jednostki - rycerzy, poetów, władców, kapłanów - i potrafią spędzać całe dnie na przygotowaniach do ataku. Są bardzo sprytne, a ich mocom znacznie trudniej się przeciwstawić.
Walka
Choć tchórzliwe, stwory te potrafią skutecznie walczyć z użyciem zdolności czaropodobnych. Celem ich strzał są bohaterowie, którzy mogą im szczególnie zaszkodzić (jak łucznicy, magowie i postaci obdarzone zdolnością latania) oraz ci o niskiej Roztropności (magowie i łotrzykowie).
Na potrzeby przebijania redukcji obrażeń broń naturalną stwora oraz każdy dzierżony przez niego oręż traktuje się jak broń o charakterze chaotycznym i złym.
Strzała czarnej miłości (zc): Zdolność ta działa jak w przypadku słabszych istot tego rodzaju, ale w tym przypadku jest jeszcze potężniejsza. ST oparcia się klątwie wynosi 19, a ST wyzwolenia się spod jej władzy - 29. Wzmaga się także dążenie do zbliżenia do kochanej osoby - w przypadku opierania się miłości, bohater ponosi kary do atrybutów analogiczne do tych, jakie związane są z czarem słabsze zadanie. Również uleczenie ofiary jest trudniejsze: przełamanie klątwy w ogóle nie pomaga, a uzdrowienie pozwala tylko na nowy rzut obronny. Życzenie lub cud wciąż wyzwalają ofiarę spod władzy uroku.
Strzała cierpienia (zn): Potężniejszy amorek wciąż może wystrzelić jedynie trzy strzały czarnej miłości na dzień, posiada jednak również inne groźne narzędzie, a mianowicie nieograniczoną ilość strzał cierpienia, które poza zwykłymi obrażeniami powodują także nagły atak depresji, który skutkuje tymczasową utratą 1k6 punktów Roztropności. Można jej uniknąć wykonując udany rzut obronny na Wolę o ST 17. Efekt ten nie wpływa na istoty niepodatne na efekty wpływające na umysł. Osoba, której Roztropność zostanie zredukowana do 0, zapada w sen tak przeraźliwie smutny, że powoduje on trwałe wysączenie 1 punktu Roztropności. Jest to zdolność potwora, nie łuku czy strzały.
Zdolności czaropodobne: Na życzenie - niewidzialność (tylko na siebie), wykrycie dobra, wykrycie myśli, wykrycie prawa, wywołanie strachu, zakażanie. Trzy razy dziennie - młot chaosu, przeklęta plaga, rozkaz, potężniejszy. Raz dziennie - zabicie żywego. Poziom czarującego = 11. ST rzutu obronnego wynosi 13 + poziom czaru.