» Settingi » Forgotten Realms [NP] » Cormyr - informacje ogólne

Cormyr - informacje ogólne

Cormyr - informacje ogólne

Kraina z klasycznej fantastyki, gdzie prawy król rządzi równo i sprawiedliwie, szlachta walczy między sobą o władzę, a podróżnicy oczyszczają lasy z przerażających monstrów – to kraina rycerstwa i magii... w rzeczy samej, wielkiej magii. Oto przedstawiam wam pierwszą część przewodnika po królestwie Cormyru, opisanego w wielu księgach wielkich pisarzy fantasy, królestwa wielkich królów i magów, miejsca gdzie wszystko może się zdarzyć...

Ludność: Ok. 1.360.800 obywateli

Siły zbrojne:

  • Ok. 13.000 Purpurowych Smoków
  • Silna flota w liczbie 25 okrętów
  • 600 członków "Zgromadzenia Złotej Drogi"
  • Bitewni Magowie (liczba nieznana)

    Ustrój: Monarchia (ród Obarskyrów z regentką Azouna V - księżniczką Alusair Nacacia Obarskyr na tronie)

    Główne surowce handlowe:
  • Uprawy
  • Wino
  • Drewno

    Klimat i tereny:
    - Klimat: umiarkowany
    - Tereny:
  • Farmy
  • Lasy
  • Jeziora
  • Rzeki
  • Bagna
  • Góry
    - Pogoda: Wilgotno i umiarkowanie ciepło z obfitymi opadami w lecie i wiosną oraz dużą ilością śniegu podczas zimy. Lata są krótkie i gorące, podczas gdy zimy długie i mroźne. Mgła jest częstym zjawiskiem wzdłuż wybrzeża, a także na bagnach i w okolicach jezior.

    Granice Cormyru:
  • Północną granicę Cormyru stanowi południowy skraj pustyni Anauroch, jak również Skaliste Ziemie (Stonelands), Goblinie Marchie (Goblin Marches) i niewielka część Burzowych Rogów (Storm Horns), leżące na południe od pustyni.
  • Wschodnią granicę stanowią Gromowe Wierchy (Thunder Peaks) oraz Doliny (Dalelands), aż do Przepastego Bagniska, które jest wspólną granicą Cormyru i Sembii.
  • Południowa granica królestwa to wielkie Smocze Jezioro (Lake of Dragons) zwane czasem „The Dragonmere”.
  • Zachodnią granicę stanowią Burzowe Rogi oraz skraj Bagien Tun (Marshes of Tun).

    Lasy
    Kiedyś gęsto zaludniony region Cormyru obecnie posiada jedynie trzy lesiste tereny warte opisania ze względu na zaopatrzenie i wywóz drewna. Tymi terenami są:
  • Królewski Las:
    Królewski las leży w zachodniej części Cormyru. Rozciąga się na dużym obszarze sięgając Suzail na południu, miasta Espar leżącego w Burzowych Rogach na zachodzie, miast Tyrluk, Eveningstar i Arabel na północy i miasta Immersea na wschodzie. W samym lesie znajdują się dwa większe miasta: Dhedluk i Waymoot, oba leżące na skrzyżowaniu Traktu Strażnika (Rangers Way) z Drogą Gwiezdnej Wody (Starwater Road).
  • Bór Hullack:
    Bór Hullack leży we wschodniej części Leśnego Królestwa. Otoczony jest Gromowymi Wierchami i Morzem Wywernów. Jedyne miasto godne odnotowania w pobliżu lasu to Thunderstone, leżące od niego na południe. Chociaż uważa się Cormyr za bezpieczny region, to głębsze regiony tego lasu zamieszkują spragnione krwi potwory, a na podróżników czeka wiele niebezpieczeństw.
  • Las Pustelnika:
    Pustelnicze Bory (Hermit’s Forest) leżą w południowym Cormyrze. Są zdecydowanie najmniejszym i najbardziej spokojnym lasem w królestwie. Ulokowane są pomiędzy Smoczym Jeziorem na południu, miastem Wheelon na północy, Rzeką Gwiezdnej Wody na zachodzie i Rzeką Wyvernflow na wschodzie. Swoje miano zacisznego i spokojnego zakątka zawdzięczają dużemu społeczeństwu druidów, które się tam osiedliło i które pilnuje porządku i bezpieczeństwa podróżników.

    Jeziora
    Poza Smoczym Jeziorem znaczącym południową granicę Cormyru, które nie jest prawdziwym jeziorem lecz rozszerzeniem Morza Spadających Gwiazd (Sea of Fallen Stars), jest tylko jedno jezioro warte uwagi. Mowa tu o Morzu Wywernów, znajdującym się w samym centrum królestwa.
    Jego wody zasila pięć źródeł, znajdujących się na południe od Arabel, na południe od Wybrzeża Zaginionych Kochanków, w południowej i północnej części Gromowych Wierchów i w Borze Hullack.
    Morze Wywernów ma bezpośrednie połączenie ze Smoczym Jeziorem poprzez swoje rozszerzenie w pobliżu miasta Wheloon.
    Na brzegach Morza Wywernów usytuowanych jest kilka miast - Wheloon na południu, Juniril na południowym – wschodzie, Hultail na wschodzie i Immersea na zachodzie.

    Rzeki
    Z racji posiadania dwóch dużych jezior, Smoczego Jeziora i Morza Wywernów, Cormyr zasobny jest także w rzeki, przecinające jego obszar. Najpotężniejsze z nich to:
  • Gwiezdna Woda:
    Gwiezdna Woda (The Starwater) ma swój początek u podnóża Burzowych Rogów. Po drodze przepływa przez miasto Eveningstar, przecina Królewski Las oraz w dalszej części portowe Marsember, a bieg swój kończy w Smoczym Jeziorze.
  • Immerflow:
    Rzeka Immerflow rozpoczyna swój bieg w północnej Gromowych Wierchów a kończy go w Morzu Wywernów.
  • Wyvernflow:
    Rzeka Wyvernflow wypływa z południowego brzegu Morza Wywernów, przecina miasto Wheloon i wpada wreszcie do Smoczego Jeziora.

    Bagna i wrzosowiska
    Na terenie Cormyru znajdują się trzy tereny bagienne, z czego tylko jedno w całości mieści się w granicach królestwa. Przepastne Bagnisko, które jest częścią granicy Cormyru z Sembią leży we wschodniej części królestwa, na południe od Boru Hullack i na północ od Traktu Mantikory. Bagna te są zamieszkiwane przez potworne stworzenia takie jak jaszczuroludzie, catoplebasy, a nawet wypatrywacze czy smoki. Nawet najbardziej zaprawieni w bojach poszukiwacze przygód nie ośmielają się wędrować po tych niegościnnych terytoriach i chociaż teren ten jest granicą między dwoma królestwami, to jak do tej pory żadne z nich nie zgłosiło oficjalnych roszczeń do tego niegościnnego i wyludnionego obszaru.
    Moczary Odległego Morza w pobliżu północnych stoków Burzowych Rogów są swego rodzaju oddzieleniem Cormyru od pełnych potworów Goblinich Marchii, i choć nie leżą one w rzeczywistości na terenie królestwa, to oficjalna władza ogłosiła je strefą bezpieczeństwa przed terenami na północy.
    Wreszcie są jeszcze Bagna Tun znajdujące się za zachodnim rozgałęzieniem Burzowych Rogów. Są to kolejne pełne potworów i wyludnione ziemie uznane za część królestwa Cormyru przez władze, także służące za strefę ochronną przed nie do końca zbadanymi terenami na zachód od królestwa.

    Drogi
    Jest wiele dróg i traktów przecinających granice Cormyru. Wszystkie główne miasta królestwa połączone są ze sobą przynajmniej jednym głównym traktem, a w większości przypadków także siecią mniejszych dróg. Dotyczy to także pomniejszych miast, niemal każde z nich jest wzięte pod uwagę w sieci dróg i traktów królestwa. Jedynie wioska Ghars, będąca miejscem spotkań myśliwych, która leży w pobliżu Przepastnego Bagniska i składa się jedynie z paru chatek i małej farmy, nie ma połączenia drogowego z żadnym innym osiedlem. Nawet jednak ta wioska jest połączona często uczęszczaną polną ścieżką z jednym z głównych traktów w królestwie.
    W Cormyrze znajduje się sześć głównych traktów, z których trzy przecinają Królewski Las.
    Pierwszy z tych traktów zwany Drogą Księżycowego Morza (Moonsea Ride) ma swój początek w północnych Dolinach (Dalelands) i prowadzi przez Przesmyk Tilvers, miasto Tilverton, Przełęcz Gnolli (na tym odcinku zwany jest Górską Drogą), aż do Arabel. W Arabel zmienia znów swą nazwę na Trakt Calantara i prowadzi do stolicy królestwa Suzail, a następnie poprzez Królewski Las oraz miasto Immersea do brzegów Morza Wywernów i miasta Hilp.
    Trakt Mantikory, druga wielka trasa prowadząca przez Cormyr jest głównym szlakiem handlowym z Sembią. Rozpoczyna swój bieg na terytorium Sembii i prowadzi przez miasto Hilp gdzie przecina się z Traktem Calantara, dalej prowadzi przez niegościnne Przepastne Bagnisko oraz miasta Wheloon w pobliżu Pustelniczych Borów oraz Gladehap.
    Trzecią główną drogą królestwa jest Wschodni Trakt. Rozpoczyna swój bieg w południowych Dolinach, dalej mija Przesmyk Grzmotu (Thunder Gap), Bór Hullack i prowadzi do Arabel. Tam zmienia nazwę na Wysoką Drogę i dalej biegnie na zachód do Burzowych Rogów, mija miasta Eveningstar i Tyrluk i prowadzi w południowym kierunku przez Burzowe Rogi, gdzie przecina Twierdzę Wysokiego Rogu (High Horn Keep) i Skull Crag, a następnie opuszcza terytorium Cormyru.


    Bibliografia:
    • Zapomnaine Krainy: Opis Świata (ISA, 2004)
    • Volo's Guide to Cormyr (TSR, 1996)
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Krótki przewodnik po pograniczu Cormyru
Miasto, które uległo zagładzie
Życie we wschodnich rubieżach Cormyru
Koszmarne, kuriozalne i komiczne niebezpieczeństwa
Część pierwsza

Komentarze


~Silfour

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Co do prawidłowych informacji to nie ma pojęcia, ale nie pasuje mi forma tej pracy. Wszystkom wypunktowane, bez klimatu. Czy nie lepiej byloby przedstawic to np. w formie opowiadania prawionego przez starca, który w młodości zwiedził te kraine?
03-10-2003 22:22
~Daegurth

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Takich map z opisami chće więcej
09-10-2003 14:35
~Hillather

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Silfour, czepiasz sie na sile mi sie tam podoba! Nie ma przedewszystkim błedow logicznych i stylowych :PPP i to jest bardzo wazne!!! Pzdr.
10-12-2003 14:41
Morthoron
   
Ocena:
0
Czy ja juz mowilem ze mi sie to podoba?
23-12-2003 16:36
~MAciek Sikora

Użytkownik niezarejestrowany
    Swietne
Ocena:
0
Świetna Robota , Tego Mi Brakowało...

Pozdrawiam
03-01-2005 23:19
~Kondeks

Użytkownik niezarejestrowany
    DOBRE!
Ocena:
0
Fajne!Super!
29-04-2005 11:09
~Kali

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Oby tak dalej :)
Pozdrawiam
05-07-2005 22:23
~_Seba_

Użytkownik niezarejestrowany
    good job
Ocena:
0
21-08-2005 22:34
~Grzesioo6

Użytkownik niezarejestrowany
    DOBREE
Ocena:
0
Dobra robota. Silfour sie czepia tych opowiesci ale mi wlasnie w tej formie sie nie podobaja.
Jeszcze raz gr5atuluje swietnej pracy.
27-06-2007 08:55
~Wolny Orzeł

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Myślę że przydało by sie dodać króciutki zarys historii powstania Cormyru ... ale tak to mi sie bardzo podoba tylko właśnie tej historii szukam :P
29-07-2007 16:25
~Blodhemn Battlegrim

Użytkownik niezarejestrowany
    Genialnie
Ocena:
0
opis jaki mapa trafiają w sedno, czekam na opis Zhentil i Amn. Pozdrawiam!!!
16-11-2007 17:09
Kamulec
    Legalne, kilimat
Ocena:
0
Klimat jest (powinien być ;P) na sesjach. W internecie chcę rzeczowych informacji lub pomysłów, a nie klimatycznego opisu.

Czy jednak to jest w pełni legalne? W końcu to parafraza podręczników do internetu (mam na myśli wykorzystanie Opisu Świata Zapomnianych Krain).
27-04-2008 19:55

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.