» Blog » "Cienie wiedzy"-D&D 3.5
22-07-2017 18:49

"Cienie wiedzy"-D&D 3.5

W działach: Fantasy, Raporty, D&D. | Odsłony: 270

Oto pierwsza część kampanii "Cienie wiedzy" na zasadach trzeciej edycji D&D, którą będę tu raportował.
*Bohaterowie*
-Melor-orkowy kapłan Pelora. Silny i rozsądny, na drugim poziomie doświadczenia.
-Thomas- ludzki najemnik. Zręczny i charyzmatyczny, na drugim poziomie doświadczenia.
- Oris- assimarski zaklinacz, mistrz blefu i przyzwań, na drugim poziomie doświadczenia.
*Początek*
Bohaterowie klasycznie spotykają się w tawernie miasteczka Breakstone. Oris wysłany przez króla Seidhellskiego państwa w sprawie śledctwa nad zabójstwem jego doradcy, kapłana Pelora. Melor przybywa w swej podróży w poszukiwaniu Wielkiej Biblioteki. Thomas w drodzę do przyjaciółki.
Na miejscu wszyscy, przy jednym stoliku, zamawiają piwo wsłuchując się w plotki (+1 na rzut w tabelce "plotki"), przy czym ork przyprawia to swoim glutem (jest dość głupi). Dowiadują się o problemach kowala z żelazem, zbierających się nienaturalnie wilkach oraz problemach Artosa (zabitego) z Sir.Tyrionem, czyli pracodawcą Thomasa oraz dawnego przyjaciela Melora. Ci
więc chcą wymusić na młodym najemniku poprowadzenie do niego. Najpierw nieudanym słowem, potem zrzuceniem z krzesła. Wtedy nasz szesnastolatek dosyć niefortunnie stawia tarczę orka pod nogi przybywającego wójta. Ten się o niego potyka, wykłuca z najmitą, a po udanym tescie blefu zaklinacza, nokautuje jednym ciosem. W tym momencie ork wpada na świetny pomysł, aby pomóc kowalowi. Dlatego rozwala kusze Thomasa, odtrąca ostre cześci bełtów i tak zdobyty metal każe wójtowi przekazać do kuźni. Podczas nokautu ppza tym zostaje wylane piwo ze stolika, więc zostaje w całości odkupione oraz postawione karczmarzowi. Obudzy Thomas wstaje, próbując aktem złodziejstwa odzyskać swe pieniądze, lecz zostaje zatrzymany orczy krytykiem (atak okazyjny). W końcu zostaje niejako zmuszony do poprowadzenia grupy.
W ten sposób wyruszają poza miasto. Pierwsze co spotykają to mur z twarzą, który blokując drogę sobą i kontrolowanymi kamieniami, podaje się za słonia. Po kilku minutach rozkminy przywołują piekielnego szczura. Mur ze strachu się otwiera, lecz w połowie ich zasypuje (Test refleksu zdaje tylko ork), a wieczór jest zajęty ich wyciąganiem. Niestety konie koniuszeko przepadają
W końcu napotykają rozstaj drug. Nie debatują długo, Melor idzie przez środek wyrąbując drzewa, Thomas oraz Oris kierują się w lewo. Wszystkich mijają tajemnicze cienie, próbujące orka zatruć strzałką usypiającą 4 razy (tej jednak to zlewa), a u reszty grupy powodując przeczekanie w krzakach. Dopiero po wyjściu docierają z rana do jakiegoś obozu. Na jego terenie dostrzegają stos, nad którym wisi Melor, prowizoryczny duży namiot oraz wóz. Po chwili zostają zaskoczeni przez dwa drowy, które flankują Orisa, lecz są flankowane przez Thomasa. W 5 turach najemnik zostaje wyeliminowany, drow przez niego poraniony, ork się wyrywa i zabójczo szarżuje na kolejnego drowa, a Zaklinacz dobija rannego. Po tym zaczynają się przeszukiwania obozu. Napotykają tam żelazo w wozie, za którym jest gobliński tunel (zasypany, dwa mikrusy, które zdąrzyły, ogłuszone). W namiocie znajdują drowiego przywódcy, znajomka orka, który po chwili wylatuje z rozwaloną głową, wspominając o głupocie Melora (ten dopiero co powstrzymał na niego atak reszty, by pogadać).
Sesja kończy się ze zdobytą biżuterą, bronią, listu z groźbą wspominającego o dziedzicu do przypomnienia dla Sir. Tyriona (Znajduje się tam fragment o płonący c fiołkach, co skojarzyli z przyjaciółką najemnika) oraz totemem czarnego smoka. Docierają potem do krasnoludzkiego kowalskiego domku na bezdrożach, gdzie znów zostaje znokautowany Thomas, przez swe nieudolne "włamanie"(ledwo otwiera drzwi, woła do gościa niewidoczny, więc ten uznaje go za jakie fatum, więc natychmiastowo wykopuje drzwi, rzucając młotem w wołającego). Znajomość zostaje później dobrze zakropiona.
*Okiem MG*
Przede wszystkim powininem zwiększyć ST Spostrzegawczości w obozie, aby prócz fantów znalezienie znaczących dla fabuły totemu czarnego smoka i groźby do Sir.Tyriona była trudniejsza. Poza tym czas zmodyfikować tabelkę plotek, by znaczenie miała również Charyzma. Ostatnią rzeczą jest zmotywowanie gracza odgrywającego najemnika do udzielania się, lecz też myślenia (większość jego akcji to efekt niesłuchania, nieprzemyślanych czynności lub brak reakcji).

Pozdrawiam, zachęcając do komentowania.
0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Łodzianin
   
Ocena:
0

Radzę zapoznać się z możliwością formatowania tekstu, jaką zapewnia Polter. Twoje wpisy będą dzięki temu bardziej czytelne.

22-07-2017 23:41
Kaldius
   
Ocena:
+1
Na telefonie formatowanie jest zablokowane, co jest tym bardziej śmieszne, że już na forum nie.
24-07-2017 15:56
Podtxt
   
Ocena:
0

Co do uwagi, nie zwiększa się trudności (ani w ogóle nie robi) testów na dostrzeżenie rzeczy, które są wymagane by popchnąć fabułę do przodu.

Co do sesji, widać że jeszcze uczycie się i bawicie podstawami RPG. Przydługie przygody w karczmie i problemy z wyjściem z niej mogą być fajne, ale gracze atakujący się nawzajem (dobrze zrozumiałem z tego chaosu?) już raczej nie. Motywacje postaci także nie mają znaczenia na takim etapie.

Tego czy wójt się potknął o tarczę czy o orka, tego czy wójt został znokautowany czy kogoś znokautował nie wiem, także co właściwie oznaczał "udany test blefu".

Bełty do kusz musiały być lekkie, nie wiem czy kowal dałby radę to przetopić na choćby sztylet. Ale to kosmetyka

Mur z twarzą? WTF. I to że się boi piekielnego szczura..

Ćwicz konstrukcję sesji w sensie ciągu przyczynowo - skutkowego. Myśl czego oczekujesz od sesji i jakie gracze będą mieli możliwości rozwiązywania postawionych wyzwań. Pracuj nad opisami, tu nie ma ich w ogóle, zakładam że na sesji też niewiele. I ortografią. 

I miej litość i minimum szacunku do czytającego, OK? Podstawowe formatowanie, poprawka składni zdań i interpunkcji. Gdyby nie była trzecia w nocy i nie mógłbym spać, w życiu by mi się tego chłamu nie chciało czytać.

 

25-07-2017 02:57

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.