» Wieści » Blada Maska od Galakty

Blada Maska od Galakty


Blada Maska od Galakty

Wydawnictwo Galakta zapowiedziało kolejne rozszerzenie cyklu Szlak do Carcosy do gry karcianej Horror w Arkham – Blada Maska.

Informacja prasowa:

Z ulic Paryża śledztwo prowadzi was w podziemia, do miejskich katakumb. Nie podejrzewaliście, że poszukiwanie prawdy kryjącej się za Królem w żółci zaprowadzi tak daleko od rodzimych dzielnic Arkham. Jednak ulice, język i ponure tunele nie są jedynymi obcymi rzeczami – w paryskich katakumbach czai się coś zdecydowanie nie z tego świata.

ahc15_art_shadowbehindyou

Brak przejścia

Gdy schodzicie pod paryskie ulice, poruszacie się w ciemnościach po nieznanym labiryncie podziemnych grobowców. Rozszerzenie Blada Maska wprowadza nową talię Katakumb, włącznie z tą lokalizacją, którą macie nadzieję ostatecznie odkryć. Karty Katakumb należy potasować i umieścić na spodzie talii katakumb. Następnie umieszcza się lokalizację startową i oznacza ją żetonem surowców, a pozostałe lokalizacje Katakumb tasuje się i umieszcza na wierzchu talii.

Kiedy talia jest już gotowa, rozpoczyna się najbardziej emocjonująca część rozgrywki. Zamiast rozkładania całej sieci lokalizacji na początku gry, gracze rozpoczynają tylko z jedną lokalizacją na stole, przez którą wchodzą do Katakumb. Przez całą grę za każdym razem, kiedy jest odkrywana nowa karta Katakumb, otwiera się nowy pasaż, który prowadzi głębiej w tunele. W zależności od lokalizacji początkowej, kolejne karty Katakumb mogą być umieszczane pod, nad, po lewej lub po prawej stronie, a także tworzyć wokół badaczy rozgałęzienia. Nigdy nie będziecie wiedzieć, czego się spodziewać, dopóki nie wkroczycie na nową lokalizację…

ahc15_diagram_katakumby

Nie ma miejsca dla żółtodziobów

Wszystkie fizyczne i nadprzyrodzone zagrożenia w scenariuszu Blada Maska sprawiają, że nie ma tu miejsca dla niedoświadczonych badaczy. Łatwo się zgubić i równie łatwo przepaść bez wieści, wpadłszy w pułapki groteskowych potworów, obłąkańczych wizji i w szpony innych zagrożeń. W takich okolicznościach potrzebny będzie każdy punkt doświadczenia, aby ulepszyć talię i umiejętności przetrwania.

ahc15_inspirujaca_obecnosc

Nowe karty graczy dzielą się na wysokopoziomowe wersje wcześniejszych kart oraz całkiem nowe karty umiejętności. Jeśli kampania do tej pory szła wam dobrze, ulepszenie posiadanych obecnie kart będzie korzystniejsze niż wprowadzenie nowych i zmiana kompozycji talii. Z drugiej strony, jeśli chce się odkrywać nowe ścieżki i lepiej panować nad pozostałą poczytalnością, nowe karty umiejętności mogą okazać się użyteczniejsze, jak np. Inspirująca obecność. Każda z tych zdolności może zaważyć nad życiem i śmiercią podczas prób odnalezienia się w mrocznych, krętych tunelach.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Nie zapomnij pochodni!

W krętych paryskich katakumbach wypełnionych gęstym mrokiem kryją się wskazówki, bez których tajemnica Króla w żółci nie zostanie rozwiązana. Coraz częściej zastanawiacie się, w jaki sposób makabryczna sztuka sprowadza na miasta falę nieszczęść i co kryje się pod Bladą Maską? Ale czy na pewno chcecie to wiedzieć…?

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Informacja prasowa
Tagi: Blada Maska | Wydawnictwo Galakta | Szlak do Carcosy | Horror w Arkham


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.