- O'Bannon staje na progu domostwa, w którym mieszkają albo zatrzymują się bohaterowie. Trzyma w dłoni zdobione zaproszenie na przyjęcie w tymże domu, podpisane przez jednego z bohaterów. Ard ri oznajmia, że przybył odrobinę za wcześnie i wróci za godzinę, kiedy to rozpocznie się przyjęcie. Bohaterowie mają trochę czasu, aby wykoncypować, kto ich wrobił i co zaserwować, gdy Szalony Jack wróci.
- Wędrujący rycerz zakonu Róży i Krzyża przekonał garść miejscowych rycerzy, by dołączyli do jego załogi niosącej porządek i sprawiedliwość na dalekich ziemiach. Wraz z odejściem rycerzy, kilka grup miejscowych bandytów zaczęło zagrażać obywatelom, którzy chętnie ujrzeliby dzielnych bohaterów przywracających porządek w ich mieście
- Kobieta o tajemniczych oczach podchodzi do bohaterów w sklepie. Pyta ich o poradę dotyczącą artykułu codziennego użytku (na przykład łyżki) i na co jej się może ten przedmiot przydać. Jeśli odpowiedzą w grzeczny i miły sposób, zacznie się pojawiać w innych miejscach ze zwiększoną częstotliwością, po to, by pytać bohaterów o inne oczywiste rzeczy. W ciągu następnych trzech tygodni bohaterowie spotkają ją w coraz dziwniejszych okolicznościach. W końcu kobieta poprosi bohaterów o pomoc. Chce żeby "Ci, którzy są skarbnicą wiedzy o naturze świata" pomogli jej odkryć wejście do Bryn Bresail. Bohaterowie nie wiedzą, czy skończy się to podróżą do ziemi Sidhe, czy przygotowaniem gościny dla grupy Sidhe po raz pierwszy odwiedzającej Theę.
- Dramatopisarz poszukuje bohatera, który ze względu na swój "dramatyczny urok" wystąpiłby w głównej roli w jego najnowszej sztuce. Znajduje również role w kilku aktach dla pozostałych bohaterów. Dramatopisarz ma długi w kilku siedliskach hazardu, których przedstawiciele bardzo chcą odzyskać pieniądze. Pisarz, przestraszony groźbami, aranżuje spotkania pod pretekstem prób, gdzie bohaterowie mogą go nieświadomie chronić.
- Podczas przechadzki ruchliwą ulicą, bohaterowie spotykają nad wyraz wysokiego Inlandczyka zaczepiającego bardzo małego Vendela. Vendel próbuje bronić się latarnią, ale wielki i głośny Inlandczyk po prostu śmieje się z niego i miażdży latarnię pod swoim butem. Oczywiście, bohaterowie będą chcieli przerwać ten drobny incydent. Niestety, będą zupełnie nieświadomi tego, że jeden z osobników jest bezpośrednio zamieszany w intrygę mającą na celu usunięcie MacDuffa (przynajmniej dopóki nie znajdą traktującego o tym listu upuszczonego w utarczce). Bohaterowie muszą się dowiedzieć, który z dwóch mężczyzn przenosił list.
- Człowiek, który dla bohaterów znaczy trochę mniej niż szanowany znajomy - albo postać zależna od nich - przychodzi do nich po pewną przysługę. Pokazuje im starożytne dębowe pudełko z tajemniczym, dziwnie wyglądającym zamkiem. Przyjaciele sprowokowali go, by ukradł tenże przedmiot, ale zataili tożsamość właściciela. Ma nadzieję, że bohaterowie mogliby mu pomóc odnieść szkatułkę Derwyddonowi, zanim ten potężny druid zauważy, że zniknęła.
- Graal został skradziony przez agentów przeciwnych wpływowi Sidhe w Avalonie. Na szczęście ukradli kopię, którą Elaine trzyma przy tronie. Falsyfikat czy nie, Jej Królewska Mość pragnie schwytać złodziei, zanim ta bardzo delikatna sprawa wyjdzie na jaw i dowiedzą się o tym Sidhe.
- W zachodnim regionie Szocji dostrzeżono w pobliżu jeziora dziwne stworzenie. Ustanowiono wielką nagrodę za łeb bestii, co spowodowało napływ ogromnych ilości niedoszłych łowców. Tłumy zabójców potworów stały się zagrożeniem dla pobliskich wiosek, a zwłaszcza ich eksperymenty z wybuchowymi pułapkami. Na dodatek poszczególne grupy zaczynają walczyć między sobą. Być może bohaterowie mogą rozwiązać problem, z którym nie daje sobie rady miejscowy klan.
Avalon – pomysły na przygody
Ocena: 5 / 6