Automobile
Zostań potentatem samochodowym!
Autor: Grażyna 'Fionaxxx' Zarzycka
Redakcja: Mateusz 'Moteuchi' DąbrowskiIlustracje: Grażyna 'Fionaxxx' Zarzycka
Przez wiele wieków możliwości podróżowania na lądzie były mocno ograniczone; alternatywą poruszania się pieszo było używanie zwierząt i od dziewiętnastego wieku jazda pociągiem. Wynalezienie to samochodu było więc osiągnięciem, które spotkało się z wielkim zainteresowaniem (trwającym zresztą do dziś). Ogromne możliwości, jakie tkwią w przemyśle samochodowym zostały dostrzeżone przez pionierów tej branży i dzięki temu w latach 1896-1930 nastąpił tak zwany boom motoryzacyjny. Gra Automobile, wydana przez wydawnictwo Phalanx Polska, pozwala nam wcielić się w tych właśnie wizjonerów i poczuć emocje związane z wyścigiem technologicznym, który zmienił oblicze Ameryki, a potem i całego świata.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Ważne, aby samochód był solidny
W pudełku gry znajdziemy sporą planszę, żetony, drewniane znaczniki i płócienny woreczek. Wszystkie elementy zostały wykonane wyjątkowo solidnie - żetony są z bardzo grubej tektury, banknoty - z giętkiego papieru. Wszystkie komponenty (oprócz planszy) mieszczą się w woreczkach strunowych, które również odnajdziemy w pudełku.
Na uwagę zasługuje plansza; zawiera ona wiele obrazków (samochody, portrety postaci ważnych dla branży motoryzacyjnej), ale dzięki spokojnej kolorystyce pozostaje czytelna. Dostarcza ona większości informacji na temat rozgrywki , np. jakie są fazy w każdej turze i ile kosztuje produkcja w określonej fabryce. W obliczu troski o wygodę gracza, jaką wykazał autor (i zarazem wydawnictwo) dziwi fakt, że pewne ważne informacje możemy znaleźć tylko w instrukcji. Chodzi o umiejętności postaci, których wizerunki są na planszy; na początku tury gracz wybiera jedną z osób (do wyboru są Ford, Kettering, Sloan, Howard, Durant oraz Chrysler) i korzysta z jej zdolności, w związku z czym podczas gry instrukcja przekazywana jest z rąk do rąk. Pomoce dla graczy z tymi umiejętnościami rozwiązywałyby wspomniany problem; szkoda, że nie ma ich w pudełku.
Jedziemy
Celem graczy w Automobile jest osiągnięcie jak największego zysku, a by go osiągnąć trzeba produkować nowoczesne samochody. Gra dzieli się na 4 tury, a w każdej z nich możemy wyróżnić 8 faz:
- losowanie znaczników popytu,
- wybór postaci,
- akcje graczy (3 cykle po 1 akcji),
- sprzedaż samochodów przez Howarda (był to najskuteczniejszy sprzedawca samochodów w okresie boomu motoryzacyjnego),
- sprzedaż samochodów przez handlowców,
- decyzje zarządu,
- sprzedaż samochodów poprzez znaczniki popytu,
- straty i obsługa zadłużenia.
- wierny symulator kierowania koncernem samochodowym
- wysoka jakość wydania
- odpowiednia dawka losowości
- ciekawa tematyka
- dużo liczenia
- brak pomocy ze zdolnościami postaci
Dziękujemy wydawnictwu Phalanx Games Polska za udostępnienie gry do recenzji.
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Automobile
Typ gry: ekonomiczna
Projektant: Martin Wallace
Ilustracje: Mike Atkinson, Czarnè, Peter Dennis, Klemens Franz
Wydawca oryginału: Mayfair Games
Data wydania oryginału: 2011
Wydawca polski: Phalanx Games Polska
Liczba graczy: od 3 do 5 osób
Wiek graczy: od 13 lat
Czas rozgrywki: ok 120 minut
Cena: ok. 170 zł
Typ gry: ekonomiczna
Projektant: Martin Wallace
Ilustracje: Mike Atkinson, Czarnè, Peter Dennis, Klemens Franz
Wydawca oryginału: Mayfair Games
Data wydania oryginału: 2011
Wydawca polski: Phalanx Games Polska
Liczba graczy: od 3 do 5 osób
Wiek graczy: od 13 lat
Czas rozgrywki: ok 120 minut
Cena: ok. 170 zł
Tagi:
Automobile | Phalanx Games Polska