Artykuły dla MG
Komnaty daimyo nie są miejscem dla zwykłych samurajów, mogą tu zaglądać tylko daimyo i ich zaufani karo. W tym miejscu znajdziecie zwoje o największych sekretach Rokuganu oraz porady dla mniej i bardziej doświadczonych Mistrzów.
Wyświetlono rezultaty 1-10 z 10.
Sortuj wg:
Oczy i uszy Lwa
Zwycięska praca w konkursie Opowieść z Rokuganu
22-11-2009 00:00 | Uszaty | Komentarze: 0
Akodo Jednooki patrzył ze swej pozycji na wzgórzu, na magiczny ogień palący namiot sztabu dowodzenia wojsk trzech maho-tsukai. Jego armie uderzyły na wrogów i bez swoich przywódców zostali oni pokonani zanim bitwa na dobre się rozpoczęła. Akodo był zadowolony, że kolejna sztuczka jego najlepszego sz...
Broń improwizowana
09-03-2009 18:27 | David 'kabuki joe' Duerschlag | Komentarze: 4
Kilka miesięcy temu przeczytałem Graj twardo Johna Wicka. Książka ta zawiera wiele mniej lub więcej dobrych pomysłów na urozmaicenie gier fabularnych. Jeden z rozdziałów tej książki opisywał niehonorowe sztuczki podczas walki. Jest już sporo artykułów opublikowanych w innych serwisach lub listach in...
Inicjatywa w trzeciej edycji L5K
11-08-2008 00:40 | David 'kabuki joe' Duerschlag | Komentarze: 1
Jednym z wielu gorąco dyskutowanych punktów mechaniki L5K to inicjatywa postaci podczas walki. System losowania inicjatywy przy starcie potyczki nie jest bardzo skomplikowany, w gruncie rzeczy to jeden rzut na refleks+ranga Z refleks. Do tego dochodzi kilka modyfikatorów gdy postacie wydają pustkę l...
Sposoby łączenia drużyny w L5K cz. II
18-04-2007 21:27 | Tammo | Komentarze: 3
Witam!
Poprzednio pisałem ogólnie o łączeniu drużyn, ich rodzajach oraz rzeczach, na które przy procesie łączenia drużyn w Legendzie Pięciu Kręgów należy zwrócić uwagę.
Część druga tekstu, zgodnie z obietnicą, przechodzi do konkretów, omawiajac drużyny mieszane, zahaczki i przedstawiając szereg spos...
Sposoby łączenia drużyny w L5K cz. I
23-03-2007 09:18 | Tammo | Komentarze: 1
Wstęp
Niniejszy tekst powstał głównie dlatego, że parę szanowanych przeze mnie osób podzieliło moją opinię na temat częstych problemów z zawiązaniem drużyny i tego, jak pierwsze wspólne przygody nowymi postaciami pełne są zgrzytów i niedociągnięć. Mam nadzieję, że po lekturze tych dwóch tekstów łą...
Jak bezboleśnie zamienić stare na nowe?
Poradnik trzecioedycyjnego Mistrza Gry
28-01-2007 16:23 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 2
Trzecia Edycja Legendy Pięciu Kręgów ma wiele plusów – największym z nich jest nowa, rozbudowana mechanika. Nietrudno jednak o wniosek, że ta zaleta może przyprawić graczy o porządny ból głowy. Zmiana zasad budzi wiele obaw: Czy połapię się w nowych regułach? Czy mój wypieszczony bohater nie s...