» Komnaty daimyo » Artykuły dla MG

Artykuły dla MG

Komnaty daimyo nie są miejscem dla zwykłych samurajów, mogą tu zaglądać tylko daimyo i ich zaufani karo. W tym miejscu znajdziecie zwoje o największych sekretach Rokuganu oraz porady dla mniej i bardziej doświadczonych Mistrzów.
Wyświetlono rezultaty 1-10 z 10.
Oczy i uszy Lwa

Oczy i uszy Lwa

Zwycięska praca w konkursie Opowieść z Rokuganu

22-11-2009 00:00 | Uszaty | Komentarze: 0
Akodo Jednooki patrzył ze swej pozycji na wzgórzu, na magiczny ogień palący namiot sztabu dowodzenia wojsk trzech maho-tsukai. Jego armie uderzyły na wrogów i bez swoich przywódców zostali oni pokonani zanim bitwa na dobre się rozpoczęła. Akodo był zadowolony, że kolejna sztuczka jego najlepszego sz...

Broń improwizowana

09-03-2009 18:27 | David 'kabuki joe' Duerschlag | Komentarze: 4
Kilka miesięcy temu przeczytałem Graj twardo Johna Wicka. Książka ta zawiera wiele mniej lub więcej dobrych pomysłów na urozmaicenie gier fabularnych. Jeden z rozdziałów tej książki opisywał niehonorowe sztuczki podczas walki. Jest już sporo artykułów opublikowanych w innych serwisach lub listach in...

Inicjatywa w trzeciej edycji L5K

11-08-2008 00:40 | David 'kabuki joe' Duerschlag | Komentarze: 1
Jednym z wielu gorąco dyskutowanych punktów mechaniki L5K to inicjatywa postaci podczas walki. System losowania inicjatywy przy starcie potyczki nie jest bardzo skomplikowany, w gruncie rzeczy to jeden rzut na refleks+ranga Z refleks. Do tego dochodzi kilka modyfikatorów gdy postacie wydają pustkę l...

Sposoby łączenia drużyny w L5K cz. II

18-04-2007 21:27 | Tammo | Komentarze: 3
Witam! Poprzednio pisałem ogólnie o łączeniu drużyn, ich rodzajach oraz rzeczach, na które przy procesie łączenia drużyn w Legendzie Pięciu Kręgów należy zwrócić uwagę. Część druga tekstu, zgodnie z obietnicą, przechodzi do konkretów, omawiajac drużyny mieszane, zahaczki i przedstawiając szereg spos...

Sposoby łączenia drużyny w L5K cz. I

23-03-2007 09:18 | Tammo | Komentarze: 1
Wstęp Niniejszy tekst powstał głównie dlatego, że parę szanowanych przeze mnie osób podzieliło moją opinię na temat częstych problemów z zawiązaniem drużyny i tego, jak pierwsze wspólne przygody nowymi postaciami pełne są zgrzytów i niedociągnięć. Mam nadzieję, że po lekturze tych dwóch tekstów łą...

Jak bezboleśnie zamienić stare na nowe?

Poradnik trzecioedycyjnego Mistrza Gry

28-01-2007 16:23 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 2
Trzecia Edycja Legendy Pięciu Kręgów ma wiele plusów – największym z nich jest nowa, rozbudowana mechanika. Nietrudno jednak o wniosek, że ta zaleta może przyprawić graczy o porządny ból głowy. Zmiana zasad budzi wiele obaw: Czy połapię się w nowych regułach? Czy mój wypieszczony bohater nie s...

Tworzenie własnych Oni

06-10-2006 22:12 | | Komentarze: 3
Na podstawie Book of Shadowlands Oprócz wszystkich "gatunków" Oni opisanych w zwojach mędrców, istnieją też niezliczone niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju demony. Zmyślni MG mogą więc mieć ochotę, by zaprojektować własną demoniczną menażerię, lub po prostu nasłać jednorazowego użytku przerażaj...

Ilu samurajów trzeba, żeby spacyfikowac wioskę?

06-10-2006 22:10 | | Komentarze: 0
Przez listę dyskusyjną Legendy nie raz przetaczały się burzliwe dyskusje na temat szans w pełni wyszkolonych samurajów w walce z mieszkańcami siół i wiosek. Choć ja sam nie pojmuję przywiązania do tego makabrycznego problemu, z przyjemnością prezentuję odpowiedź, której onegdaj udzielił czcigodny Se...

Lektury (nad)obowiązkowe

06-10-2006 22:04 | | Komentarze: 1
Poniższa lista uzupełnia spis z podręcznika i jest naszym wyborem książek, dzięki którym będziecie mogli się lepiej zaznajomić z Japonią i Rokuganem Podstawy Sztuka Wojny Sun Tzu / Wydawnictwo Przedświt 1994 Gorin-no sho - Księga pięciu kręgów Musashi Miyamoto / Diamond Books 2001 Historia H...

Maho: czarna magia

06-10-2006 22:01 | | Komentarze: 0
Poniższy tekst pochodzi z Gamemaster's Pack, który firma TORI postanowiła we fragmentach udostępnić fanom Legendy Pięciu Kręgów. Tekst ten jest przeznaczony dla Mistrzów Gry i nie powinien być czytany przez graczy - pamiętajcie, zaglądanie przez ramię prowadzącego jest czynem niehonorowym! Maho: Cz...