» Akademia Smoczych Wrót

Akademia Smoczych Wrót

Dodała: Dominika 'nawidelcu' Róg-Górecka

Akademia Smoczych Wrót
6.5
5
Ocena użytkowników
Średnia z 1 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Akademia Smoczych Wrót
Typ gry: przygodowa
Projektant: Thomas Vande Ginste, Wolf Plancke
Ilustracje: Víctor Pérez Corbella, Agnieszka Kopera, Odysseas Stamoglou
Wydawca oryginału: NSKN Games
Data wydania oryginału: 2017
Wydawca polski: Przystań Gier
Data wydania polskiego: 30.10.2017
Liczba graczy: od 2 do 4
Wiek graczy: od 12 lat
Czas rozgrywki: od 60 do 90 minut
Cena: 199.95 zł

Witaj w Akademii Smoczych Wrót, jedynym na świecie miejscu, w którym garbaty syn kowala stanie się niepokonanym wojownikiem, a zezowata córka bednarza przemieni w szanowaną czarodziejkę o niebywałej urodzie. Właśnie rozpoczynamy nowy rok szkolny, a Ty stajesz na czele jednego z tutejszych Domów. Tylko najlepsi dostąpią zaszczytu przekroczenia legendarnych Smoczych Wrót i odkrycia związanej z nimi tajemnicy.

Zarządzaj zatem swoim Domem najlepiej jak potrafisz. Rekrutuj adeptów i zatrudniaj profesorów, wznoś budynki, odkrywaj zakamarki ćwiczebnych podziemi, dokonuj magicznych odkryć, kształć swoich uczniów, by portrety najlepszych spośród nich mogły ozdobić ściany galerii chwały. Wszystko to w trakcie pięciu ekscytujących tur, po zakończeniu których podliczysz punkty prestiżu i przekonasz się, czy ten rok nie poszedł na marne.

Gra Thomasa Vande Ginste i Wolfa Plancke, twórców rewelacyjnego Yedo, przenosi nas do krainy fantasy, a konkretnie do tytułowej Akademii, zajmującej się szkoleniem łowców przygód. W trakcie pięciu niezwykle ekscytujących tur gracze mają za zadanie jak najlepiej zarządzać jednym z legendarnych domów, które od lat walczą o sławę i prestiż na terenie Akademii. Gra wykorzystuje mechanikę dice placement. W trakcie rozgrywki gracze pobierają kości ze wspólnego zasobu, po czym, zgodnie z wybranymi wynikami, aktywują odpowiednie akcje z planszy. Można korzystać z kości własnych i neutralnych, i - co ciekawe – również z kości przeciwników, a to z kolei pozwala właścicielowi wybranej kości również wykonać akcję w turze przeciwnika. Czynnik losowy redukują chochliki zamieszkujące znajdującą się na terenie Akademii wieżę. Dzięki wykonywanym akcjom gracze rozbudowują swoje Domy o kolejne budynki, zatrudniają wykwalifikowanych profesorów, rekrutują adeptów i rozwijają ich umiejętności w trzech dostępnych karierach tj.: wojowników, łotrów i magów. Ponadto uczą się przydatnych zaklęć, planują podstępy, przemierzają ćwiczebne podziemia, gromadzą fundusze i puchary, a wszystko to po to, by zdobyć jak najwięcej punktów prestiżu. Zwycięzca otrzyma możliwość przekroczenia legendarnych Smoczych Wrót i zgłębienia znajdującej się za nimi tajemnicy.

Akademia Smoczych Wrót ma niski próg wejścia, ale liczba dostępnych kombinacji i dróg do zwycięstwa jest ogromna. Dzięki eleganckim zasadom nadaje się do gry w towarzystwie mniej zaawansowanych graczy, ale świetnie sprawdzi się również wśród prawdziwych planszówkowych wyjadaczy. Jest to jedna z tych pozycji, które po rozegraniu partii wciąż siedzą nam w głowach i zmuszają do obmyślania taktyk na kolejne rozgrywki.

Źródło: Opis wydawcy

Tagi: Przystań Gier | Odysseas Stamoglou | Agnieszka Kopera | Víctor Pérez Corbella | Wolf Plancke | Thomas Vande Ginste | Akademia Smoczych Wrót


Czytaj również

Akademia Smoczych Wrót
Będziemy czarować
- recenzja
Simurgh: Zew Władcy Smoków
Więcej i lepiej
- recenzja
Simurgh
Perskie smoki
- recenzja
Sierra West
Eurogracze i pionierzy
- recenzja
Teotihuacan: W cieniu Xitle
Wulkan, który obdarzył kafelkami
- recenzja
Teotihuacan: Miasto Bogów
Komu piramida, a komu grobowiec
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.