Siedem pomysłów na: Bohatera z Avalonu

Pomysły dla Mistrzów Gry oraz Graczy

Autor: Oskar 'Fenran' Usarek

Siedem pomysłów na: Bohatera z Avalonu
Thomas Fleming – szpieg

"Pozdrowienia z Ussurii!"

Wszędzie na świecie, gdzie ktoś chce zagrozić interesom Avalonu i królowej Elaine, można trafić na Thomasa Fleminga. Początkowo nawet nie domyślisz się, że ten elegancki mężczyzna o nienagannym, avalońskim akcencie jest jednym z najlepszych królewskich szpiegów. Królowa daje mu wolną rękę przy wielu działaniach, nawet jeśli w grę wchodzi pozbawienie kogoś życia. Jego lojalność nie budzi żadnych wątpliwości – jeśli byłaby taka potrzeba, oddałby życie za Wyspy Przecudne. Thomas kocha niebezpieczeństwo i piękne kobiety, nie gardzi też dobrym alkoholem. W swojej pracy wspiera się syrneckimi artefaktami – najczęściej drobnymi, które łatwo schować pod ubraniem bądź wpleść jako element biżuterii.

Wygląd: Rysy twarzy Thomasa zdradzają, że jest z pochodzenia Szotem. To przystojny, zawsze elegancko ubrany mężczyzna, na którego widok kobiety drżą, a niekiedy i mdleją.

Mechanika:Arkanum: Niepowstrzymany
Zaszłość: Zobowiązanie (służba dla avalońskiego wywiadu)
Zalety: Niebezpieczny urok, Członkostwo (Rycerze Elaine)
Umiejętności: Szpieg, Aktor



Caitrióna O'Toole – łowca Sidhe

"Na co się gapisz? Kobiety z kuflem nie widziałeś?"

O tej kobiecie można powiedzieć jedno. Jest jak huragan na morzu – niepowstrzymana, gwałtowna i śmiercionośna, jeżeli ją zlekceważysz.

W oczach Caitrióny widać, że nie należy ona do najprzyjemniejszych. Nieodłączny kordelas przy boku pogłębia jeszcze to wrażenie. Zapomnij o przyjaźni – kobieta jest zimna jak skały w Vendel. Najwięcej, na co możesz liczyć, to jej zaufanie. A to i tak bardzo, bardzo dużo.

Dziewczyna od dziecka była wychowana w strachu przed Sidhe. Przesądni rodzice karmili ją bajkami i legendami – tego nie rób, bo rozgniewasz Panów i Damy, tamtego nie rób, nie ściągaj na siebie ich wzroku… i tak dalej. Zginęli w wypadku, kiedy wóz, którym jechali, stoczył się ze skał do morza. Caitrióna nie wierzyła w wypadek. Uznała, że winni są właśnie Sidhe. Zanim opuściła Inlandię, skrzywdziła każdego z nich, którego zdołała znaleźć. Pomógł jej przy tym wydatnie miecz z zimnego żelaza, który zdobyła na początku swej vendetty.

Teraz już rozumie, jak naprawdę zginęli jej rodzice. Jest jednak za późno – skrzywdziła zbyt wiele istot z magicznego ludu. Sidhe zrobią wszystko, żeby odpłacić jej za krzywdy, ale boją się broni, którą Caitrióna ma przy sobie. Najpierw spróbują podstępem odebrać miecz, a potem będą mogli ją skrzywdzić.

Wygląd: Caitrióna ubiera się jak żeglarz – w proste, brunatne spodnie i białą koszulę. Na głowie nosi chustę i tricorn, spod którego wystają blond włosy. Przy pasie nosi miecz niezwykłej urody, a także pistolet. Zwykle można ją zobaczyć z kuflem bądź butelką w dłoni.

Mechanika:Arkanum: Uparta
Zaszłość: Vendetta
Zalety: Broń McEacherna, Wytrawny Pijak
Umiejętności: Szkoła szermiercza Inish Fancy, Nieczysta walka, Pięściarz



Aidan Allister – giermek

"Jeśli kochasz swojego wierzchowca, on odwdzięczy ci się swą rączością i odwagą."

Na temat narodzin chłopca krąży pewna legenda. Podobno jego matka – żona prostego rybaka – zobaczyła na brzegu jeziora klacz wspaniałej urody. Podeszła, aby przyjrzeć jej się z bliska, a wtedy koń porwał ją i poniósł w głąb jeziora. Znaleziono ją nieprzytomną na brzegu, była jednak cała i zdrowa. Dziewięć miesięcy później narodził się Aidan.

Szybko okazało się, że jest dzieckiem niezwykłym. Rodzice, zdając sobie z tego sprawę, oddali syna na dwór królewski, gdzie wkrótce został przyjęty przez królową. Ta, widząc czego potrafił dokonać podczas jazdy konnej, oddała go jako pazia jednemu ze swoich rycerzy. Teraz Aidan wyrósł na giermka i z niepokojem, ale i nadzieją czeka na dzień, w którym zaliczony zostanie w poczet rycerzy królowej Elaine. Ma także nadzieję zostać najlepszym jeźdźcem wśród wszystkich Avalończyków. Aidan coraz częściej wypuszczany jest bez swojego patrona na misje.

Istnieje również mroczna część natury Aidana, z której on sam nie zdaje sobie sprawy. Sidhe, od których pochodzi, mają pewien plan, a osoba blisko tronu królowej Elaine jest im bardzo na rękę. Wkrótce zgłoszą się po chłopca, chcąc, aby wykonał dla nich szereg podejrzanych misji…

Wygląd: Aidan jest młodzieńcem (ma teraz siedemnaście lat) niezwykłej urody – o bardzo jasnej, lśniącej w słońcu skórze i jasnych, prawie białych włosach. Jego oczy wydają się być niczym ocean. Ubiera się, jak przystało na królewskiego giermka, skromnie ale z elegancją.

Mechanika:Zaszłość: Przeznaczenie
Zalety: Ręka do zwierząt (Animal Affinity), Dziedzictwo Sidhe (Dziecko Wody, Odporność na choroby, Wyczucie Glamour), Własność – wierzchowiec.
Umiejętności: Jazda Konna, Dworzanin



John Mycroft – prywatny detektyw

"Wystarczy jeden drobny ślad, żeby dotrzeć do zabójcy – jak po nitce do kłębka."

Jeśli trafiłeś na niewyjaśnioną sprawę: trudną do zrozumienia śmierć przyjaciela czy też kradzież, pozornie bez śladów przestępcy – znajdź Johna Mycrofta, a on udowodni ci, że nie ma spraw nie do rozwiązania.

Jeśli miasto Carleon jest dżunglą, to Mycroft jest jego Tarzanem – czasami wydaje się, że zna wszystkich mieszkających w nim ludzi i wszystkie jego zakamarki. Do tego dochodzi jego wybitna inteligencja i słynna dedukcja. A gdy dodać jeszcze charakterystyczny płaszcz w szocką kratę, fajkę i nowomodne okulary z Freiburga – otrzymamy pełny obraz tego, kim jest Mycroft i co może osiągnąć.

John charakteryzuje się nienagannymi, avalońskimi manierami i słabością do tradycyjnej filiżanki herbaty o piątej po południu. Ma jednak swoje wady, do których należy słabość do alkoholu i tytoniu – a niektórzy szepcą, że nocami w ciemnych zaułkach kupuje nawet mocniejsze środki. Nieraz już dopiekł przedstawicielom świata przestępczego Avalonu – sam zdaje sobie sprawę z tego, że za jego głowę wyznaczono już niemałą nagrodę.

Wygląd: John Mycroft jest wysokim, przystojnym Avalończykiem o charakterystycznym, orlim nosie i ostrych rysach twarzy. Jego częstymi atrybutami są: laska, płaszcz, nakrycie głowy, okulary i fajka. Jest on jednak mistrzem kamuflażu i potrafi – jeśli zachodzi taka potrzeba – zmienić swój wygląd nie do poznania.

Mechanika:Arkanum: Domyślny
Zaszłość: Ścigany (nagrodę za jego głowę wyznaczył światek przestępczy)
Zalety: Koneksje (liczne na terenie Carleon)
Umiejętności: Miastowy, Szpieg



Jenny Braigan – złodziejka

"Ja ukradłam broszkę? Tej pani? Zaręczam, że ta pani żadnej broszki na sobie nie miała."

Kiedy Jenny była mała, mama często mówiła jej "korzystaj w życiu z darów, które dostałaś od Theusa". Jenny posłuchała mamy i rozwinęła do perfekcji wykorzystanie Glamour w swoim fachu – kradzieży.

Zaczynała od drobnych włamań do bogatych, szlacheckich domów. Dzisiaj ma już na swoim koncie kilka całkiem poważnych "akcji" – między innymi włamanie do kancelarii królewskiej i podpisanie paru dokumentów swoim imieniem. Zawsze, nawet gdy jest o krok od złapania, znajdzie sposób, żeby się wymknąć – zazwyczaj dzięki swoim magicznym sztuczkom.

Z Glamour Jenny korzysta tak często, jak może – nie ma nic lepszego, niż zamiana kłódki w kawałek sera za pomocą legendy Jacka, precyzyjne wystrzelenie z małego łuku strzały z liną dzięki Robinowi Goodfellow, czy wyjęcie drzwi z zawiasów korzystając z możliwości Rogatego Myśliwego. Choć dla Jenny złodziejstwo było początkowo sposobem na życie, teraz stało się czymś więcej – przyjemnością i rozrywką, jedyną rzeczą, która jest w stanie dostarczyć Jenny odpowiednią ilość adrenaliny. A tej dziewczyna najwyraźniej potrzebuje do życia.

Wygląd: Jenny jest malutka, co jeszcze ułatwia jej złodziejski fach. Jest też młodziutka, a charakteryzuje ją uroda dziecka – wielkie oczy, pulchne policzki i pełne usta. Ubiera się po męsku, w mieszczańskim stylu. Podczas kradzieży nosi czarny płaszcz i maskę, przy sobie niewielki łuk i strzały.

Mechanika:Arkanum: Ambitna (zwłaszcza przy wyznaczaniu sobie nowych „celów” dla swojego fachu)
Zaszłość: Ścigana (przez wszystkich stróżów prawa w Avalonie), Sekretna Tożsamość
Zalety: Drobna, Wyostrzone Zmysły, Dar Glamour
Umiejętności: Łajdak, Miastowy, Atleta



Sean Stoke – zamaskowany mściciel

"Będę cię bronił, choćby sam Legion miałby się sprzeciwić!"

Sean miał wszystko, czego pragnął – pieniądze, rangę w wojsku, w regimentach samego króla Szocji, dom i Bess, córkę gospodarza ziemskiego. Kochał dziewczynę ze wszystkich sił i to z wzajemnością. Wszystko było przygotowane do nadchodzącego ślubu.

W noc poprzedzającą ceremonię do drzwi domu Seana zapukał brudny stary wędrowiec, proszący o gościnę i posiłek. Młody żołnierz wyśmiał i przegonił przybłędę, nie wiedząc, że ma do czynienia z druidem. Rozgniewany mędrzec rzucił na młodzieńca gesę, która zniszczyła jego życie.

Do ślubu nie doszło, ba, Bess nigdy więcej nie zobaczyła Seana. Młodzieniec stał się jej cieniem – kroczy jej śladem kiedy tylko może, pomaga w razie potrzeby. Bez litości pozbędzie się każdego, kto spróbowałby ją skrzywdzić. Bess zdaje sobie sprawę z mrocznego protektora, nie podejrzewa jednak jego tożsamości. Czasami czuje wobec niego dług wdzięczności, jednak przywiązanie do zaginionego ukochanego jest silniejsze i dziewczyna wyrusza, aby szukać utraconej miłości. Młodzieniec nie ma innego wyjścia, niż znaleźć sposób na zerwanie klątwy…

Jak brzmi gesa?

"Zginiesz w dniu, w którym spojrzysz w oczy swojej miłości"

Wygląd: Sean porzucił swoją tożsamość i upozorował śmierć, nie chcąc, aby Bess trafiła w jakikolwiek sposób na jego ślad. Cały czas jest przy niej, ale ona nie jest w stanie rozpoznać jego twarzy, okrytej zwykle szerokim, czarnym szalem i skrytej pod rondem szerokiego kapelusza.

Mechanika:Arkanum: Arogancki
Zaszłość: Zakochany, Przeklęty
Zalety: Orientacja w walce, Szarża (sierżant)
Umiejętności: Fechtunek, Dowódca, Myśliwy (skradanie, tropienie)



Sir Duncan Paganel - odkrywca

"Nie, nie wiem gdzie jest ta wyspa… ale płynąc przed siebie natrafimy na nią prędzej czy później."

Można go nazwać człowiekiem tysiąca talentów, który, po osiągnięciu dojrzałego wieku trochę… zdziwaczał. Jako młodzieniec Duncan przenosił się z okrętu na okręt, odkrywając nowe lądy i hartując swoją szablę w walkach z tubylcami. Nie było lepszego niż on – nikt tak nie strzelał ani nie walczył. Kiedy wrócił po latach do Avalonu, żeby przejąć rodzinny majątek, przywiózł ze sobą liczne pamiątki w postaci sprzętów, skarbów, a także… listu.

List odnalazł w butelce u wybrzeży Inlandii kiedy wracał z jednego ze swoich wojaży. Słona woda usunęła część atramentu i uczyniła wiadomość trudną do odczytania. Pewne są tylko niektóre fragmenty, ale wynika z niego, że autor znalazł wyspę, z której można dostać się wprost na Siódme Morze. Niestety, z powodu zniszczenia listu, nieznana jest dokładna pozycja wyspy. Sir Paganela to jednak nie rozczarowało. Korzystając z rodzinnego majątku kupił jacht, zebrał załogę najdzielniejszych marynarzy, a także specjalistów w wielu naukowych dziedzinach, i rozpoczął najtrudniejszą wyprawę swojego życia. W miejscach, gdzie mapa zawodzi, Sir Paganel liczy na swoje domysły, a także szczęście, które już nieraz ratowało mu życie.

Wygląd: Sir Duncan Paganel najlepsze lata życia ma już za sobą, ale nie pozwala, aby wiek przeszkadzał mu w działaniu. Wciąż trudno mu dorównać we władaniu szpadą bądź strzelaniu. Szpakowate włosy i brodę ma przyciętą zgodnie z dyktatem mody, ubranie dowodzi jego statusu.

Jacht lorda wyposażony jest nietypowo, jak na wyprawę badawczą – z wygodami, które przyćmiewają niejedną rezydencję. Właściciel dobrze o siebie zadbał – oprócz lokaja i balwierza, na pokładzie znalazło się także miejsce dla jego ukochanego kota.

Mechanika:Arkanum: Szczęśliwy
Zaszłość: Mapa skarbu
Zalety: Dziedzictwo, Członkostwo (Gildia Odkrywców)
Umiejętności: Żeglarz