» Almanach

Almanach

Wyświetlono rezultaty 1-13 z 13.
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 3

Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 3

29-07-2009 19:34 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 8
Barok 1580-1680 7th Sea: Montaigne, Castille, Vendel, Eisen Monastyr: Cynazja Moda opisana w tym rozdziale mimo wielu podobieństw do strojów z poprzedniego okresu stosuje już nowe rozwiązania w dziedzinie krawiectwa i zdobnictwa, i lansuje inną, swobodniejszą sylwetkę. Modę tego typu widziałabym w...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 2

Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 2

Część druga: manieryzm

20-02-2009 00:00 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 9
Manieryzm 1530-1580 7th Sea: Castille, Eisen, Vodacce Manieryzm to nurt poprzedzający barok – okres odpowiadający czasowi akcji w 7th Sea – pasuje zatem do tych krajów, które kojarzone są z tradycją i zachowawczością. W Castille, kraju nie tylko watycyńskim, ale podlegającym silnej wła...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 1

Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 1

Część pierwsza: renesans

05-02-2009 01:10 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 29
Szanowni Czytelnicy – artykuł ten powstał w związku z pytaniami o modę jakie pojawiały się na różnych forach poświęconych takim grom jak Monastyr, Warhammer czy 7th Sea. Ponieważ historia ubioru stanowi jedno z moich ulubionych zagadnień postanowiłam opracować to niewielkie kompendium, mając n...
Siedem pomysłów na: Scenografię

Siedem pomysłów na: Scenografię

Pomysły dla Mistrza Gry

26-12-2008 20:23 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 11
O tym, że sercem 7th Sea jest dobra walka, nie trzeba nikomu przypominać. Wystarczy obejrzeć filmy, którymi "siódemka" jest inspirowana – wszystkie są pełne wymian ciosów, iskier sypiących się spod ostrzy, niesamowitych akrobacji i dynamicznych ujęć. Również w Siódmym Morzu walka powinna być ż...
Używanie Glamour

Używanie Glamour

Tłumaczenie eseju z "Avalon"

23-11-2008 23:50 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 12
Charakter każdego z narodów Thei można oddać jednym słowem. W przypadku Avalonu słowem tym będzie Glamour. Tak się nieszczęśliwie złożyło, że z biegiem lat słowo to utraciło swoje znaczenie. Dziś, gdy powiesz "glamour", większość ludzi pomyśli, że chodzi ci o iluzję. Nie w tym przypadku. Glamour to...
Konwencja 7th Sea

Konwencja 7th Sea

Almanach MG

14-11-2008 20:37 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 32
Dla kogo Siódme Morze? Kiedy 7th Sea zostało wydane, wśród erpegowców – na forach i konwentach – przetoczyła się dyskusja o tym, do kogo ta gra jest skierowana. W dyskusji wykrystalizowały się dwie grupy. Pierwsza twierdziła, że to system dla każdego, z rozsądnymi, niezbyt skomplikowanym...
Piraci: Mistrz Gry

Piraci: Mistrz Gry

Tłumaczenie eseju z "The Pirate Nations"

24-10-2008 15:39 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 7
Łatwo podejść do kampanii pirackiej jak do opowieści o grupie kumpli, podróżujących statkiem. Musisz jednak nauczyć się myśleć o tym, co może rozegrać się poza pokładem. Pomówimy teraz o sztuczkach i pomysłach, które z pewnością okażą się przydatne. Zysk Piractwo: Handel pozbawiony całego tego kr...
Nieco inny rodzaj honoru

Nieco inny rodzaj honoru

Tłumaczenie eseju z "The Pirate Nations"

20-10-2008 11:37 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 1
Kampania piracka potrafi sprawić niejeden kłopot. W końcu, co takiego pirat ma do roboty, gdy zejdzie na ląd? Mnóstwo rzeczy. W tym eseju zajmiemy się piratami i korsarzami – tym, jak wprowadzać ich do kampanii dziejącej się w świecie Siódmego Morza. Pirat nie zmienia się w słup soli, gdy t...
Bitwy morskie

Bitwy morskie

15-09-2008 17:59 | Ainsel | Komentarze: 4
Bitwy morskie przez autorów 7th Sea potraktowane zostały po macoszemu, a metody ich prowadzenia przedstawiono czysto mechaniczne. Przez to wydają się one mało atrakcyjne, zarówno dla Mistrza Gry, jak i Graczy. W artykule tym przedstawiam więc kilka fabularnych rozwiązań, które mogą uatrakcyjnić ten,...
Artefaktotworzenie

Artefaktotworzenie

02-09-2008 18:27 | Kamila 'Faviela' Zalewska | Komentarze: 2
Artefakt - wytwór ręki ludzkiej: każdy przedmiot wykonany lub zmodyfikowany przez człowieka, a następnie odkryty w wyniku badań archeologicznych. – Wikipedia Poniższy tekst jest czymś w rodzaju poradnika tworzenia artefaktów Syrnów podanym w formie krótkich rozważań i wniosków płynących z...
Mroczne Morza

Mroczne Morza

30-01-2007 23:14 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 13
"7th Sea na poważnie? Ty chyba niepoważny jesteś." – oto, co może usłyszeć zwolennik Mrocznych Mórz. Koncepcja doprawdy śmieszna: wszyscy doskonale wiedzą, że 7th Sea to bujanie się na żyrandolach, bieganie po pirackich statkach, pościgi karetami i żartobliwe docinki na przyjęciach. Mrok błyśn...
Wziąłem krzesło…

Wziąłem krzesło…

Czyli style walki, które z szermierką niewiele mają wspólnego, lecz skutecznie krzywdzić potrafią…

24-10-2006 03:30 | Hubert 'Saise' Spala | Komentarze: 12
I widzisz brachu, wtedy te szpetne jak sam mór, draby oblazły mnie z każdej strony, niczym ta szarańcza z przypowieści Pierwszego Proroka, co ją teraz przepomniałem, ale chybko wiesz o czym mówię. Tedy ja na nich chyr, rapierem na lewo i prawo tnę bez litości, aj, niejedna tam matka płakać z mego p...
Czym się różni Bohater: Scenerie finałowych starć

Czym się różni Bohater: Scenerie finałowych starć

20-02-2006 20:37 | | Komentarze: 14
Porozmawiajmy o Bohaterach i o tym, jak mogą nimi zostać gracze. Nietrudno zgadnąć, że najważniejsze są czyny. Nie słowa, nie myśli, tylko śmiałe dążenia, których konsekwencją jest dużo hałasu, uszczęśliwienie wielu osób oraz, jak to się mówi: "kilka nieźle skopanych tyłków". A na dodatek wszystko...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.