Aktualności

Jak rozmawiać z graczami? - artykuł

Jak rozmawiać z graczami? - artykuł

11-12-2007 13:10 | Michał 'Furiath' Markowski
"Jeżeli już wszyscy zgodzili się z tym, że warto rozmawiać, to ja się pytam: Czemu tak rzadko rozmawiamy? Czemu jeśli nawet rozmawiamy to nic z tego nie wynika? Czemu nie umiemy rozmawiać? I czy jest to tylko problem mniejszości? [...] Prawda jest taka, że każdy wie, iż rozmawiać należy, ale mało kto wie jak ową rozmowę przeprowadzić."

Dział RPG zaprasza do lektury artykułu Andrzeja 'Karczmarza' Benczka pt. Jak rozmawiać z graczami? » więcej
Budując swój własny domek z kart cz.2.

Budując swój własny domek z kart cz.2.

03-12-2007 12:20 | Michał 'Furiath' Markowski
"Jest takie stare powiedzenie – "Gracze są antyspołeczni". Spotkałem wielu graczy, którzy potrafili bez problemu nawiązywać kontakty z innymi ludźmi. Ale spotkałem też wielu, których zachowanie pozostawiało wiele do życzenia. W pierwszej chwili wydawało mi się, że w samym graniu znajduje się to "coś", co sprawia, że ludzie uzewnętrzniają antyspołeczne cechy swojego charakteru (może naprawdę coś takiego jest gdzieś w grach fabularnych głęboko ukryte), lecz rozmyślałem też o przytoczonym powyżej powiedzeniu i o tym, jakie ono wywiera na nas graczy wpływ."

Zapraszamy do drugiej części cyklu Chrisa Chinna zatytułowanej Dokąd nas to zaprowadzi?. » więcej
Budując swój własny domek z kart cz 1.

Budując swój własny domek z kart cz 1.

22-11-2007 11:40 | Michał 'Furiath' Markowski
Dział RPG zaprasza do lektury krótkiego felietonu autorstwa Chrisa Chinna pt. Budując swój własny domek z kart. Jest to pierwsza spośród trzech części spostrzeżeń i dywagacji Chrisa na temat problemów, jakie gracze RPG napotykają na swojej drodze. » więcej
Umiejętność: zapchajdziura

Umiejętność: zapchajdziura

07-11-2007 12:01 | Ewa 'senmara' Markowska
"Złe rozłożenie wagi umiejętności to jedna z powszechnych przypadłości systemów RPG. Pewne zdolności są pierwszorzędne, rzec by można kluczowe, inne zaś wydają się dodane jedynie dla kolorytu. To właśnie te ostatnie są bohaterkami niniejszego artykułu."

Zapraszamy do lektury felietonu Michała 'Furiatha' Markowskiego, który porusza temat zbalansowania umiejętności w systemach RPG. » więcej
Konkurs na scenariusz RPG

Konkurs na scenariusz RPG

01-10-2007 12:12 | Whitefire
Serwisy Mythai oraz Smocza Grota ogłosiły nowy konkurs na najlepszy scenariusz do gry fabularnej w roku 2007. Przewidziane są nagrody pieniężne oraz kości do gry, ufundowane przez głównego sponsora imprezy, firmę Q-workshop. Szczegółowe informacje i regulamin znajdziecie na stronie współorganizatora. » więcej
Moje RPG jest lepsze niż Twoje

Moje RPG jest lepsze niż Twoje

05-09-2007 10:19 | Michał 'Furiath' Markowski
"Tak w skrócie można podsumować większość erpegowych flejmów szalejących na forach internetowych.
Temat flejma nie jest jednak istotny. Wszystkie opierają się bowiem na tej samej regule. Rozmówcy próbują udowodnić, że lepiej niż kontrdyskutant grają w dany system, że ich sesje są lepsze, pełniejsze, ciekawsze, że są lepszymi erpegowcami."


Zapraszamy do felietonu Radosława 'Dhaerowa' Miodka, pt. Moje RPG jest lepsze niż Twoje. » więcej
Nowy system punktowy - FAQ

Nowy system punktowy - FAQ

22-08-2007 22:55 | Piotr 'Rebound' Brewczyński
Od 1 września 2007 roku wprowadzamy nowy system nagradzania aktywnych użytkowników. Koniec z nagrodami dla pierwszej dziesiątki - już niedługo niemal każdy, kto wniósł coś do serwisu będzie mógł coś za to dostać. Zapraszamy do lektury krótkiego FAQ dotyczącego nowego systemu punktowego. » więcej
Jak konstruować filmowe sesje RPG

Jak konstruować filmowe sesje RPG

16-08-2007 15:06 | Michał 'Furiath' Markowski
"Wielu Mistrzów Gry pragnie prowadzić sesje, które swym stylem i rozmachem będą u graczy wywoływać wrażenie, że znaleźli się w kinie i oglądają doskonałe dzieło filmowe. Takie sesje często zwiemy właśnie filmowymi. Niestety, jest to dość wymagający rodzaj rozgrywki i nie każdemu Mistrzowi Gry udaje się go poprowadzić. Poniższy poradnik powstał, by stanowić pomoc dla wszystkich, którzy mają z tym problemy."

Paweł 'Gerard Heime' Jasiński przedstawia poradnik pt. Jak konstruować filmowe sesje RPG. Zapraszamy do lektury! » więcej
El finale grande

El finale grande

07-08-2007 16:00 | Michał 'Furiath' Markowski
"O ile dobre trzęsienie ziemi na początku sesji potrafi sprawnie wciągnąć graczy w fabułę i nastrój sesji, o tyle udany finał może sprawić, że zostanie ona zapamiętana po wsze czasy."

Jarosław 'beacon' Kopeć podzieli się z Wami wskazówkami na temat konstruowania filmowych scen finałowych. Miłej lektury! » więcej
Rozgrywka RPG jako umowa społeczna

Rozgrywka RPG jako umowa społeczna

02-07-2007 14:27 | Michał 'Furiath' Markowski
Umowa społeczna w RPG dotyczy każdej grupy, niezależnie od systemów, w jakie grają, wieku uczestników zabawy i ich wykształcenia. Paweł 'Gerard Heime' Jasiński w swoim artykule przybliża zjawisko umowy społecznej w kontekście narracyjnych gier fabularnych.

Zapraszamy do lektury! » więcej
Gwiezdny Pirat #21

Gwiezdny Pirat #21

26-06-2007 15:54 | Michał 'Furiath' Markowski
Nowy, czerwcowy numer Gwiezdnego Pirata ujrzał dzisiaj światło dzienne.

Na 76. stronach znajdziecie scenariusz zwycięzców w konkursie o Puchar Pirata (WFRP) oraz Quentina (Zew Cthulhu). Oprócz działów Neuroshimy, Monastyru i Planszówek krótkie teksty do Zewu Cthulhu, Dzikich Pól, felietony i Almanach MG.

Numer 21. zapoczątkował współpracę serwisu Poltergeist z Wydawnictwem Portal. Dzięki temu na łamach GP #21 po raz pierwszy znajdziecie dwa wybrane artykuły z Poltera. Obie strony liczą tym samym na rozszerzenie kręgu swoich odbiorców. Gorąco zapraszamy do lektury!

Ściągnij GP #21 (PDF 5,4 MB) lub wersję lite (PDF 2,6 MB). » więcej
Autorytet – wielkie słowo przy małym stoliku

Autorytet – wielkie słowo przy małym stoliku

09-06-2007 22:27 | Jarosław 'beacon' Kopeć
"Jeżeli kiedykolwiek zostanie spisana encyklopedia rpg, jednym z pierwszych haseł jakie niewątpliwie zostaną w niej omówione, będzie "Autorytet"".

Zapraszamy do zapoznania się z felietonem Łukasza 'Deckarda' Lenarda, w którym autor zmierzy się ze znaczeniem i wagą hasła "autorytet" w kontekście sesji RPG. » więcej
Powiedz nam, co myślisz!

Powiedz nam, co myślisz!

01-06-2007 00:27 | Piotr 'Rebound' Brewczyński
Chcesz mieć wpływ na kształt naszego i - przede wszystkim - Twojego serwisu? Teraz nadarza się ku temu okazja. Prosimy Cię, abyś poświęcił 10 minut na wypełnienie anonimowej ankiety, która powie nam czego od nas oczekujesz. Dostaniesz się do niej po kliknięciu w nagłówek wieści. » więcej
Zlot Poltergeista 2007

Zlot Poltergeista 2007

28-05-2007 22:33 | Piotr 'Rebound' Brewczyński
W dniach 10-12/16 sierpnia odbędzie się siódmy Zlot Poltergeista - impreza integracyjna, na którą zaproszeni są wszyscy redaktorzy i użytkownicy naszego serwisu, czyli także TY! Po kliknięciu w nagłówek wieści można zapoznać się ze wszystkimi detalami dotyczącymi Zlotu, na który już teraz serdecznie zapraszamy! » więcej
Przyszłość recenzji podręczników gier fabularnych czyha tuż za rogiem...

Przyszłość recenzji podręczników gier fabularnych czyha tuż za rogiem...

27-05-2007 17:15 | Michał 'Furiath' Markowski
"Zastanawialiście się kiedyś mocniej nad pisaniem recenzji, nad tym jak można by ten proceder nie tyle usprawnić (bo pisanie nigdy łatwe nie będzie), ale uczynić finalny produkt pracy recenzenta bardziej przystępnym dla potencjalnego odbiorcy? Co tak odkrywczego można wymyślić na poletku recenzji podręczników do gier zapytacie? "

Zapraszamy do artykułu Radka 'Drozdala' Drozdalskiego pt. Przyszłość recenzji podręczników gier fabularnych czyha tuż za rogiem...
» więcej
Przerwa w działaniu Forum

Przerwa w działaniu Forum

17-05-2007 03:35 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 21
W związku z ostatnimi pracami dotyczącymi fuzji forum dnd.pl z forum serwisu Poltergeist, jutro w nocy zostanie zablokowany dostęp do tego ostatniego. Przerwa w działaniu powinna potrwać najdalej do końca bieżącego tygodnia. Za wszystkie utrudnienia z góry przepraszamy - postaramy się, żeby przerwa w funkcjonowaniu Forum trwała jak najkrócej.
14 scenariuszy na stronie Quentina

14 scenariuszy na stronie Quentina

08-05-2007 07:05 | Maciej 'Repek' Reputakowski
Na stronie Quentina zamieszczono 14 scenariuszy nadesłanych na konkurs na najlepszy scenariusz do gry fabularnej. Wraz tekstami pojawiły się także pierwsze komentarze członków kapituły. Organizatorzy podsumowują przy tym dziewiątą edycję i przekazują kilka informacji o pozostałych, jeszcze nieopublikowanych scenariuszach.

Więcej po kliknięciu w nagłówek wieści. » więcej
Polityka w świecie Siódmego Morza

Polityka w świecie Siódmego Morza

30-04-2007 16:28 | Dariusz 'deem' Michnowski
"Jednym z najrzadziej eksponowanych na sesjach aspektów theańskiego społeczeństwa jest życie dworskie. Często w czasie gry Bohaterowie spotykają szlachciców pełniących różne role w fabule, natomiast trudności ze stworzeniem przygody opartej na motywach politycznych, mogą zniechęcić wielu graczy i Mistrzów Gry. Przyjrzymy się, zatem niektórym problemom związanym z tego typu sesjami i spróbujemy je rozwiązać. Odwiedzimy dwory większości theańskich nacji i poznajmy panujące na nich nastroje..."

Dział 7th Sea prezentuje tłumaczenie tekstu Erica Steigera na temat theańskich dworów i ich polityki. Autorem tłumaczenia jest Wojciech 'Gorath' Doraczyński. » więcej

Historia postaci - dyskusja na forum

21-04-2007 19:17 | Michał 'Furiath' Markowski
Na naszym forum wywiązała się interesująca dyskusja na temat tworzenia życiorysu bohatera. Czy sporządzanie historii postaci to przydatne narzędzie, czy też zwykła strata czasu? Zapraszamy do udziału w dyskusji - dostaniecie się do niej po kliknięciu w nagłówek wieści. » więcej

Blogosfera: Poproszę kolejną literkę...

21-04-2007 00:19 | Michał 'Furiath' Markowski
Szymon 'Siman' Charko na swoim blogu przedstawia interesujące i pomysłowe narzędzie do wykorzystania na sesji dowolnego systemu RPG. Zapraszamy do lektury!
» więcej
Wyświetlono rezultaty 121-140 z 168.
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.