Aktualności

Wysyp Wysp

Wysyp Wysp

07-10-2008 23:56 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Nie ma pirata bez skarbu, skarbu bez starej mapy, a mapy bez wyspy, do której prowadzi. Tym razem proponujemy Wam prosty w użyciu Generator Wysp. Dzięki niemu, zaopatrzeni w kartkę, ołówek i kostkę, w ciągu kilku chwil przygotujecie scenerię do rozegrania przygody w stylu karaibskich podbojów!

Mamy nadzieję, że tekst będzie nie tylko skutecznym narzędziem, ale także inspiracją do zmierzenia Bohaterów z tajemnicami Siedmiu Mórz. » więcej
Piraci nie grają czysto

Piraci nie grają czysto

04-10-2008 21:47 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Walka na rozchybotanym pokładzie, zjazd na nożu po żaglu, bijatyka na beczki z piwem – to specjalność obywateli Siedmiu Mórz. Tym razem proponujemy wam tłumaczenie szkoły szermierczej Rogers, oryginalnie opublikowanej w podręczniku The Pirate Nations. Mamy nadzieję, że dzięki niej bitwy morskie i pojedynki z piratami w roli głównej nabiorą nowych rumieńców. » więcej
Październik miesiącem Piratów!

Październik miesiącem Piratów!

01-10-2008 00:05 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Arrr! Redakcja działu 7th Sea rozpoczyna nowy cykl aktualizacji tematycznych. Październik otwieramy recenzją dodatku The Pirate Nations, która inauguruje miesiąc podporządkowany motywowi piratów i morskich podbojów.

Więcej o zmianach, planowanych artykułach i polecanych archiwaliach w rozwinięciu wieści. » więcej
Blogosfera: Wpływamy na Siódme Morze!

Blogosfera: Wpływamy na Siódme Morze!

28-09-2008 22:49 | Ainsel
"Październik będzie miesiącem poświęconym tematowi bliskiemu sercu każdego miłośnika 7th Sea, czyli tytułowym morzom i ich pogromcom – piratom. Wszystko rozpocznie się wspomnianą recenzją podręcznika The Pirate Nations, a następnie w kilku odsłonach przedstawimy garść pomysłów związanych z odkrywaniem wolności i poszukiwaniem przygód na oceanach."

Nowy redaktor działu 7th Sea, Julian 'Mayhnavea' Czurko, przedstawia program aktualizacji na kilka najbliższych miesięcy. Zapraszamy do czytania i dzielenia się uwagami. » więcej
Bitwy morskie - artykuł

Bitwy morskie - artykuł

15-09-2008 18:04 | Ainsel
"Bitwy morskie przez autorów 7th Sea potraktowane zostały po macoszemu, a metody ich prowadzenia przedstawiono czysto mechaniczne. Przez to wydają się one mało atrakcyjne, zarówno dla Mistrza Gry, jak i Graczy. W artykule tym przedstawiam więc kilka fabularnych rozwiązań, które mogą uatrakcyjnić ten, jakże ważny, element życia morskiej społeczności Thei."

Dział 7th Sea serwisu Poltergeist z dumą prezentuje artykuł Bitwy morskie, przedstawiający sposoby uatrakcyjnienia wodnych potyczek. Zapraszamy do lektury!
» więcej
Reaktywacja działu 7th Sea

Reaktywacja działu 7th Sea

12-09-2008 22:00 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 11
Z przyjemnością informujemy, że dział 7th Sea został reaktywowany! Już niedługo na stronie pojawi się pierwsza aktualizacja, radzimy więc mieć oczy szeroko otwarte.

Jednocześnie wszystkich tych, którzy jeszcze tego nie zrobili, zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi artykułami przeznaczonymi do Siódemki: poradnikiem tworzenia syrneckich artefaktów, spisanym przez Kamilę 'Favielę' Zalewską, i opisem marynarskich tradycji i zwyczajów autorstwa Andrzeja 'Ainsela' Kołodziejczyka.
Artefaktotworzenie

Artefaktotworzenie

02-09-2008 18:30 | Kamila 'Faviela' Zalewska
"Poniższy tekst jest czymś w rodzaju poradnika tworzenia artefaktów Syrnów podanym w formie krótkich rozważań i wniosków płynących z różnych sesji. Nie mam na celu nikogo przekonywać o słuszności mojego podejścia, a jedynie pokazać sztuczki, których używam tworząc różne przedmioty dla (zguby) graczy. Przy niewielkich modyfikacjach poradnik ów może być użyteczny w różnych systemach, choć część założeń nadaje się tylko do gry w realiach Siedmiu Mórz."

Niespodzianka! Oto nowa i - słowo honoru - nie ostatnia publikacja działu 7th Sea! Z przyjemnością pokazujemy krótką rozprawę na temat artefaktów Syrnów. Polecane zwłaszcza dla Mistrzów Gry. Prosimy się nie wahać i klikać nagłówek wieści! » więcej
Utopić! Za burtę!

Utopić! Za burtę!

13-08-2008 23:56 | Kamila 'Faviela' Zalewska
Przesądy trzeba kultywować, zwłaszcza wśród morskiej braci! Dział 7th Sea, w pełni zgodny z tym stwierdzeniem, przedstawia zilustrowaną wersję artykułu Tak gwizdając, potonęli, mając nadzieję, że to nietypowe dziedzictwo kulturalne nie zostanie zapomniane.

Tak oto przedstawiamy ilustrację, którą wykonał Wiktor 'Wiktor WekT' Gruszczyński. Wystarczy kliknąć nagłówek wieści, a tych, co nie zapoznali się jeszcze z treścią tekstu gorąco zachęcamy do zapoznania się z tą solidną dawką morskiej codzienności! » więcej
Antologia Poltera - już jest!

Antologia Poltera - już jest!

05-08-2008 21:12 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 17
Zapowiadana miesiąc temu Antologia Poltergeista 2007 ukazała się w dniu dzisiejszym na płycie dołączonej do najnowszego numeru CD-Action. Liczący sobie ponad czterysta pięćdziesiąt stron plik PDF zawiera wybór najlepszych artykułów, które w ubiegłym roku ukazały się na łamach naszego serwisu. Znajdziecie w niej także wpisy blogowe, komiksy, wywiady i opowiadania.

Pod koniec tego miesiąca antologia zostanie też udostępniona do ściągnięcia ze stron serwisu Poltergeist.
Kraken zbadany!

Kraken zbadany!

11-07-2008 19:43 | Kamila 'Faviela' Zalewska
Dzięki uprzejmości Mateusza 'night-winda' Bielskiego Kraken został zilustrowany w iście encyklopedycznym stylu, godnym niejednego badacza Siedmiu Mórz! Zachęcamy do podziwiania i komentowania tej pracy, będącej przykładem, jak może wyglądać kartka z notatnika odkrywcy.

Aby zapoznać się z artykułem wystarczy kliknąć nagłówek wieści. » więcej
Piętnastu na stronie Quentina

Piętnastu na stronie Quentina

05-07-2008 00:45 | Maciej 'Repek' Reputakowski
Po rozmaitych perturbacjach na stronie Quentina pojawiło się piętnaście scenariuszy nadesłanych na dziesiątą edycję konkursu na najlepszy scenariusz do gry fabularnej. Można je pobrać w oryginalnej formie i przeczytać komentarze członków kapituły.

Szesnasty, zwycięski scenariusz już niebawem powinien trafić na serwisy patronackie w wersji deluxe. Więcej na stronie nagrody po kliknięciu w nagłówek wieści. » więcej
Antologia Poltergeista 2007 w CD-Action

Antologia Poltergeista 2007 w CD-Action

28-06-2008 14:03 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 47
Na płycie DVD dołączonej do najbliższego numeru CD-Action znajdzie się antologia Polter 2007, zbierająca najlepsze teksty, które pojawiły się na łamach naszego serwisu w zeszłym roku. Premiera CD-Action nr 7/08 będzie miała miejsce już za 10 dni - 8 lipca. Więcej informacji w rozszerzeniu wieści. » więcej
Tak gwizdając, potonęli - artykuł

Tak gwizdając, potonęli - artykuł

21-06-2008 20:52 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło
"Artykuł ten ma na celu przybliżenie czytelnikowi obyczajów, przesądów i zasad występujących w środowisku braci żeglującej w 7th Sea. Zarówno gracze jak i Mistrzowie Gry znajdą tu garść przydatnych informacji, które mogą, choćby w pewnym stopniu, uatrakcyjnić i nadać kolorytu sesjom rozgrywanym na morzu."

Dział RPG serwisu Poltergeist przedstawia artykuł Tak gwizdając, potonęli opisujący przesądy i kary marynarskie. Jego autorem jest Andrzej 'Ainsel' Kołodziejczyk. Zapraszamy do lektury! » więcej
Znamy finalistów Quentina 2008!

Znamy finalistów Quentina 2008!

22-04-2008 23:27 | Maciej 'Repek' Reputakowski
22 kwietnia zakończyło się finałowe głosowanie kapituły konkursu na najlepszy scenariusz do gry fabularnej Quentin. Wyniki zmagań scenarzystów poznamy 3 maja w Krakowie podczas oficjalnego zamknięcia konwentu ConStar. Jednakże już teraz można poznać piątkę finalistów konkursu, których scenariusze zyskały najwięcej uznania w oczach członków kapituły.

Oto oni: Andrzej 'Karczmarz' Benczek, Marcin 'Kiender' Kiendra, Piotr Odoliński, Kamil 'Talandor' Sobierajski i Mateusz 'Craven' Wielgosz. Kto z nich zgarnie kufer z nagrodami? Dowiemy się już niebawem! Więcej na stronie konkursu po kliknięciu w nagłówek wieści. » więcej
Quentin 2008: Czas minął

Quentin 2008: Czas minął

26-03-2008 17:12 | Maciej 'Repek' Reputakowski | Komentarze: 3
W nocy z 23 na 24 marca upłynął termin nadsyłania prac na konkurs na najlepszy scenariusz do gry fabularnej Quentin. O zwycięstwo i pokaźne nagrody walczyć będzie szesnaście tekstów. Finałową piątkę poznamy około 23 kwietnia, a zwycięzcę - 3 maja w Krakowie, na oficjalnym zakończeniu konwentu ConStar.

Organizatorzy dziękują wszystkim uczestnikom za odwagę oraz poświęcony czas i zabierają się do lektury.
Quentin 2008: Ostatni tydzień!

Quentin 2008: Ostatni tydzień!

16-03-2008 20:02 | Maciej 'Repek' Reputakowski
23 marca, o północy z niedzieli na poniedziałek, upływa ostateczny termin nadsyłania tekstów na konkurs na najlepszy scenariusz do gry fabularnej. To ostatnia chwila, by zmobilizować siły, spisać swój pomysł i powalczyć o nagrody, których nominalna wartość przekracza tysiąc złotych.

Wszelkie szczegóły na stronie konkursu po kliknięciu w nagłówek wieści. » więcej
Q-workshop ogłasza nowy konkurs na projekt zestawu kości!

Q-workshop ogłasza nowy konkurs na projekt zestawu kości!

08-02-2008 06:31 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 3
Q-workshop – największy polski producent kości i akcesoriów do gier – z dumą ogłasza swój kolejny konkurs projektancki. Tym razem poszukujemy nowych pomysłów na cały zestaw kości – od k4 do k20. To nasz największy jak dotychczas konkurs. W rozszerzeniu wieści znajdziecie kilka powodów, dla których powinniście się nim zainteresować. » więcej
Quentin 2008: Tona nagród

Quentin 2008: Tona nagród

29-01-2008 23:46 | Maciej 'Repek' Reputakowski
Zgodnie z zapowiedzią, organizatorzy konkursu na najlepszy scenariusz do gry fabularnej Quentin, podjęli kroki w celu pozyskania sponsorów. W odpowiedzi już siedem firm zadeklarowało swoje wsparcie dla tej inicjatywy, a łączna wartość nagród, które otrzyma zwycięzca, przekroczyła 1000 złotych. Także osoby wyróżnione oraz pozostali finaliści mogą liczyć na miłe upominki.

Kto okazał się hojnym mecenasem Quentina? Jakie trofea czekają na najlepszych scenarzystów? Dowiecie się tego po kliknięciu w nagłówek wieści. » więcej
Kraken, czyli stwora opisanie

Kraken, czyli stwora opisanie

21-01-2008 11:12 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło
"Nemezis wszystkich marynarzy, jak powiadają, największe przekleństwo wszystkich Siedmiu Mórz, stwór tak okrutny, że w porównaniu z nim wpadnięcie w zachłanne ramiona Syren wydaje się być namiętnym pocałunkiem losu, czyli Kraken, wywołuje strach i przerażenie we wszystkich, dzielnych przecież, synach Morza."

Dział 7th sea prezentuje tekst polterowego debiutanta, Andrzeja 'Ainsela' Kołodziejczyka. Zapraszamy do lektury! » więcej
Almanach: Zasada 1k20

Almanach: Zasada 1k20

18-01-2008 06:15 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło
"Pozostawienie decyzji w rękach MG ma swoje plusy, jak chociażby dokładniejsze dopasowanie akcji do założeń przygody, czy większa przewidywalność rezultatu. Ma jednak też spore wady, dlatego zasada 1k20 wydaje się być dobrą alternatywą. Chodzi o obiektywizm oraz oddanie prawdziwej losowości."

Dział RPG prezentuje almanachowy tekst Andrzeja 'Karczmarza' Benczka pt. Zasada 1k20. Zapraszamy do lektury! » więcej
Wyświetlono rezultaty 101-120 z 171.