Aktualności

Konwencja 7th Sea

Konwencja 7th Sea

14-11-2008 20:40 | Ainsel
Kiedy 7th Sea zostało wydane, wśród erpegowców – na forach i konwentach – przetoczyła się dyskusja o tym, do kogo ta gra jest skierowana. W dyskusji wykrystalizowały się dwie grupy. Pierwsza twierdziła, że to system dla każdego, z rozsądnymi, niezbyt skomplikowanymi zasadami i bardzo wyraźnie zarysowaną konwencją. Druga część rozmówców uważała grę za elitarną, wymagającą przygotowania, obeznania z różnymi dziełami. Samo podzielenie się społeczności na podstawie takiej kategorii jest ciekawym problemem i należy się chwilę nad nim zastanowić.

Dział 7th Sea prezentuje tekst Juliana 'Mayhnavei' Czurko traktujący o konwencji, estetyce i stylistyce świata Siódmego Morza. Zapraszamy do lektury i dyskusji! » więcej
Dawno, dawno temu w Avalonie…

Dawno, dawno temu w Avalonie…

12-11-2008 03:02 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Avalon nie może istnieć bez swoich historii: mitów, baśni, ludowych podań. Magowie Glamour są tego żywym przypomnieniem: znakiem, że czasy legend jeszcze się nie skończyły.

Ażeby urozmaicić avalońskim czarodziejom ich trudne zadanie wskrzeszania historii, proponujemy dużą porcję oficjalnego materiału. Tym razem Aleksander 'Drachu' Ryłko przełożył część dodatku Avalon traktującą o nowych Biegłościach Glamour. » więcej
Panowie i Damy

Panowie i Damy

08-11-2008 21:27 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Nie ma Avalonu bez Glamour, nie ma Glamour bez Sidhe, nie ma Sidhe bez Dworów. A zatem gdyby nie moc cyklu natury i żywiołów, Wyspy nie byłyby Przecudne.

Prezentujemy Wam kolejny z cyklu generatorów - proste narzędzie, dzięki któremu za pomocą serii rzutów kością można przygotować scenariusz z Sidhe. Mamy nadzieję, że za jego sprawą podróże przez bezdroża Avalonu nie będą zwykłym przerywnikiem w historii, lecz okazją do zaskakujących spotkań z Dobrym Ludem. » więcej
7th Sea taniej!

7th Sea taniej!

06-11-2008 20:17 | Kamila 'Faviela' Zalewska | Komentarze: 16
Dział 7th Sea serwisu Poltergeist jako oficjalna strona systemu z przyjemnością przypomina o promocji na której po niezwykle okazyjnych cenach można nabyć podręczniki.

Ahoy!
James Joyce, zielone rajtuzy i podwójny hamburger

James Joyce, zielone rajtuzy i podwójny hamburger

05-11-2008 14:33 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Zgodnie z zapowiedziami, prezentujemy kolejną porcję tłumaczeń Szkół Walki (bo już nie do końca "szermierczych"), tym razem z pięknych wysp avalońskich.

Dowiecie się na ich podstawie, dlaczego bohater Ulissesa chodził po Dublinie takimi zakrętasami, co Robin Hood miał dłuższego - i szybszego! - niż u innych, a także, dlaczego fast foody są tak ciężkie dla żołądka.

Zapraszamy do lektury przekładu, którego dokonał Aleksander 'Drachu' Ryłko. » więcej
To jak mamy grać?

To jak mamy grać?

03-11-2008 15:24 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 7
Ostatnio często wspominamy o tym, że w podręcznikach do 7th Sea John Wick daje dużo rad na temat grania. Tym, co najbardziej charakterystyczne u niego, jest stawianie akcentu na wspólną zabawę i współpracę między MG a graczami.

W książce Graj Twardo Wick pokazuje inne oblicze swoich przemyśleń. Do naszego działu Rozmaitości trafiły dwie publikowane wcześniej na Poltergeiście recenzje: autorstwa Tomasza 'kaduceusza' Pudło i Adama 'iron_mastera' Janika. Zapraszamy do lektury i porównania z esejami, które prezentujemy w dziale 7th Sea.
Mglisty listopad w Avalonie

Mglisty listopad w Avalonie

02-11-2008 16:29 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Po koszmarach halloweenowej nocy nadszedł czas na oficjalną inaugurację Avalońskiego Listopada w dziale 7th Sea. Tradycyjnie rozpoczynamy recenzją, tym razem dodatku Avalon. Wprowadzi nas ona w klimat Wysp Przecudnych, któremu podporządkujemy wszystkie teksty.

Więcej listopadowych wieści po kliknięciu w nagłówek. » więcej
Trick or treat!

Trick or treat!

31-10-2008 18:08 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Nadeszła noc Samhain, ludzie trwożnie wygaszają światła w domach i palą wielkie ognie dla wędrujących duchów. W ciemności, pomiędzy drzewami przebłyskują światełka z latarni zrobionej z wydrążonej dyni. Dla nas to pewnie dzieci, bawiące się w Halloween, ale Avalończycy nastawiają uszu, czy przypadkiem Bezgłowy Jeździec nie przyszedł właśnie po nich.

W ramach halloweenowej prapremiery listopadowego cyklu aktualizacji prezentujemy Wam upiornego Łotra, który co roku nęka Avalon. Mamy nadzieję, że postać, jak i garść pomysłów na wykorzystanie jej, wprowadzi Was w klimat krainy żywych legend. » więcej
Blogosfera: Dawno, dawno temu w Avalonie…

Blogosfera: Dawno, dawno temu w Avalonie…

31-10-2008 00:03 | Ainsel
"Mija pierwszy miesiąc wytężonej pracy nowej ekipy redakcji działu 7th Sea. Można się zatem pokusić o małe podsumowanie – w końcu, co tu dużo mówić, jesteśmy zadowoleni z rezultatów. I nie ma co traktować tego jako zapeszania, tylko jako wyraźne postawienie sobie poprzeczki. Mam nadzieję, że i tym razem ją przeskoczymy."

Zapraszamy do lektury krótkiego podsumowania październikowej, pirackiej aktualizacji oraz zapoznania się z zapowiedziami na kolejny miesiąc. » więcej
Małpa na pokładzie!

Małpa na pokładzie!

28-10-2008 20:57 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Jeżeli myślicie, że małpa to takie miłe zwierzątko, to zmienicie zdanie. Jeśli wierzyliście w herezję van Darvina, zaczniecie mieć wątpliwości. Dzisiaj artykuł Bestie Siedmiu Mórz został ozdobiony budzącą grozę piracką grafiką, którą wykonał Jakub 'Doktor Gurgul' Oleksów. » więcej
Skarbiec Mistrza Gry

Skarbiec Mistrza Gry

28-10-2008 01:24 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Nadszedł kolejny etap rozwoju naszego działu 7th Sea! Postanowiliśmy poszerzyć nasze zasoby nie tylko o soczyste artykuły, lecz także o materiały w postaci PDF-ów. Na początek odgrzebaliśmy ze starych ksiąg Watycynu tłumaczenie Zaawansowanych zasad żeglowania, dokonane przez Tomasza Z. Majkowskiego, a pierwotnie zamieszczone na stronie wydawnictwa Wolf-Fang. Mamy nadzieję, że to pierwszy z serii "gadżetów", które Wam zaoferujemy. » więcej
Morze inspiracji, burza pomysłów i wir przygody

Morze inspiracji, burza pomysłów i wir przygody

24-10-2008 15:53 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Żeglowanie po morzach, uzupełnianie zapasów i przewożenie towarów… Codzienność ludzi morza to rutyna i bąble od ciężkiej pracy na pokładzie. No, chyba że Mistrz Gry ma świetny pomysł, jak wykorzystać fach marynarski, żeby wplątać ich w przygodę!

Prezentujemy Wam kolejny esej z dodatku The Pirate Nations, tym razem skierowany właśnie do MG. Autorem przekładu jest Aleksander 'Drachu' Ryłko. » więcej
Dla pani czacha, dla pana delfinek

Dla pani czacha, dla pana delfinek

22-10-2008 19:08 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Każdy szanujący się pirat może się pochwalić barwnym tatuażem. Nie ważne, czy będzie to panienka na bicepsie, ruszająca się wraz z ruchem mięśnia, czy imię pani matki, czerwieniące się na piersi, każdy z obrazków ma swoją mrożąca krew w żyłach Historię.

Proponujemy Wam małą zabawkę, prostą Zaszłość, która może być początkiem największej przygody w życiu Waszych Bohaterów. Kto raz wpadnie w ręce czarnoskórego szamana, który zmiesza jego krew z farbą, nigdy już nie będzie taki sam. A czy Ty dasz się wytatuować? » więcej
Honorowi inaczej?

Honorowi inaczej?

20-10-2008 11:47 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Jedną z największych zalet dodatków do 7th Sea są publikowane w nich eseje na temat grania i prowadzenia sesji. Są to cenne materiały nie tylko dla fanów tego systemu, ale również dla pozostałych, chcących pewniej stawiać czoło problematyce gier. Postanowiliśmy zatem tłumaczyć wybrane eseje, których cykl otwiera przekład z The Pirate Nations, dokonany przez Aleksandra 'Dracha' Ryłko. » więcej
Gawędy starego pirata

Gawędy starego pirata

18-10-2008 17:15 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Skoro poświęciliśmy już dużo uwagi kreacji pirackiego Bohatera, czas go wysłać w podróż! Andrzej 'Ainsel' Kołodziejczyk prezentuje garść pomysłów na przygody, w jakie można wplątać pogromców Siedmiu Mórz. Niechaj wiatry (ekscytujących) historii dmą w żagle ich statków! » więcej
Piraci bez wad

Piraci bez wad

16-10-2008 23:35 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Skoro już wiemy, jakie Zaszłości powiodły naszych Bohaterów na morze, czas określić, jakimi Zaletami wykazali się na pokładzie statku. Proponujemy Wam kolejną porcję materiału, przetłumaczonego z dodatku The Pirate Nations. Teraz już posiadacie wszystkie narzędzia, potrzebne do stworzenia unikatowych postaci piratów. » więcej
Błogosławieństwo AEG

Błogosławieństwo AEG

14-10-2008 21:10 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 18
Dobra wiadomość dla wszystkich polskich miłośników 7th Sea! Po wymianie wiadomości, oficjalna strona polskiej edycji (czyt.: nasza) dostała oficjalne pozwolenie na tłumaczenie wybranych części dodatków. To ostatecznie rozwiązuje pewien stan zawieszenia, związany ze zmianami relacji z wydawnictwami i zamknięciem polskiej linii gry. W rozszerzeniu wieści możecie przeczytać list, w który John Zinser, dyrektor AEG, zwraca się do polskich fanów 7th Sea. » więcej

"Polly chce ciasteczko" w konwencji heroic

13-10-2008 20:49 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
"Każda morska potwora znajdzie swego amatora" – mawiają starzy piraci. Tym razem proponujemy Wam kilka zwierząt, jakie mogą pływać po Siedmiu Morzach ze swymi… wiernymi Bohaterami. Mamy nadzieję, że tych kilka sugestii stanie się też inspiracją do oswajania innych, egzotycznych gatunków. Mając tak ciekawych towarzyszy relacja pan-sługa może się poważnie zachwiać – ale dobre historie zasługują na takie fabularne "myki". Zapraszamy do lektury! » więcej
Sześć powodów by zostać piratem

Sześć powodów by zostać piratem

10-10-2008 23:18 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Potrzeba naprawdę dobrego powodu, żeby porzucić ciepłe, domowe pielesze i wyruszyć na morze pod piracką banderą. Postanowiliśmy przedstawić Wam kilka z nich. W tym celu Andrzej 'Ainsel' Kołodziejczyk przetłumaczył kolejny fragment dodatku The Pirate Nations, tym razem na temat pirackich Zaszłości. Wyposażeni w nie Bohaterowie sami będą rzucać się w wir przygód na Siedmiu Morzach! » więcej
Zmiany w 7th Sea

Zmiany w 7th Sea

08-10-2008 16:23 | Ainsel
Dział Siódmego Morza, zasilony świeżą, redaktorską krwią dzielnie ruszył do walki o przywrócenie 7th Sea godnego miejsca na firmamencie wydanych w Polsce gier. Na stronie pojawiają się tematyczne aktualizacje a sam jej wygląd ulega ciągłym zmianom i modyfikacjom, które mają ułatwić Wam sprawną i szybką nawigację.

Zapraszamy do odwiedzenia stosownego wątku na forum 7th Sea oraz komentowania zachodzących na stronie zmian, jak i zgłaszania własnych propozycji dotyczących ulepszenia działu Siódmego Morza. » więcej
Wyświetlono rezultaty 81-100 z 171.