7th sea

Artykuły

7th Sea. Przewodnik Gracza i Przewodnik Mistrza Gry

7th Sea. Przewodnik Gracza i Przewodnik Mistrza Gry

11-08-2004 23:17 | | Komentarze: 13
Wydane przez wydawnictwo Krakusów z polska zwane Wolf Fangiem, czyli wszystko, co potrzebne, by rozpocząć przygodę na Siódmym Morzu, świecie zwanym Thea, gdzie jest prawie jak u nas, ale jednak inaczej. Przedrozdział, gdzie autor recenzji trochę się tłumaczy. Witajcie, zacznę jak w moich artykułac...

Artefaktotworzenie

02-09-2008 18:14 | Kamila 'Faviela' Zalewska | Komentarze: 0
Artefakt - wytwór ręki ludzkiej: każdy przedmiot wykonany lub zmodyfikowany przez człowieka, a następnie odkryty w wyniku badań archeologicznych. Wikipedia Poniższy tekst jest czymś w rodzaju poradnika tworzenia artefaktów Syrnów podanym w formie krótkich rozważań i wniosków płynących z różnych s...
Ahoj na Siódmym Morzu! (część 2)

Ahoj na Siódmym Morzu! (część 2)

Tworzenie Bohatera w 7th Sea

26-06-2004 13:14 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 6
Jakiś tydzień temu pisałem o świecie. Kolejny tekst miał być nazajutrz, ale pewien wredny wok (taki garnek) z rozgrzanym olejem zaatakował moją prawicę i niestety opóźnił wszystko. Oparzenia się goją, czas więc na opowieść o bohaterze. Wszystkich spragnionych przepraszam. Jak zwykle wszystko przez c...
Ahoj na Siódmym Morzu! (część 1)

Ahoj na Siódmym Morzu! (część 1)

Wprowadzenie do świata 7th Sea

06-06-2004 21:06 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 31
Jak w pięknej bajce, trzeba zacząć tak: Za siedmioma morzami, za siedmioma falami, na kontynencie zwanym Teah, był sobie dziarski kawaler Miguel Jorge Guerilla Alvarez, który kochał rozkoszować się życiem, walczył na szpady z szubrawcami i uwielbiał robić zamachy bombowe na tych przeklętych okupantó...
Ahoj na Siódmym Morzu! (część 3)

Ahoj na Siódmym Morzu! (część 3)

Magia

08-07-2004 10:13 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 5
Od ostatniego razu zauważyłem u siebie postęp. Znowu robiłem chińszczyznę w woku, ale bez żadnych wypadków tym razem. Nie mam więc innego wyjścia jak napisać kolejny tekst o Siódmym Morzu. Tym razem będzie o magii Thei. "Nie lubię magii, jest nieprzewidywalna, obrazoburcza dla Kościoła i rasistowsk...
Polityka w świecie Siódmego Morza

Polityka w świecie Siódmego Morza

Tłumaczenie artykułu Erika Steigera

30-04-2007 16:04 | Wojciech 'Gorath' Doraczyński | Komentarze: 3
Uwaga! Artykuł ten zawiera wiele informacji z podręczników niewydanych jeszcze w języku polskim. Wprowadzenie "Na dworze Imperatora ostry miecz to za mało by trafić na szczyty. Ostry język może cię za to uczynić sławnym, bogatym lub... martwym." Jednym z najrzadziej eksponowanych na sesjach as...
Cechy narodowe Drabów

Cechy narodowe Drabów

Tłumaczenie z "Villain's Kit"

31-10-2005 15:03 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 4
Cechy narodowe Drabów Pierwotnie opublikowane w Villain’s Kit W głównych podręcznikach do „7th Sea” Draby są opisane w sposób jak najbardziej ogólny, tak aby Mistrz Gry mógł ich użyć w dowolnej scenerii. Czasem jednak prowadzący chciałby wystawić przeciwników, którzy będą odzwierc...
Avalon – pomysły na przygody

Avalon – pomysły na przygody

Tłumaczenie materiałów oficjalnych

28-10-2004 22:52 | Mort | Komentarze: 4
O'Bannon staje na progu domostwa, w którym mieszkają albo zatrzymują się bohaterowie. Trzyma w dłoni zdobione zaproszenie na przyjęcie w tymże domu, podpisane przez jednego z bohaterów. Ard ri oznajmia, że przybył odrobinę za wcześnie i wróci za godzinę, kiedy to rozpocznie się przyjęcie. Bohaterow...
Armando Dovangardi

Armando Dovangardi

Kupiec z Vodacce

08-12-2006 13:01 | Adam 'iron_master' Janik | Komentarze: 4
Armando urodził się w Voddace, w księstwie Caligari w rodzinie średnio zamożnego kupca Arnolda Chiveccio. Szybko okazało się, że jego talent do interesów, zwłaszcza nielegalnych, dalece przewyższał ojcowski. Od dzieciństwa charakteryzowały go przebiegłość, bezwzględność i umiejętność wyjścia z każde...
Byk

Byk

Castilliańska bestia

25-01-2006 14:54 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 10
Byk Krzepa: 6 Gibkość: 2 Dowcip: 3 Rezon: 1 Animusz: 2 Kość ataku: 3z2 Obrażenia: 8z2 (rogi), lub 8z4 w szarży PT trafienia: 15 Opis: Castilliańskie byki są hodowane w specjalny sposób. Dba się o to by były silne, szybkie i miały temperament odpowiedni do swojej "pracy". Dzięki temu osoba...
Jean Louis Arsac, zwany Moreau

Jean Louis Arsac, zwany Moreau

13-11-2004 22:30 | Wojciech 'Gorath' Doraczyński | Komentarze: 1
"Piszę tylko o tym co widzę, słyszę, czuję - i o niczym więcej." – Moreau Oto postać, która choć bywa często obecna na dworze w Charouse, nie jest, o dziwo, wplątana w żadną intrygę. Jean-Louis Arsac, znany raczej pod pseudonimem Moreau, jest postacią powszechnie znaną wśród elit Montaigne -...
Charles de La Boetie

Charles de La Boetie

Kawaler – Łotr z Montaigne

02-11-2004 14:22 | Wojciech 'Gorath' Doraczyński | Komentarze: 0
Kiedy ujrzałem go po raz pierwszy, rzeczywiście wywarł na mnie dziwne wrażenie. W swoim szarym stroju odcinał się zdecydowanie od reszty towarzystwa. Ale po krótkiej wymianie zdań, uspokoiłem się. Nic w sposobie bycia pana de La Boetie nie odbiegało od ustalonych kanonów. Nie wydawał się podejrzany...
Leonora Le Jars de Gournay

Leonora Le Jars de Gournay

Arcyłotrzyca z Montaigne

28-10-2004 23:03 | Wojciech 'Gorath' Doraczyński | Komentarze: 2
I tę oto przypowieść daję wam jeszcze: w nieszczęściu możecie otrzymać dary dwojakiej natury - ludzkie i boskie. Ci, którzy wezmą dary boskie, zatrzymają je. Ci jednak, którzy wezmą dary ludzkie, oddać je będą musieli po dziesięćkroć. Baczcie, którędy wypada wasza droga, abyście nie pobłądzili. Przy...
Kpt. Sean MacKeenan

Kpt. Sean MacKeenan

20-06-2004 15:17 | Mitka | Komentarze: 1
MacKeenan ma 46 lat i 197cm wzrostu. Krótkie, ciemne włosy są lekko przyprószone siwizną, tak jak krótki, dobrze utrzymany zarost. Na służbie nosi mundur, prywatnie ubiera się w tradycyjny kilt. Historia: MacKeenan urodził się w Szocji. Jest jedynakiem, mieszkał z rodzicami nad jeziorem niedaleko...
Ognie w ciemności

Ognie w ciemności

Tłumaczenie z NOM: Scenariusz IV

28-12-2006 22:06 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 3
Autorem niniejszego scenariusza jest Ray Yand. Scena I: O mały włos Wszystko zaczyna się w momencie, gdy bohaterowie podróżując przez Castille, zatrzymują się na sjestę w niewielkim miasteczku leżącym na drodze do La Pasieka i delektują obiadem w przytulnej tawernie. Wnętrze jest wypełnione do os...
Róża Villanovy

Róża Villanovy

Tłumaczenie z NOM: Scenariusz III

08-12-2006 12:51 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 4
Autorem niniejszego scenariusza jest Ray Yand. Rozpoczyna się on, gdy Bohaterowie zostają wynajęci przez vodacciańskiego szlachcica jako eskorta jego wysłanniczki Angeliny ścigającej zbiegłego pirata. Zadanie jest proste: chronić damę i szkatułę, którą wiezie, pomóc jej złapać pirata i doprowadzić g...
W imię przemian

W imię przemian

Tłumaczenie z NOM: Scenariusz II

15-12-2005 01:53 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 0
W imię przemian Rzut oka na scenariusz Część pierwsza zaczyna się od szaleńczego pościgu ulicami Cardican, portowego miasta leżącego na południowo-zachodnim wybrzeżu Avalonu. Bohaterowie gonią złodzieja, który ukradł syrneński artefakt ich przyjacielowi, członkowi Towarzystwa Odkrywców, Teodorowi...
Niepewny grunt

Niepewny grunt

Tłumaczenie z NOM: Scenariusz I

15-12-2005 01:42 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 2
Niepewny Grunt Słowem wstępu Niepewny grunt autorstwa Patricka Kapery jest pierwszym z serii pięciu krótkich scenariuszy, które Mistrz Gry może z łatwością wpleść w swoją kampanię jako przerywnik lub zalążek nowej historii. Bohaterowie trafiają na ślad twierdzy jednego z vodacciańskich wielmożów,...
Gdzie Legion mówi dobranoc - Telenowela castillianska

Gdzie Legion mówi dobranoc - Telenowela castillianska

24-01-2005 17:17 | Mona | Komentarze: 3
Z cyklu Gdzie Legion mówi dobranoc prezentujemy telenowelę castillianską pióra Mony.Rezultat sierpniowej nudy. Zaśnieżony styczeń jest wprost wymarzoną porą na letnie romanse. Uwaga! Niezwykle wysokie stężenie harlequina. *** Joanne obudziła Inez potrząsając ją za ramię. Czarnowłosa zamruczała i nak...
Viva El Vago

Viva El Vago

06-11-2004 18:14 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 4
Chrisco de Cacares, młody podporucznik na służbie straży w San Cristobal, przestąpił nerwowo z nogi na nogę, czując jak pot wstępuje mu na czoło. Z przerażeniem patrzył na mężczyznę ubranego w kościelną czerwień. Ten nie zwracał na niego uwagi. Pozornie. Sama świadomość, że wie o jego obecności spra...
Guardaespaldas

Guardaespaldas

20-06-2004 03:27 | Mitka | Komentarze: 0
Jeśli ktoś chciałby się przyjrzeć człowiekowi siedzącemu w kącie gospody, zobaczyłby młodego mężczyznę z czarną brodą i wąsami oraz długimi czarnymi włosami związanymi na karku, z rapierem przy boku. Conrado Ortega siedział w najciemniejszym kącie sali zgodnie z otrzymanym poleceniem i zastanawiał s...
Gdzie Legion mówi dobranoc - The Highwaywomen

Gdzie Legion mówi dobranoc - The Highwaywomen

20-06-2004 02:55 | Mona | Komentarze: 1
To, co się dzieje naprawdę nie istnieje Więc nie warto mieć niczego tylko karmić zmysły – Kuba Sienkiewicz - Tak, panie? - Wysoki, przystojny mężczyzna uchylił kapelusza przed swym zwierzchnikiem. - Trasa Carleon - Canguine -cierpko rzucił starszy człowiek. - Dwie bandytki. Jedna Montenka, d...
Rhaegnar i Juliette

Rhaegnar i Juliette

Vendelski scenariusz

20-06-2004 02:04 | Mona | Komentarze: 1
Vendel. Wyspiarska kraina pełna sprzeczności. Miasta, nieustępujące przepychem tym w Montaigne - i tereny, gdzie natura jest równie nieokiełznana i dzika w swym pięknie, jak setki lat temu. Vendelczycy - ludzie bogaci, umiejący sprzedać wszystko - i Vesteńczycy, Vestenmannavnjar, barbarzyńcy, pełni...
Kiedy igrasz z ogniem…

Kiedy igrasz z ogniem…

Monteński scenariusz

20-06-2004 01:09 | Agata | Komentarze: 1
Nie igraj z ogniem, bo się sparzysz. – stare przysłowie Kiedy igrasz z ogniem, pilnuj, aby sparzył się ktoś inny. – Monika "Mona" Bigaj Niniejszy twór dedykuję Moniq... eee... pani kapitan, Esterze i Wojtkowi D. – za inspiracje. W tej przygodzie wiele zależy od orientacji polity...
Ogień w jego sercu

Ogień w jego sercu

Czyli kilka słów o inkwizytorze

02-11-2004 14:42 | Isuel | Komentarze: 8
Inkwizycja, nazywana Świętym Officjum została powołana w drugiej połowie XII wieku. Jej obszar działania obejmował wiele krajów, lecz szczególną sławą zasłynęła w Hiszpanii. Któż nie słyszał o bezlitosnych wykrywaczach heretyckich doktryn? Pojawiają się często, w licznych systemach, a jednak zawsze...
Tak gwizdając, potonęli

Tak gwizdając, potonęli

Przesądy i kary marynarskie

21-06-2008 20:44 | Ainsel | Komentarze: 14
Artykuł ten ma na celu przybliżenie czytelnikowi obyczajów, przesądów i zasad występujących w środowisku braci żeglującej w 7th Sea. Zarówno gracze jak i Mistrzowie Gry znajdą tu garść przydatnych informacji, które mogą, choćby w pewnym stopniu, uatrakcyjnić i nadać kolorytu sesjom rozgrywanym na mo...
Kraken, czyli stwora opisanie

Kraken, czyli stwora opisanie

Bestia morska

21-01-2008 11:05 | Ainsel | Komentarze: 15
Najsampierw wielka mgła, niczem Vendelska śmietana, otoczyła nasz slup. Morze, z początku spokojne jak ta tafla zwierciadła, burzyć się poczęło, pienić i bulgotać, a już w chwili następnej macki, państwo moi, macki wystrzeliły były spod powierzchni i nim ludzie dopaść harpunów zdążyli, czy armatkę p...
Plumaguerra

Plumaguerra

Tajne Stowarzyszenie Artystów Thei

25-02-2007 21:34 | Hubert 'Saise' Spala | Komentarze: 6
Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo sic homo doctus fit non vi sed saepe studendo Spośród wszystkich tajnych, publicznych, formalnych i nieformalnych towarzystw Thei, Plumaguerra stanowi pewien paradoksalny wyjątek. Jest zarazem organizacją głęboko zakonspirowaną, ale każdy zrzeszony art...
Wojny z Krzyżem w tle

Wojny z Krzyżem w tle

21-01-2007 20:49 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 3
Rahajil to wielki port leżący tuż za theańską granicą, na ziemiach objętych kościelną niełaską. Niedaleko stąd rozciąga się łańcuch górski, oddzielający te spalone słońcem ziemie od Vodacce. Znajdujemy się już w Sułtanacie Tiureckim. Nieustający portowy gwar przenosi się na całe miasto, słynące ze s...
Czy Stregi potrafią kochać?

Czy Stregi potrafią kochać?

15-04-2006 18:21 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 12
Kim jest strega? Na to pytanie można udzielić prostej odpowiedzi. To kobieta manipulująca nićmi losu. Dzięki tej zdolności vodaciańskie wiedźmy zyskały sobie bardzo szczególną opinię – niewiele osób na Thei myśli o nich bez lęku i pewnej odrazy. W końcu moc poznania i kształtowania przeznaczen...
Wyjątkowy smak castilliańskich świąt

Wyjątkowy smak castilliańskich świąt

25-01-2006 14:37 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 9
Corrida – tradycja walk byków Walki byków, jak zapewne wiecie, wywodzą się z Castille. Krążą plotki, że ich korzenie sięgają piaszczystych wybrzeży Tiurcji, a na grunt Thei zaszczepiły się wraz z przybyciem najeźdźców z południa i po dziś dzień są częścią kultury castilliańskiej. Jest to zwyc...
Oblicza Thei: Castille

Oblicza Thei: Castille

23-12-2005 14:42 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 14
UN MEDIO – środowisko Promienie słoneczne przebijały się przez gęste korony drzew w jednym z najbardziej znanych castilliańskich parków niedaleko centrum Altamiry. Gdzie okiem sięgnąć, między dziko rosnącymi drzewami oraz krzewami róż i jaśminu, stały białe posągi przedstawiające misternie...
Wyspa Kanuba

Wyspa Kanuba

Tłumaczenie oficjalnego tekstu

18-10-2005 01:12 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 1
Narodziny Legendy Gdy ludzie zebrali się wokół niego przy świetle księżyca, starzec zaczął opowieść o dawno minionych dniach: Na początku istniał tylko dziecięcy bóg Lan, Ziemia. Wystraszył się, że ciągle jest sam, więc zaczął płakać. Płakał tak długo, aż jego łzy stworzyły Nal, Wodę. Nal urodził s...
O Filidach słów kilka

O Filidach słów kilka

05-07-2005 04:07 | Magdalena 'laza' Mamaj | Komentarze: 5
Promienie słońca nie były w stanie przedrzeć się przez okazałe, gęsto obsypane listowiem, korony wiekowych drzew. Tylko panująca wokół szarość upewniała, że jest jeszcze dzień. Gęstniejąca z każdym jego krokiem mgła coraz bardziej ograniczała widoczność, a konary zdawały się specjalnie zagradzać dro...
Oblicza Thei: Montaigne

Oblicza Thei: Montaigne

18-06-2005 01:17 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 3
Montaigne… Montaigne jest krajem światła i miłości, tak byś powiedział, mon amour? Och, z pewnością to właśnie byś stwierdził! „Kraj Słoneczników” – przydomek nadany naszemu państwu dobrze odzwierciedla opinie cudzoziemców. Montaigne to wspaniale bale i piękne kobiety, hono...
Monarchowie Castille

Monarchowie Castille

Dynastia Sandovalska – tłumaczenie

06-01-2005 15:56 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 2
Rodzina Sandoval zyskała władzę poprzez osłabnięcie wpływów Sułtanatu Półksiężyca na terenie Castille oraz wygaśnięcie dawnej rodziny Castillus. 1014 – 1035 Ramon I Władczy 1035 – 1064 Alfonso I Dzielny syn Ramona I 1064 – 1072 ...
Usuryjska Prawda

Usuryjska Prawda

Prawo Usurii – tłumaczenie

06-01-2005 14:38 | | Komentarze: 7
Usurianie traktują prawo bardzo poważnie, a ci, którzy popełnią zbrodnię na usuryjskiej ziemi rzadko bywają oszczędzeni. Prawda, czyli prawo Usurian, jest dość prostolinijne, lecz szanowane w każdym mieście, prowincji i dumie. Chociaż pięciu kniaziów może ustanawiać dodatkowe prawa, a lokalne władze...
Historia Thei cz. II

Historia Thei cz. II

AV 1668–1669

04-12-2005 01:09 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 11
1668 2. Secundus: Na vesteńskiej wyspie Videnheim zostaje założone miasto Fornuft. 29. Secundus: Trzęsienie ziemi u wybrzeży Vodacce powoduje obsunięcie się klifu na ziemiach Falisci i ukazuje ukrytą twierdzę. 3.Tertius: Po wielu miesiącach zażartych walk armia catilliańska zostaje wyparta z S...
Kalendarz Theański

Kalendarz Theański

27-11-2004 17:20 | | Komentarze: 2
Primus Soldi Veldi Amordi Terdi Guerdi Redi Voltadi 1 2 3 4 5 6 7 ...
Historia Thei

Historia Thei

AUC 1 – AV 1668

22-11-2004 20:56 | | Komentarze: 3
AUC (Ab Urbe Condita – Od Założenia Miasta) 1: U ujścia rzeki Tygr założone zostaje miasto Noma, dając podwaliny pod przyszłe Vodacce. 102-228: Noma poszerza swoje granice, podbijając i wchłaniając sąsiadów. Początki Starej Republiki. 213: Mniejsza liczebnie armia Nomy żołnierze pokonują po...
Kurtyzany Vodacce

Kurtyzany Vodacce

Główna nagroda w konkursie Biała Dama 2004

28-10-2004 22:54 | Mona | Komentarze: 11
(...) Grają bronią, której istnienia my nawet nie podejrzewamy. I są... Na Boga. Są dużo sprytniejsze od nas. Kiedy my pokrzykiwaliśmy przez całe wieki i piliśmy piwo, wybieraliśmy się z kumplami na krucjatę albo na mecz piłki nożnej, one cały czas stały w cieniu, szyły, gotowały i obserwowały... (...
Z morskich opowieści: Piraci

Z morskich opowieści: Piraci

21-06-2004 18:24 | Mateusz 'Umbra' Nowak | Komentarze: 18
W XVII wieku na morzach i oceanach można było uświadczyć masy statków o wszelakich zastosowaniach. Były to między innymi statki wojenne, kupieckie, rybackie i tak zwane statki pirackie. Piratem nazywano przestępcę napadającego na każdy statek, bez względu na jego przynależność państwową czy zastosow...
Wywód o zachowaniu się na przyjęciach

Wywód o zachowaniu się na przyjęciach

Zebrane i spisane przez Jacques Verlaine du Sices

20-06-2004 03:17 | KOVAL | Komentarze: 1
Czego tu szukasz? Na Theusa, znowu ktoś włazi bez pukania; czy was już nie uczą dobrych manier? Co? Mówisz, że pomyliłeś drzwi? Słuchaj, jeżeli nawet szukałeś damy, która chciała cię zaciągnąć do alkowy, to, jeżeli nie będziesz się umiał zachować, i tak spędzisz noc poza jej sypialnią. Wiesz co, pon...
Szkoła Szermiercza Rogers

Szkoła Szermiercza Rogers

Tłumaczenie Szkoły z "The Pirate Nations"

04-10-2008 20:56 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Rogers Pochodzenie: Brak (każda postać może się jej nauczyć za 25 Punktów Bohatera). Opis: Rogers jest stylem walki, przekazywanym latami wśród piratów. Wieść głosi, że podstawowe techniki opracował kapitan Rogers, jednak od jego czasów tak wiele dodano i zmieniono, że obecnie w niewielkim stopniu...
Bestie Siedmiu Mórz

Bestie Siedmiu Mórz

Zwierzęta piratów

13-10-2008 20:39 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 11
Najsłynniejsi bohaterowie legend siedmiu mórz nigdy nie dokonywali swych wielkich czynów w pojedynkę. Choć karty historii nie zawsze wspominają o ich towarzyszach, w żywych opowieściach, plotkach oraz popularnych wyobrażeniach, nikt nie ma co do tego wątpliwości. Niektóre z tych zwierząt przeżyły sw...
Zaawansowane zasady żeglowania

Zaawansowane zasady żeglowania

Tłumaczenie zasad z "The Pirate Nations" [Pdf]

28-10-2008 01:06 | Majkosz | Komentarze: 5
Opis: Tutaj można ściągnąć Zaawansowane zasady żeglowania, autorstwa Johna Wicka i Kevina Wilsona, przetłumaczone przez Tomasza Z. Majkowskiego z podręcznika The Pirate Nations. Pierwotnie pdf był udostępniony na stronie internetowej wydawnictwa Wolf-Fang. Rodzaj: Rozszerzenie zasad. Rozmiar: 1,13...
Jack-o'-Lantern

Jack-o'-Lantern

Łotr, Sidhe z dworu Unseelie

31-10-2008 17:59 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 10
Jack-o'-Lantern Dawno, dawno temu w Avalonie... …gdy magiczne istoty czczono jako bogów, narodziła się legenda o Jacka-o'-Lantern. Przez setki lat, kiedy ludzie rozwijali swoją cywilizację i oswajali siły natury, zaczęli zmieniać tę historię. Kiedy ośmieszyli bohatera, z budzącego przerażeni...
Avalon – recenzja

Avalon – recenzja

Za mgłami Avalonu

02-11-2008 15:54 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 5
Avalon został wydany jako drugi z serii o nacjach Thei. Charakter Wysp Czarownych jest wyjątkowy na tle pozostałych państw przede wszystkim dlatego, że źródłem dla kreacji postaci, fabuł i różnych wątków jest nie tylko historia, ale w ogromnej mierze także literatura, folklor oraz mity o archaicznyc...
Avalońskie Szkoły Walki

Avalońskie Szkoły Walki

Tłumaczenie Szkół z "Avalon"

05-11-2008 14:20 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 10
Finnegan Pochodzenie: Avalon (Inlandia). Opis: Bezdyskusyjnie, jak Inlandia długa i szeroka, nie ma w niej większego mistrza walki wręcz niż Roary Finnegan. Nie wierzysz? Spytaj go tylko. Albo któregokolwiek z jego spranych na kwaśne jabłko przeciwników, tylko nie napytaj sobie przy tym biedy. Od p...
Biegłości Glamour

Biegłości Glamour

Tłumaczenie Biegłości z "Avalon"

12-11-2008 02:54 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 2
Specjalnie dla ciebie serwujemy dziesięć nowych Biegłości Glamour – świeży dodatek do tych, zawartych w Przewodniku Gracza. Pamiętaj jednak, że nie możesz mieć dwóch Biegłości przypisanych do tej samej Cechy, będziesz więc musiał dokonać paru wyborów. Anna od Wichrów (Gibkość) Anna przeszła...
Ardyspelk

Ardyspelk

Magiczny artefakt Sidhe

17-11-2008 20:53 | Ainsel | Komentarze: 2
Ardyspelk to magiczna klepsydra stworzona lata temu przez Armadilla, jednego z najbardziej utalentowanych rzemieślników zamieszkujących dwór Królowej Sidhe. Wygląd Przedmiot ma trzydzieści centymetrów wysokości i piętnaście centymetrów średnicy. Srebrne ramki podtrzymujące szklaną cześć klepsydry...
William Shapeword

William Shapeword

Łotr, odmieniec z Dworu Unseelie

25-11-2008 22:55 | Ainsel | Komentarze: 4
William to szalony i okrutny Unseelie o niesamowitym talencie do tworzenia i spisywania tragicznych historii. Dzięki jego znajomości magii Glamour oraz zatraceniu w sztuce, William uzyskał moc wprawiania wymyślonych przez siebie opowieści w życie. Dawno, dawno temu, gdzieś w Avalonie… ̷...
Montaigne – recenzja

Montaigne – recenzja

Tam, gdzie słońce świeci najjaśniej

02-12-2008 04:44 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 7
Trzeci z dodatków o nacjach 7th Sea traktuje o Montaigne, czyli cesarstwie Léona Alexandra XIV. Motto książki, "Słońce świecące zbyt mocno, wypala ziemię poniżej", odwołuje się do postaci imperatora, rządzącego krajem żelazną ręką. Jego zły charakter oraz katastrofalne w skutkach posunięcia dyplomat...
La Queste del Saint Graal

La Queste del Saint Graal

Avalońskie scenariusze [Pdf]

07-12-2008 06:10 | Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska | Komentarze: 33
Opis: Artykuł, napisany z myślą o grze 7th sea, przybliża czytelnikowi mity arturiańskie i pokazuje szereg rozwiązań, jak można wykorzystać je w scenariuszach RPG. Zostają w nim przedstawieni główni bohaterowie opowieści, najważniejsze z licznych historii, a także konkretne pomysły, jak przełożyć wą...
The Pirate Nations – recenzja

The Pirate Nations – recenzja

Naród bez ziemi

01-10-2008 00:00 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 4
The Pirate Nations jest pierwszą księgą do gry 7th Sea z serii Nation Books wydaną przez AEG. Jako podręcznik inaugurujący całą linię przecierała drogę dla kolejnych publikacji i widać po niej, że konwencja wspomnianej linii dodatków dopiero się klarowała. Wprawdzie układ rozdziałów jest taki sam ja...
Monteńskie Szkoły Szermiercze

Monteńskie Szkoły Szermiercze

Tłumaczenie Szkół z "Montaigne"

10-12-2008 19:24 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 10
Boucher Pochodzenie: Montaigne Opis: Boucher wywodzi się z ciemnych zaułków wielkich miast i nie uważa się jej za szkołę dżentelmenów. Jednakże niektórzy sądzą, że walczy się po to, by wygrać, a wywieranie dobrego wrażenia na publiczności nie jest istotne, gdy stawką jest życie. Uczniowie Boucher p...
Reguły Porté

Reguły Porté

Tłumaczenie zasad z "Montaigne"

18-12-2008 00:13 | Ainsel | Komentarze: 4
Przekazywanie przedmiotu Mag Porté może przekazać jeden z okrwawionych przedmiotów (wykonując test Rezonu + Kolekcji) innemu magowi. Czarnoksiężnik odbierający przedmiot czuje wtedy charakterystyczne mrowienie, informujące o nadchodzącej przesyłce. Przemieszczenie obiektu trwa dwie Akcje: podczas p...
7th Sea: Piraci

7th Sea: Piraci

Zbiór artykułów z działu 7th Sea [Pdf]

24-12-2008 17:36 | | Komentarze: 4
Opis: Prezentujemy wybór 11 artykułów o piratach, które ukazały się w dziale 7th Sea. Są wśród nich tłumaczenia artykułów z dodatku The Pirate Nations, recenzja tego podręcznika oraz teksty do 7th Sea autorstwa redaktorów działu. Dzięki uprzejmości wydawnictwa AEG możemy zaprezentować materiał w ory...
Siedem pomysłów na: Scenografię

Siedem pomysłów na: Scenografię

Pomysły dla Mistrza Gry

26-12-2008 20:23 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 11
O tym, że sercem 7th Sea jest dobra walka, nie trzeba nikomu przypominać. Wystarczy obejrzeć filmy, którymi "siódemka" jest inspirowana – wszystkie są pełne wymian ciosów, iskier sypiących się spod ostrzy, niesamowitych akrobacji i dynamicznych ujęć. Również w Siódmym Morzu walka powinna być ż...
Używanie Glamour

Używanie Glamour

Tłumaczenie eseju z "Avalon"

23-11-2008 23:50 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 12
Charakter każdego z narodów Thei można oddać jednym słowem. W przypadku Avalonu słowem tym będzie Glamour. Tak się nieszczęśliwie złożyło, że z biegiem lat słowo to utraciło swoje znaczenie. Dziś, gdy powiesz "glamour", większość ludzi pomyśli, że chodzi ci o iluzję. Nie w tym przypadku. Glamour to...
Konwencja 7th Sea

Konwencja 7th Sea

Almanach MG

14-11-2008 20:37 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 32
Dla kogo Siódme Morze? Kiedy 7th Sea zostało wydane, wśród erpegowców – na forach i konwentach – przetoczyła się dyskusja o tym, do kogo ta gra jest skierowana. W dyskusji wykrystalizowały się dwie grupy. Pierwsza twierdziła, że to system dla każdego, z rozsądnymi, niezbyt skomplikowanym...
Piraci: Mistrz Gry

Piraci: Mistrz Gry

Tłumaczenie eseju z "The Pirate Nations"

24-10-2008 15:39 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 7
Łatwo podejść do kampanii pirackiej jak do opowieści o grupie kumpli, podróżujących statkiem. Musisz jednak nauczyć się myśleć o tym, co może rozegrać się poza pokładem. Pomówimy teraz o sztuczkach i pomysłach, które z pewnością okażą się przydatne. Zysk Piractwo: Handel pozbawiony całego tego kr...
Nieco inny rodzaj honoru

Nieco inny rodzaj honoru

Tłumaczenie eseju z "The Pirate Nations"

20-10-2008 11:37 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 1
Kampania piracka potrafi sprawić niejeden kłopot. W końcu, co takiego pirat ma do roboty, gdy zejdzie na ląd? Mnóstwo rzeczy. W tym eseju zajmiemy się piratami i korsarzami – tym, jak wprowadzać ich do kampanii dziejącej się w świecie Siódmego Morza. Pirat nie zmienia się w słup soli, gdy t...
Bitwy morskie

Bitwy morskie

15-09-2008 17:59 | Ainsel | Komentarze: 4
Bitwy morskie przez autorów 7th Sea potraktowane zostały po macoszemu, a metody ich prowadzenia przedstawiono czysto mechaniczne. Przez to wydają się one mało atrakcyjne, zarówno dla Mistrza Gry, jak i Graczy. W artykule tym przedstawiam więc kilka fabularnych rozwiązań, które mogą uatrakcyjnić ten,...
Artefaktotworzenie

Artefaktotworzenie

02-09-2008 18:27 | Kamila 'Faviela' Zalewska | Komentarze: 2
Artefakt - wytwór ręki ludzkiej: każdy przedmiot wykonany lub zmodyfikowany przez człowieka, a następnie odkryty w wyniku badań archeologicznych. – Wikipedia Poniższy tekst jest czymś w rodzaju poradnika tworzenia artefaktów Syrnów podanym w formie krótkich rozważań i wniosków płynących z...
Mroczne Morza

Mroczne Morza

30-01-2007 23:14 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 13
"7th Sea na poważnie? Ty chyba niepoważny jesteś." – oto, co może usłyszeć zwolennik Mrocznych Mórz. Koncepcja doprawdy śmieszna: wszyscy doskonale wiedzą, że 7th Sea to bujanie się na żyrandolach, bieganie po pirackich statkach, pościgi karetami i żartobliwe docinki na przyjęciach. Mrok błyśn...
Wziąłem krzesło…

Wziąłem krzesło…

Czyli style walki, które z szermierką niewiele mają wspólnego, lecz skutecznie krzywdzić potrafią…

24-10-2006 03:30 | Hubert 'Saise' Spala | Komentarze: 12
I widzisz brachu, wtedy te szpetne jak sam mór, draby oblazły mnie z każdej strony, niczym ta szarańcza z przypowieści Pierwszego Proroka, co ją teraz przepomniałem, ale chybko wiesz o czym mówię. Tedy ja na nich chyr, rapierem na lewo i prawo tnę bez litości, aj, niejedna tam matka płakać z mego p...
Czym się różni Bohater: Scenerie finałowych starć

Czym się różni Bohater: Scenerie finałowych starć

20-02-2006 20:37 | | Komentarze: 14
Porozmawiajmy o Bohaterach i o tym, jak mogą nimi zostać gracze. Nietrudno zgadnąć, że najważniejsze są czyny. Nie słowa, nie myśli, tylko śmiałe dążenia, których konsekwencją jest dużo hałasu, uszczęśliwienie wielu osób oraz, jak to się mówi: "kilka nieźle skopanych tyłków". A na dodatek wszystko...
Ostrza Łamigłówek

Ostrza Łamigłówek

Tłumaczenie materiału z "Montaigne"

28-12-2008 23:38 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 2
Gdy któryś z Bohaterów wejdzie w posiadanie Ostrza Łamigłówki, skorzystaj z poniższych tabel, by ustalić unikalne właściwości tej sztuki broni. Przy okazji poznasz też jej koszt wyrażony w Punktach Bohatera. Bohaterowie z zachodnich regionów Montaigne (Verrier, Viltoille, Martise, Rachecourt, Torig...
Generator Balów

Generator Balów

Monteńskie narzędzie MG

01-01-2009 04:28 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 11
Centrum (a być może i celem) życia monteńskich dworów są wystawne bale. Pretekstów do ich urządzenia jest mnóstwo i każdy, kto tylko ma dość funduszy oraz żądzę poklasku, wykorzysta ten sposób, by ściągnąć na siebie uwagę socjety. Charaktery balów są rozmaite, zależne od statusu organizatora, jego...
Sanssouci

Sanssouci

Monteńska Szkoła Uwodzicieli [Pdf]

03-01-2009 22:12 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 8
Opis: Sanssouci to monteński dwór, na którym działa "szkoła uwodzenia". Artykuł opisuje jej strukturę, nauczycieli, tajemne techniki, wewnętrzne koflikty oraz tajemnice. znajdują się tu informacje zarówno dla graczy – koncepcja postaci, nastawionej na relacje społeczne i udział w romantycznych...
Eisen – recenzja

Eisen – recenzja

Ziemia spojona deszczem i krwią

09-01-2009 19:09 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 4
Większość twórców światów gier fabularnych przyjmuje jedną z dwóch strategii (reszta to ci "pośrodku"). Pierwsza z nich to dążenie do stworzenia bardzo skrupulatnego opisu uniwersum, pewnego zamkniętego systemu, który będzie spójny pod wszystkimi względami: z uwagi na fikcyjną politykę, gospodarkę c...
Zerstörung

Zerstörung

Tłumaczenie magii rozkładu z "Rilasciare"

12-01-2009 19:47 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 1
Biegłości: Dezintegracja, Dotyk na Odległość, Koncentracja Oddziaływania, Przenikający Dotyk, Przyspieszenie. Uczeń: Drewno i Papier Czeladnik: Metal Mistrz: Ciało Zerstörung, moc rozkładu, to prawdopodobnie najbardziej przerażająca ze wszystkich sztuk tajemnych, otrzymanych przez Senatorów Nomy...
Erpegowe podsumowanie 2008: 7th Sea

Erpegowe podsumowanie 2008: 7th Sea

21-01-2009 00:57 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 1
Rok 2008, a konkretnie jego ostatni kwartał, był chyba najlepszym w historii działu. We wrześniu subsystem 7th Sea został oficjalnie reaktywowany po prawie półtorarocznym stanie zawieszenia. Nowym szefem redakcji został Andrzej 'Ainsel' Kołodziejczyk, który pisał pierwsze artykuły. Do ekipy dołączył...
Cathay – recenzja

Cathay – recenzja

Orient ponownie odkryty

01-11-2006 18:23 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Cathay: Jewel of the East jest odpowiedzią autorów 7th Sea i Legendy Pięciu Kręgów na powtarzające się pytania: co leży za Murem Ognia i co znajduje się na zachód od ziem Fu-Lenga. Książka rozwiewa wszelkie wątpliwości – za Murem Ognia nie ma Rokuganu, tylko rozciągają się żyzne tereny Siedmiu...
Generator Dworów Sidhe

Generator Dworów Sidhe

Avalońskie narzędzie dla MG

08-11-2008 21:05 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 3
Choć ludem Sidhe władają Trzy Siostry – Królowa Nieba, Pani Jeziora i władczyni mórz, Maab – to Panowie i Damy łączą się w pomniejsze Dwory. Ich charakter zależy od przynależności do Seelie i Unseelie, pory roku lub opieki jakiegoś żywiołu. Generator Dworów Sidhe jest prostym narzędziem...
Generator Wysp

Generator Wysp

Pirackie narzędzie dla MG

07-10-2008 23:45 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Generator wysp przeznaczony jest dla MG, którzy zamierzają poprowadzić przygodę (lub kampanię) w klimacie pirackich, karaibskich podbojów. Aby w łatwy sposób urozmaicić odkrywanie nowych tajemniczych wysp na gorących morzach, wystarczy kostka dziesięciościenna i kartka papieru do notatek. Należy wyk...
Eiseńskie Zaszłości

Eiseńskie Zaszłości

Tłumaczenie Zaszłości z "Eisen"

25-01-2009 01:23 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 13
Dziedzic Dracheneisen (tylko Eiseńczyk) Już wkrótce możesz wejść w posiadanie dumy całego rodu – przedmiotu wykutego z mitycznego Dracheneisen. Może to być na przykład napierśnik, miecz, czy nawet pistolet. Skarb zdaje się być tuż tuż, niemal na wyciągnięcie ręki. Jesteś pierwszym w linii dzi...
Recenzja Podręczników 7th Sea

Recenzja Podręczników 7th Sea

29-08-2004 22:51 | Mort | Komentarze: 13
W przeciągu ostatnich dwunastu, miesięcy na polskim malutkim rynku gier fabularnych ukazały się cztery systemy. Trzy z nich to dzieła rodzimych twórców: świat Celtów, świat Słowian i 3 lata oczekiwana legenda. Czwarty, to polska edycja jednego z flagowych dzieł firmy Alderac, znanej u nas chociażby...
Pirackie Zaszłości

Pirackie Zaszłości

Tłumaczenie Zaszłości z "The Pirate Nations"

10-10-2008 22:54 | Ainsel | Komentarze: 1
Wygnaniec Dawniej miałeś miejsce, które mogłeś nazwać domem. Jednak stało się coś strasznego i nie możesz do niego powrócić pod karą śmierci. Kiedy bierzesz tę Zaszłość, musisz wybrać jeden z krajów – jeśli kiedykolwiek rozpozna cię tam osoba, która nie jest ci przychylna, zostaniesz stracony...
Pirackie Tatuaże

Pirackie Tatuaże

Pirackie Zaszłości i ich Historie

22-10-2008 18:52 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 7
Przez ostatnich kilka lat coraz częściej się ich widuje. Pojawiają się w co bardziej plugawych częściach pirackich przystani, mrocznych kątach tawern bądź na statkach, siedzący cicho wśród zwojów lin. Jedni twierdzą, że mieszkają wśród szczepów wyspy Kanuba, inni uważają, że pochodzą z bardziej egzo...
Pirackie Zalety

Pirackie Zalety

Tłumaczenie Zalet z "The Pirate Nations"

16-10-2008 23:19 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 6
Oczy Sokoła (2 pkt) Bohater widzi dalej niż większość ludzi. Otrzymuje dwa Darmowe Podbicia podczas Testów Percepcji, w których chodzi o dostrzeżenie czegoś z dużej odległości. Zła Reputacja (13 pkt) Ta Zaleta stworzona jest z myślą o Łotrach, choć Bohaterowie mogą ją wykupić za zgodą MG (i poda...
Avalońskie Zalety i Zaszłości

Avalońskie Zalety i Zaszłości

Tłumaczenie Zalet i Zaszłości z "Avalon"

28-11-2008 20:02 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 3
Nowe Zalety Rycerz Elaine (4 pkt, tylko Avalończycy) Należysz do elitarnego grona Rycerzy Najwyższego Króla – bractwa podlegającego bezpośrednio Królowej Elaine i wypełniającego jej wolę. Jego członkowie honorem i odwagą zaskarbili sobie uwielbienie Avalończyków, chociaż do sławy muszkieterów...
Monteńskie Zalety

Monteńskie Zalety

Tłumaczenie zasad z "Montaigne"

21-12-2008 18:28 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 1
Krewniak (różnie, tylko Monteńczycy) Masz wysoko postawionego krewnego, który nie opuści cię w potrzebie. Jednakże nadużywanie jego uprzejmości jest złym pomysłem – rodzina to rodzina, ale nikt nie lubi czuć się wykorzystywany. Dlatego też możesz prosić o przysługę najwyżej raz na trzy miesią...
Siedem pomysłów na: Bohatera z Avalonu

Siedem pomysłów na: Bohatera z Avalonu

Pomysły dla Mistrzów Gry oraz Graczy

22-11-2008 00:52 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 3
Thomas Fleming – szpieg "Pozdrowienia z Ussurii!" Wszędzie na świecie, gdzie ktoś chce zagrozić interesom Avalonu i królowej Elaine, można trafić na Thomasa Fleminga. Początkowo nawet nie domyślisz się, że ten elegancki mężczyzna o nienagannym, avalońskim akcencie jest jednym z najlepszych k...
Siedem pomysłów na: Artefakt z Dracheneisen

Siedem pomysłów na: Artefakt z Dracheneisen

Pomysły dla Mistrza Gry

01-02-2009 03:26 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 10
Dracheneisen to najbardziej tajemniczy materiał, z jakiego Theańczycy wykonywali swoje przedmioty. Przedziwny metal, który w rękach Nibelungów staje się plastyczny niczym glina, by stwardnieć na wieki, jest największym skarbem Żelaznych Grafów i obsesją tych, którym marzy się książęcy diadem. Nie ul...
Indeks

Indeks

Spis tagów działu 7th Sea

03-02-2009 05:15 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
W celu ułatwienia wyszukiwania artykułów na naszej stronie, proponujemy niniejszy indeks. Zebraliśmy w nim tagi, pozwalające na selekcję artykułów podług różnych kategorii. Ze względu na rodzaj artykułu:Siedem pomysłów na…GeneratorAlmanachScenariusz Ze względu na rodzaj postaci i ich przymiot...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 1

Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 1

Część pierwsza: renesans

05-02-2009 01:10 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 29
Szanowni Czytelnicy – artykuł ten powstał w związku z pytaniami o modę jakie pojawiały się na różnych forach poświęconych takim grom jak Monastyr, Warhammer czy 7th Sea. Ponieważ historia ubioru stanowi jedno z moich ulubionych zagadnień postanowiłam opracować to niewielkie kompendium, mając n...
Eiseńskie Szkoły Szermiercze

Eiseńskie Szkoły Szermiercze

Tłumaczenie Szkół z "Eisen"

12-02-2009 21:32 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 4
Jak przystało na kraj szczycący się niemal tysiącletnią tradycją wojskowości, to właśnie Eisen posiada najszersze spektrum szkół uczących przeróżnych form wojennego rzemiosła. Wiele z nich uczy nie tylko zwyciężania przeciwnika, ale rozciąga swe nauki na sposób życia adeptów. Drexel Pochodzenie: E...
Siedem pomysłów na: Przygodę w Eisen

Siedem pomysłów na: Przygodę w Eisen

Szkice scenariuszy

15-02-2009 20:16 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 9
Następcy tronu Scena: Na spustoszonych przez wojnę ziemiach Eisen wciąż nie jest dobrze. Nadal wybuchają utarczki i potyczki pomiędzy panami na pomniejszych zamkach. Dzieje się tak zwłaszcza w księstwie Heinzla, który nie potrafi panować nad swoimi poddanymi. Dwaj baronowie, panowie na zamkach i w...
Siedem pomysłów na: Morskie opowieści

Siedem pomysłów na: Morskie opowieści

Pomysły na pirackie i morskie przygody

18-10-2008 17:07 | Ainsel | Komentarze: 18
Wielki Wyścig Rok rocznie książę Falisci pod swym patronatem organizuje największe i najbardziej emocjonujące wyścigi morskie w Thei: regaty Porta Serafina – Freiburg. Wyścig od dwudziestu lat gromadzi wielu śmiałków, gotowych w zamian za sławę, łaskawe spojrzenia dam, bądź główną nagrodę ...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 2

Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 2

Część druga: manieryzm

20-02-2009 00:00 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 9
Manieryzm 1530-1580 7th Sea: Castille, Eisen, Vodacce Manieryzm to nurt poprzedzający barok – okres odpowiadający czasowi akcji w 7th Sea – pasuje zatem do tych krajów, które kojarzone są z tradycją i zachowawczością. W Castille, kraju nie tylko watycyńskim, ale podlegającym silnej wła...
Generator Ruin

Generator Ruin

Eiseńskie narzędzie dla MG

09-03-2009 19:52 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Wojna o Krzyż pozostawiła głębokie rany w sercach Eiseńczyków oraz w samej ziemi Żelaznych Grafów. Urazy mijają, a kraj zabliźnia się… powoli. Podróżując po Eisen, cały czas można się natknąć na pamiątki po tragicznych wydarzeniach: ruiny, pola bitew, świeże cmentarze. Część z nich kryje tajem...
Historia Gildii Szermierzy

Historia Gildii Szermierzy

Tłumaczenie ze "Swordsman’s Guild"

27-03-2009 22:12 | - 'shredek' - | Komentarze: 0
Gildia w ogromnej mierze zawdzięcza swe powstanie monteńskiemu szermierzowi znanemu jako Magnus Desaux du Montaigne. Urodzony w 1620 roku był bardzo zainteresowany bogatą historią pojedynków w Thei. Niestety, pojedynkowanie się było ogłoszone nielegalnym w większości krajów. Chociaż sam Król w najle...
Swordsman's Guild – recenzja

Swordsman's Guild – recenzja

Honorowi i martwi

19-03-2009 19:40 | - 'shredek' - | Komentarze: 3
Pojedynki pomiędzy zwaśnionymi stronami, czy to o honor, czy też piękną kobietę (a czasem może i mężczyznę ;) ), obecne były w historii świata już od czasów antycznych. A może i jeszcze wcześniej, choć tutaj trudno o dowody czy jakieś ich świadectwa. Pojedynki nie obce są również grom RPG. Niestety...
Generator Herezji

Generator Herezji

Castilliańskie narzędzie MG

20-05-2009 19:24 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Cała historia Thei osnuta jest wokół powstania i działania Kościoła Watycyńskiego: jego genezy i kolejnych misji oraz tajemnic, jakich strzeże. Wiara w Proroków – w różnych konfiguracjach – tworzy podwaliny wyobrażeń o świecie oraz systemów wartości. Skoro sprawy religii definiują najważ...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 3

Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 3

29-07-2009 19:34 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 8
Barok 1580-1680 7th Sea: Montaigne, Castille, Vendel, Eisen Monastyr: Cynazja Moda opisana w tym rozdziale mimo wielu podobieństw do strojów z poprzedniego okresu stosuje już nowe rozwiązania w dziedzinie krawiectwa i zdobnictwa, i lansuje inną, swobodniejszą sylwetkę. Modę tego typu widziałabym w...
Church of the Prophets – recenzja

Church of the Prophets – recenzja

Anioły i Legiony

04-08-2009 02:34 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 5
Twórcy 7th Sea wyznaczyli sobie zadanie, którego inni autorzy gier RPG raczej unikają. Wpletli w rzeczywistość Thei religię analogiczną do chrześcijaństwa i ustanowili instytucje Kościołów inspirowanych katolicyzmem, protestantyzmem oraz wschodnią ortodoksją. Pomysł ten można uznać za dość odważny,...
Szermiercze Zalety i Zaszłości

Szermiercze Zalety i Zaszłości

Tłumaczenie Zalet i Zaszłości z "Swordsman's Guild"

25-08-2009 13:36 | - 'shredek' - | Komentarze: 1
Nowe Zalety Członkostwo: Brzytwy (5 punktów, nie dla początkujących Bohaterów) Musisz być Mistrzem przynajmniej jednej sankcjonowanej Szkoły Szermierczej, by dołączyć do organizacji. Członkowie tej frakcji otrzymują dodatkowy rabat –1 PD, kiedy wykupują nową Biegłość Wykorzystanie Słabości lu...
El Fuego Interno

El Fuego Interno

Tłumaczenie magii ognia z "Castille"

09-09-2009 14:43 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 8
Biegłości: Koncentracja, Gaszenie, Podsycanie, Zasięg, Sztuczka (Miotanie, Płonące Ostrze itd.) Uczeń: Serce Płomienia Czeladnik: Ręka Płomienia Mistrz: Dusza Płomienia Przed czasem wielkich zmian dynastycznych rodzina królewska Castille posługiwała się mocami El Fuego Interno, jednej z najbardz...
Generator Romansów

Generator Romansów

Vodacciańskie narzędzie MG

15-09-2009 22:41 | | Komentarze: 15
Wraz z nadejściem lata żar z nieba motywuje damy do odsłonięcia ramion, a mężczyznom gotuje krew w żyłach. W parne wieczory nad kanałami miast i marmurami pałacowych posadzek unosi się piżmowy zapach flirtu. Kiedy w Vodacce rozbrzmiewa muzyka na balach u książąt, z całej Thei, niczym motyle łaknące...
Jean Luc de Robespierre

Jean Luc de Robespierre

Łotr, Szachista Doskonały

31-10-2009 02:09 | Leszek 'Rathan' Chmielewski | Komentarze: 5
Publikacja Novus Ordum Mundi AEG pozostawia dowolność w doborze dwóch ostatnich członków NOM. W mojej wizji świata jednym z nich jest potężny czarnoksiężnik Porté. Nie o nim jednak będzie ten tekst. Napiszę tu o jego uczniu. A nazywa się on Jean Luc de Robespierre, syn wysoko postawionego małżeństwa...
Errata do polskiego wydania 7th Sea

Errata do polskiego wydania 7th Sea

22-11-2009 23:06 | | Komentarze: 2
Opis: Errata do polskiego wydania 7th Sea. Rozmiar: 2,85 MB. Pobieranie: Errata.
Vista e Vita

Vista e Vita

Vodacciański scenariusz o poszukiwaniach, podstępie i miłości

06-12-2009 15:17 | | Komentarze: 10
Niniejszy tekst jest zwycięskim scenariuszem do 7th Sea w konkursie zorganizowanym na łamach nieistniejącego subsystemu Novus Ordum Mundi na Valkirii. Redaktorem artykułu był Maciej Szaleniec. Spis treści: Scena I, w której setka zakonnic niemal łamie świętą regułę milczenia. Ucieczka sprzed ołt...
Lars Ericsson

Lars Ericsson

Łotr, zdradziecki kapitan statku z Vendel

17-02-2010 21:25 | P.R.H 'Blueprint' Wojtkiewicz | Komentarze: 0
Motto: "Nie wolno nie wpuścić okazji, gdy czeka u drzwi" – Więc możemy wypłynąć już dziś? – Tak, planowaliśmy wypłynąć dwie godziny temu, ale miałem problem z pozbieraniem załogi. Wygląda na to, że się panu bardzo spieszy. Mogę spytać, dlaczego? – E… po prostu zależy mi na c...

Noty

7th Sea: Przewodnik Gracza

7th Sea: Przewodnik Gracza

21-06-2006 11:01 | Komentarze: 1
Zawadiacy i czarnoksiężnicy
Piraci i odkrywcy
Szpiedzy i dyplomaci
Witaj w Nowym Świecie


7th Sea to przygodowa gra fabularna, osadzona w świecie muszkieterów, piratów, tajnych stowarzyszeń i intryg politycznych. Gracze wcielają się w Bohaterów, którzy przeciwstawiają ...
7th Sea: Przewodnik Mistrza Gry

7th Sea: Przewodnik Mistrza Gry

21-06-2006 11:07 | Komentarze: 0
7th Sea to przygodowa gra fabularna, osadzona w świecie muszkieterów, piratów, tajnych stowarzyszeń i intryg politycznych. Gracze wcielają się w Bohaterów, którzy przeciwstawiają się złowrogim knowaniom łotrów i nikczemników, badają ruiny starożytnych cywilizacji i rabują okręty wiozące skarby niegodziwych władców.
Montaigne. Nations of Théah: Book Three

Montaigne. Nations of Théah: Book Three

06-12-2008 18:22 | Komentarze: 0
"When the sun sets, the land will run red with blood."
— Lady Jamais Sices du Sices


This is truly a golden age. Montaigne stands on top of the world, and no one can challenge her authority. The limitless gold that pours from the Empereur's coffers fuels the war against Castille...
The Pirate Nations. Nations of Théah: Book One

The Pirate Nations. Nations of Théah: Book One

07-12-2008 23:28 | Komentarze: 0
"When do we go home? We are home."
— Bloody Bonnie McGee, bosun of the Black Dawn


No men are as free as the sons of the sea. The pirates of Théah are not bound by nationality or religion, only a desire for adventure… and profit. Théah's kings and queens may rule ...
Avalon. Nations of Théah: Book Two

Avalon. Nations of Théah: Book Two

07-12-2008 01:29 | Komentarze: 0
"You don't live the story on glamour Isles. The story lives you."
— Derwyddon


There is a land where the heroes of legend never died. Where magic permeates the very soil of the ground. Where eldritch creatures stalk the countryside, and where three kingdoms emerged from six cent...
Eisen. Nations of Théah: Book Four

Eisen. Nations of Théah: Book Four

15-12-2008 23:17 | Komentarze: 0
"War is my homeland, armor my house, and fighting my life."
— Eisen saying


Once the mightiest military power in Théah, Eisen has been decimated by the thirty-year War of the Cross, leaving the survivors behind to pick up the pieces and bury the dead. Disease and famine continu...
Castille. Nations of Théah: Book Five

Castille. Nations of Théah: Book Five

04-01-2009 18:46 | Komentarze: 0
"Live every moment as if it were your last.
Only then you see the blessings Theus has wrought."

— Don Andrés Bejerano del Aldana


From her valued universities to her spired churches, Castille is a land of contradictions. Scientific advancement proceeds despite the efforts of a...
Cathay. Jewel of the East

Cathay. Jewel of the East

21-01-2009 20:50 | Komentarze: 0
Beyond Cabora… Beyond the Wall of Fire… Beyond Imagination…


At long last, the secrets of the mysterious East are revealed! Cathay — where family honor is paramount and beauty can be found in everything from a humble rice bowl to a carved jade talisman. Meet t...
Rilasciare: The Free Thinkers. Secret Societies of Théah: Book Two

Rilasciare: The Free Thinkers. Secret Societies of Théah: Book Two

05-02-2009 02:38 | Komentarze: 0
"Some men may stand higher than others…
but that doesn't mean I have to like it."

— Hans Uppmann


In the shadows of Théah lurks a strange and unique conspiracy — men and women who refuse to accept the status quo, who challenge authority in all its forms, and who fi...
Swordsman's Guild

Swordsman's Guild

19-03-2009 19:33 | Komentarze: 0
"En garde!"


You're quick with your blade and quicker with your tongue. Your enemies are numerous and waiting for a weakness. Do you spend your days watching the shadows? Or call them out on the field of honor and settle things once and for all?

You've lost your daughter to brutal k...
Church of the Prophets

Church of the Prophets

03-08-2009 16:37 | Komentarze: 0
Theus forgive us our trespasses…


"Without faith, we are as beasts in the field… feral, lost, and alone."
— Cardinal Teodoro Ciosa


Sixteen hundred years ago, a man stood before the Senators of Numa and told them of a new faith. Thirteen hundred years ago,...
7,62 High Calibre

7,62 High Calibre

05-09-2009 13:50 | Komentarze: 0
7,62 High Calibre jest sequelem Brygady E5: New Jagged Union. Za obydwie produkcje odpowiada studio Apeiron.

W grze przyjdzie nam się wcielić w dowódcę oddziału najemników. Zadaniem naszej jednostki jest odnalezienie pewnego Rosjanina, który zalega wielu osobom z pieniędzmi ...
Freiburg

Freiburg

17-01-2010 09:00 | Komentarze: 0
Boxed Set includes:
The City of Freiburg : The History, Government and People of the Kingless Kingdom (96p)

The Sights of Freiburg : A Visual Guide to the City (72p)

Welcome to Freiburg (48p)

Poster sized map (34x22 B&W) city map with major locations

Small (17x11 B&W) city map Divided into the same sections that the Sights of Freiburg uses

Informacje na podstawie pen-paper.net
Vendel. Nations of Théah: Book Eight

Vendel. Nations of Théah: Book Eight

17-01-2010 01:37 | Komentarze: 0
The Nations Of Théah, Vol. VIII

Informacje na podstawie pen-paper.net
Vodacce. Nations of Théah: Book Six

Vodacce. Nations of Théah: Book Six

17-01-2010 01:37 | Komentarze: 0
The Nations Of Théah, Vol. VI

Informacje na podstawie pen-paper.net
Los Vagos

Los Vagos

17-01-2010 01:37 | Komentarze: 0
Secret Societies of Theah: Book Five

Informacje na podstawie pen-paper.net
Die Kreuzritter

Die Kreuzritter

17-01-2010 01:37 | Komentarze: 0
Secret Societies of Theah: Book Thre

Informacje na podstawie pen-paper.net
Ussura. Nations of Théah: Book Seven

Ussura. Nations of Théah: Book Seven

10-01-2012 03:53 | Komentarze: 0
Primal forests cover mile after mile of landscape, stretching through barren plains and snow-swept mountains. The country of Ussura is a raging bear, ruled by a white-haired beast and guarded by pacts of blood. Her church defies the Vaticine, and her people call for strength from an ancient goddess ...

Wieści

Quantum of Solace - galeria

Quantum of Solace - galeria

30-08-2008 10:03 | Iwona 'Ivrin' Kusion | Komentarze: 10
Pojawiły się nowe zdjęcia w galerii Quantum of Solace. Można je obejrzeć tutaj.

Polska premiera najnowszych przygód Jamesa Bonda będzie miała miejsce 11 listopada 2008 roku.
Magia Glamour powróciła!

Magia Glamour powróciła!

30-11-2008 00:07 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 44
Kiedy Elaine zakończyła swój quest i wróciła z Graalem, przez Wyspy Przecudne przetoczyła się fala magii. Granica między światem śmiertelników a rzeczywistością cudownych istot stała się cieńsza. Historia zaczęła skręcać się w spirale legend. Powietrze stało się bardziej złociste, a kolory się wyostrzyły.

Magia Avalonu udzieliła się także Działowi 7th Sea, który od dzisiaj ma nową oprawę graficzną. Zawdzięczamy ją m.in. Sebastianowi 'lucyferowi.' Skuzie, który zaprojektował dla nas nowe, polterowe logo! Więcej informacji i ilustracji w rozwinięciu wieści. » więcej
Blogosfera: Wpływamy na Siódme Morze!

Blogosfera: Wpływamy na Siódme Morze!

28-09-2008 22:49 | Ainsel
"Październik będzie miesiącem poświęconym tematowi bliskiemu sercu każdego miłośnika 7th Sea, czyli tytułowym morzom i ich pogromcom – piratom. Wszystko rozpocznie się wspomnianą recenzją podręcznika The Pirate Nations, a następnie w kilku odsłonach przedstawimy garść pomysłów związanych z odkrywaniem wolności i poszukiwaniem przygód na oceanach."

Nowy redaktor działu 7th Sea, Julian 'Mayhnavea' Czurko, przedstawia program aktualizacji na kilka najbliższych miesięcy. Zapraszamy do czytania i dzielenia się uwagami. » więcej
Październik miesiącem Piratów!

Październik miesiącem Piratów!

01-10-2008 00:05 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Arrr! Redakcja działu 7th Sea rozpoczyna nowy cykl aktualizacji tematycznych. Październik otwieramy recenzją dodatku The Pirate Nations, która inauguruje miesiąc podporządkowany motywowi piratów i morskich podbojów.

Więcej o zmianach, planowanych artykułach i polecanych archiwaliach w rozwinięciu wieści. » więcej
Zmiany w 7th Sea

Zmiany w 7th Sea

08-10-2008 16:23 | Ainsel
Dział Siódmego Morza, zasilony świeżą, redaktorską krwią dzielnie ruszył do walki o przywrócenie 7th Sea godnego miejsca na firmamencie wydanych w Polsce gier. Na stronie pojawiają się tematyczne aktualizacje a sam jej wygląd ulega ciągłym zmianom i modyfikacjom, które mają ułatwić Wam sprawną i szybką nawigację.

Zapraszamy do odwiedzenia stosownego wątku na forum 7th Sea oraz komentowania zachodzących na stronie zmian, jak i zgłaszania własnych propozycji dotyczących ulepszenia działu Siódmego Morza. » więcej
Błogosławieństwo AEG

Błogosławieństwo AEG

14-10-2008 21:10 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 18
Dobra wiadomość dla wszystkich polskich miłośników 7th Sea! Po wymianie wiadomości, oficjalna strona polskiej edycji (czyt.: nasza) dostała oficjalne pozwolenie na tłumaczenie wybranych części dodatków. To ostatecznie rozwiązuje pewien stan zawieszenia, związany ze zmianami relacji z wydawnictwami i zamknięciem polskiej linii gry. W rozszerzeniu wieści możecie przeczytać list, w który John Zinser, dyrektor AEG, zwraca się do polskich fanów 7th Sea. » więcej
Skarbiec Mistrza Gry

Skarbiec Mistrza Gry

28-10-2008 01:24 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Nadszedł kolejny etap rozwoju naszego działu 7th Sea! Postanowiliśmy poszerzyć nasze zasoby nie tylko o soczyste artykuły, lecz także o materiały w postaci PDF-ów. Na początek odgrzebaliśmy ze starych ksiąg Watycynu tłumaczenie Zaawansowanych zasad żeglowania, dokonane przez Tomasza Z. Majkowskiego, a pierwotnie zamieszczone na stronie wydawnictwa Wolf-Fang. Mamy nadzieję, że to pierwszy z serii "gadżetów", które Wam zaoferujemy. » więcej
Małpa na pokładzie!

Małpa na pokładzie!

28-10-2008 20:57 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Jeżeli myślicie, że małpa to takie miłe zwierzątko, to zmienicie zdanie. Jeśli wierzyliście w herezję van Darvina, zaczniecie mieć wątpliwości. Dzisiaj artykuł Bestie Siedmiu Mórz został ozdobiony budzącą grozę piracką grafiką, którą wykonał Jakub 'Doktor Gurgul' Oleksów. » więcej
Blogosfera: Dawno, dawno temu w Avalonie…

Blogosfera: Dawno, dawno temu w Avalonie…

31-10-2008 00:03 | Ainsel
"Mija pierwszy miesiąc wytężonej pracy nowej ekipy redakcji działu 7th Sea. Można się zatem pokusić o małe podsumowanie – w końcu, co tu dużo mówić, jesteśmy zadowoleni z rezultatów. I nie ma co traktować tego jako zapeszania, tylko jako wyraźne postawienie sobie poprzeczki. Mam nadzieję, że i tym razem ją przeskoczymy."

Zapraszamy do lektury krótkiego podsumowania październikowej, pirackiej aktualizacji oraz zapoznania się z zapowiedziami na kolejny miesiąc. » więcej
Mglisty listopad w Avalonie

Mglisty listopad w Avalonie

02-11-2008 16:29 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Po koszmarach halloweenowej nocy nadszedł czas na oficjalną inaugurację Avalońskiego Listopada w dziale 7th Sea. Tradycyjnie rozpoczynamy recenzją, tym razem dodatku Avalon. Wprowadzi nas ona w klimat Wysp Przecudnych, któremu podporządkujemy wszystkie teksty.

Więcej listopadowych wieści po kliknięciu w nagłówek. » więcej
To jak mamy grać?

To jak mamy grać?

03-11-2008 15:24 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 7
Ostatnio często wspominamy o tym, że w podręcznikach do 7th Sea John Wick daje dużo rad na temat grania. Tym, co najbardziej charakterystyczne u niego, jest stawianie akcentu na wspólną zabawę i współpracę między MG a graczami.

W książce Graj Twardo Wick pokazuje inne oblicze swoich przemyśleń. Do naszego działu Rozmaitości trafiły dwie publikowane wcześniej na Poltergeiście recenzje: autorstwa Tomasza 'kaduceusza' Pudło i Adama 'iron_mastera' Janika. Zapraszamy do lektury i porównania z esejami, które prezentujemy w dziale 7th Sea.
Konwencja 7th Sea

Konwencja 7th Sea

14-11-2008 20:40 | Ainsel
Kiedy 7th Sea zostało wydane, wśród erpegowców – na forach i konwentach – przetoczyła się dyskusja o tym, do kogo ta gra jest skierowana. W dyskusji wykrystalizowały się dwie grupy. Pierwsza twierdziła, że to system dla każdego, z rozsądnymi, niezbyt skomplikowanymi zasadami i bardzo wyraźnie zarysowaną konwencją. Druga część rozmówców uważała grę za elitarną, wymagającą przygotowania, obeznania z różnymi dziełami. Samo podzielenie się społeczności na podstawie takiej kategorii jest ciekawym problemem i należy się chwilę nad nim zastanowić.

Dział 7th Sea prezentuje tekst Juliana 'Mayhnavei' Czurko traktujący o konwencji, estetyce i stylistyce świata Siódmego Morza. Zapraszamy do lektury i dyskusji! » więcej
W Avalonie wciąż straszy!

W Avalonie wciąż straszy!

20-11-2008 03:06 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Koszmar minionego lata powraca! No dobrze, koszmar sprzed trzech tygodni.

Artykuł o Jacku-o'-Lantern, który zaprezentowaliśmy Wam na Halloween, został pięknie zilustrowany przez Martę 'Denae' Matyjewicz. Z tej okazji polecamy Waszej uwadze nową grafikę oraz sam tekst – w sam raz na przygody w listopadowe, coraz krótsze dni. » więcej
Blogosfera: okiem nowego gracza

Blogosfera: okiem nowego gracza

18-01-2009 21:43 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
"Szukałem od jakiegoś czasu drużynki, która przyjęłaby mnie pod swoje skrzydła, gdyż chciałem odpocząć trochę od prowadzenia. Nie ukrywam, że najchętniej widziałem siebie jako gracza któregoś z systemów WoDu ewentualnie innego równie mhrocznego tałatajstwa. [...] Sytuacja zmieniła się, gdy zaproponowano mi zagranie w system 7th Sea."

Zapraszamy do lektury wpisu na blogu Krzysztofa 'Raga' Kantora, który dzieli się swoimi refleksjami o odkrywaniu 7th Sea. » więcej
Grudzień w Słońcu Montaigne

Grudzień w Słońcu Montaigne

01-12-2008 13:16 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 6
Nadszedł grudzień i początek zimy, a w dziale 7th Sea przez cały miesiąc będzie świecić Słońce. I to nie byle gwiazda, ale duch samego l'Empereur'a, którego monarsza wspaniałość olśniewa całe Montaigne… wypalając jego ziemie i lud do cna.

Postaramy się przedstawić Wam nie tylko nowe informacje o Szkołach, Magicznych Dziedzictwach czy Zaletach, co stało się już naszą tradycją. W planach mamy również artykuły, których celem będzie zainspirowanie nowych, monteńskich scenariuszy oraz przedstawienie nowych aspektów kultury Montaigne, w sam raz jako tło dla przygód.

Przypominamy też archiwalny artykuł Oblicza Thei: Montaigne autorstwa Marty 'fairhaven' Pyrz.

W związku z powtarzającymi się pytaniami o plan aktualizacji na kolejne miesiące, kilka dodatkowych informacji znajduje się w rozwinięciu wieści. » więcej
7th Sea – też z głową

7th Sea – też z głową

02-12-2008 23:45 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 4
Po Graj Twardo Johna Wicka wydawnictwo Portal zaprezentowało fanom RPG kolejną publikację o sztuce grania i prowadzenia: Graj z Głową Ignacego Trzewiczka. Ostatnio na Poltergeiście pojawiły się dwie recenzje książki, autorstwa Aureusa oraz Cravena. Dział 7th Sea dodał je – jako wickowe bliźniaczki – także do swojego działu Rozmaitości. Polecamy Wam zapoznanie się z obiema, a jeśli zaufacie recenzentom, również z samym almanachem.
Nowe forum 7th Sea

Nowe forum 7th Sea

05-12-2008 00:12 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Redakcja działu 7th Sea z przyjemnością informuje, że nasze forum zostało gruntownie przebudowane. Od teraz możecie się wypowiadać w trzech wyróżnionych działach:
  • Theańskie dyskusje – rozmowy o wszystkim, co związane ze światem 7th Sea.
  • Kości dramy – pytania i rozmowy dotyczące mechaniki.
  • Uwagi do redakcji – pytania, opinie i propozycje dotyczące forum i działu 7th Sea.
Pieczę nad nowym forum sprawuje Jarosław 'WieszKto' Włodarczyk. Zachęcamy Was do wypowiadania się, dyskutowania oraz śledzenia najnowszych wątków. » więcej
Blogosfera: Nowy kapitan załogi 7th Sea

Blogosfera: Nowy kapitan załogi 7th Sea

"Początek roku to czas zmian – także dla działu 7th Sea. Wczoraj (licząc dzień od wstania z łóżka do położenia się spać) Andrzej 'Ainsel' Kołodziejczyk przekazał mi zwierzchność nad działem, sam zaś objął stanowisko Współpracownika."

Więcej wieści i planów na najbliższy czas na blogu Juliana 'Mayhnavei' Czurko. » więcej
Indeks Ksiąg Nakazanych

Indeks Ksiąg Nakazanych

03-02-2009 05:25 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Aby ułatwić wyszukiwanie artykułów w dziale 7th Sea, przygotowaliśmy dla Was indeks, w którym zamieściliśmy tagi artykułów. Dzięki nim będziecie mogli odnajdywać teksty według innych kategorii niż te, które sugeruje menu na naszej stronie. Opcję dedykujemy wszystkim Mistrzom Gry, którzy tuż przed sesją gorączkowo szukają ostatnich informacji, by zapiąć przygodę na ostatni guzik. » więcej
Eiseńska ilustracja w dziale 7th Sea

Eiseńska ilustracja w dziale 7th Sea

19-02-2009 22:23 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Artykuł Siedem pomysłów na: przygodę w Eisen, który niedawno opublikowaliśmy w dziale 7th Sea, został zilustrowany przez Marię 'Markal' Görlich. Zapraszamy do obejrzenia grafiki!

A jeżeli masz pomysły na fabuły do 7th Sea (najlepiej siedem!) i chcesz się nimi podzielić, zasilając tym zbiór scenariuszy – napisz!
Nowy layout działu 7th Sea!

Nowy layout działu 7th Sea!

26-02-2009 00:51 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 5
Kolejny punkt na mapie skarbów – odhaczony!

Dział 7th Sea przeszedł dużą przemianę. Dzięki Przemkowi 'Drakerowi' Prekuratowi, strona wzbogaciła się o nowy, jaśniejszy layout. Mamy nadzieję, że będzie Wam się jeszcze lepiej czytało pojawiające się tu artykuły – do czego nieustająco zachęcamy.
Godzina heroizmu wybiła!

Godzina heroizmu wybiła!

01-03-2009 15:08 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Na zmianie layoutu działu 7th Sea nie koniec! Kolejny artykuł został zilustrowany – tym razem jest to Siedem pomysłów na: Scenografię autorstwa Oskara 'Fenrana' Usarka.

Grafikę, przedstawiającą jedną z oryginalnych scenerii, wykonała Alicja 'Vermiliona' Stefańska. Zapraszamy do obejrzenia pracy i zachęcamy się do dzielenia się z nami własnymi Siedmioma pomysłami na…! » więcej
Dział 7th Sea na Pyrkonie

Dział 7th Sea na Pyrkonie

27-03-2009 03:52 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 3
Na rozpoczynającym się dziś Pyrkonie 2009 odbędą się dwa spotkania, nad którymi patronat ma dział 7th Sea.

Więcej informacji o pyrkonowo-morskich atrakcjach po kliknięciu w rozszerzenie wieści. » więcej
Moda w świecie Płaszcza i Szpady cz. 3

Moda w świecie Płaszcza i Szpady cz. 3

29-07-2009 19:38 | Maciej 'Feniks' Gorczyca
Działy 7th Sea i Monastyru prezentują trzecią część tekstu poświęconego strojom w grach płaszcza i szpady. Tym razem Małgorzata 'Moraine' Skowron skupia się na okresie Baroku. Serdecznie zapraszamy do lektury i mamy nadzieję, że podobnie jak części pierwsza i druga, tak i ten tekst będzie dla Was ciekawym źródłem wiedzy o tamtym okresie. » więcej
Nowa strona Wolf Fanga

Nowa strona Wolf Fanga

22-08-2009 13:48 | Paweł 'Szept' Furman | Komentarze: 0
W sieci pojawiła się nowa wersja strony wydawnictwa Wolf-Fang. Oprócz informacji o wydanych grach i sklepiku z nimi znalazł się tam dział poświęcony nadchodzącym targom w Essen oraz dwóm najnowszym produktom Wolf Fanga czyli grze 7 i Kazam Dice.
7thowa prelekcja na Polconie

7thowa prelekcja na Polconie

27-08-2009 18:32 | Maciej 'Repek' Reputakowski | Komentarze: 21
Dziś zaczął się XXIV Polcon w Łodzi i z tej okazji dział 7th Sea zaprasza na spotkanie z naszym redaktorem Julianem Czurko, które odbędzie się w piątek (28.08.09) o godzinie 18:00 w sali 415 Lodexu. Spotkanie nosi tytuł Co może Siódme Morze (w Polsce)? i jest poświęcone sprawom 7th Sea na naszej scenie erpegowej i rynkowej. Serdecznie zapraszamy!
Trzy dni do zakończenia konkursu!

Trzy dni do zakończenia konkursu!

27-09-2009 12:49 | Julian 'Mayhnavea' Czurko
Już tylko trzy dni zostały do zakończenia konkursu Płaszcz, szpada i… Łotr, organizowanego przez dział 7th Sea.

Warunkiem uczestnictwa w nim jest napisanie niedługiego, ale intrygującego i oryginalnego opisu Łotra. Jedną z nagród jest podręcznik Church of the Prophets z autografem Johna Wicka, więc warto spróbować swoich sił! Więcej szczegółów po kliknięciu w nagłówek wieści. » więcej
Płaszcz, Szpada i… Łotr – wyniki konkursu!

Płaszcz, Szpada i… Łotr – wyniki konkursu!

12-10-2009 01:28 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 2
Pierwsza edycja konkursu pt. Płaszcz, Szpada i… Łotr, zorganizowanego przez dział 7th Sea została zakończona. Nadesłane zostały jedynie dwie prace, a jury obu przyznało nagrody.

Niniejszym miejsce pierwsze przypada Leszkowi 'Rathanowi' Chmielewskiemu za opis Jeana Luca de Robespierre. Miejsce wyróżnione zajął Paweł Wojtkiewicz, który opisał Łotra Larsa Ericsona.

Więcej informacji w rozszerzeniu wieści. » więcej
Wolf Fang ciagle grzeszy

Wolf Fang ciagle grzeszy

12-10-2009 21:25 | Paweł 'Szept' Furman | Komentarze: 1
Na stronie Wolf-Fanga pojawił się drugi z serii artykułów przedstawiających 7, kooperacyjną grę fantasy, która swoją premierę będzie miała podczas targów w Essen. Tekst opisuje reguły rządzące postaciami, eliksirami oraz budynkami. W ciągu kilku dni udostępniona zostanie instrukcja oraz trzeci artykuł, opisujący pozostałe aspekty świata 7.

Wydawca zapowiada, że do każdego egzemplarza zamówionego w przedsprzedaży dodana zostanie specjalna talia kart, a wszystkie produkty zamówione przed targami w Essen będą miały niższą cenę.
Blogosfera: Ogre o 7th Sea

Blogosfera: Ogre o 7th Sea

27-10-2009 20:48 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Z przyjemnością informujemy, że od początku października istnieje nowy blog o tematyce 7th Sea. Jego autor, Ogre, dzieli się tam anegdotami i opowiadaniami inspirowanymi sesjami właśnie Siódmego Morza. Gorąco zachęcamy do lektury i dzielenia się komentarzami!

Bardzo się cieszymy, że jest strona fanowska zainspirowana tym jednym systemem i trzymamy kciuki, że pojawią się kolejne – jeśli nie całe blogi, to chociaż notki. Jeżeli znacie tego typu przedsięwzięcia, podeślijcie nam informację, a my postaramy się informować Was na bieżąco o nowościach.
Blogosfera: Konwencja płaszcza i… poduszki?

Blogosfera: Konwencja płaszcza i… poduszki?

08-11-2009 22:51 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 13
Na swoim blogu o 7th Sea Ogre opisał bardzo ciekawy pomysł na urozmaicenie przygody bitwą… na poduszki. Opis ten może brzmi niepozornie, ale koniecznie przeczytajcie wpis – jest bardzo miodny i otwarty na różne przeróbki Mistrzów Gry. Gorąco polecamy lekturę i zostawianie komentarzy! Zachęcamy też do dzielenia się własnymi pomysłami na wykorzystanie propozycji Ogre'a i koncepcje rozwiązań mechanicznych.
7th Sea w Krakowskim Yacht Clubie

7th Sea w Krakowskim Yacht Clubie

26-02-2010 13:32 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 1
Krakowski Yacht Club zaprasza na wprowadzenie do systemu RPG Siódme Morze.

Impreza odbędzie się 27 lutego 2010 r. o godzinie 15.00 w KYC przy ul. Czarnowiejskiej 32a. Koło Gier Fabularnych przy Krakowskim Yacht Clubie zaprasza również do grania w inne systemy RPG w siedzibie klubu.

Chętni mogą się skontaktować pod nr tel.: 660-281-473 lub na e-mail: janusz.jakobczak@gmail.com oraz mikolaj@atuty.pl
7th Sea w Blogosferze

7th Sea w Blogosferze

08-03-2010 03:04 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 1
Ponieważ ostatnio pojawia się coraz więcej ciekawych notek blogowych o 7th Sea, aczkolwiek nadal za mało na regularne polecanki, proponujemy zestawienie kilku ciekawych wpisów: jeden całkiem świeży oraz kilka nieco starszych. Polecamy także inne wpisy autorów, a także zachęcamy do własnej twórczości!
Powrót Siódmego Morza

Powrót Siódmego Morza

10-02-2016 10:36 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 5

W serwisie Kickstarter ruszyła zbiórka na wydanie drugiej edycji systemu 7th Sea. Mimo że do końca zbiórki pozostał jeszcze ponad miesiąc, już udało się osiągnąć poziom gwarantujący wydanie nowej edycji systemu.

7th Sea najlepszym Kickstarterem RPG w historii

7th Sea najlepszym Kickstarterem RPG w historii

26-02-2016 20:25 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0

Kickstarterowy projekt 7th Sea Second Edition zebrał ponad 684 tysiące dolarów, co czyni go najlepszym Kickstarterem RPG w historii. Z tej okazji podstawowe zasady systemu zostaną udostępnione za darmo w Internecie. 

7th Sea uzbierało ponad milion dolarów na Kickstarterze.

7th Sea uzbierało ponad milion dolarów na Kickstarterze.

11-03-2016 19:59 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0

Kickstarterowa zbiórka na wydanie drugiej edycji systemu 7th Sea okazała się wielkim sukcesem - uzbierano ponad milion dolarów i do odblokowania został już tylko ostatni cel kampanii. Jeśli zebrana kwota przekroczy pułap 1,1 miliona dolarów to możemy spodziewać się wydania gry planszowej The War of the Cross, osadzonej w świecie gry RPG.

Kickstarterowa zbiórka na wznowienie 7th Sea zakończona

Kickstarterowa zbiórka na wznowienie 7th Sea zakończona

15-03-2016 03:09 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0

Zakończyła się kickstarterowa zbiórka na wydanie drugiej edycji systemu 7th Sea. W sumie zebrano ponad 1,3 miliona dolarów. Poza zestawem podręczników wydana zostanie również gra planszowa The War of the Cross. Ponadto utworzone zostanie The Explorer’s Society, czyli platforma dla graczy, która pozwoli im tworzyć i publikować własne przygody do systemu, na podobnej zasadzie jak Dungeon Masters Guild do DnD 5.

Dostępna nowa edycja 7th Sea

Dostępna nowa edycja 7th Sea

25-06-2016 13:29 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 3

Do sprzedaży trafił podstawowy podręcznik do drugiej edycji systemu 7th Sea. Podręcznik w wersji elektronicznej można nabyć w serwisie DriveThruRPG.

Voyage of Fortune's Star

Voyage of Fortune's Star

22-09-2016 10:14 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0

W serwisie Kickstarter ruszyła zbiórka na ufundowanie gry komputerowej Voyage of Fortune's Star osadzonej w uniwersum gry RPG 7th Sea. Produkcją gry zajmą się firmy Nocturnal Media i Fuel.Tech. Do ufundowania projektu potrzeba 200.000 dolarów. 

Dostępny Khitai Quickstart do 7th Sea

Dostępny Khitai Quickstart do 7th Sea

02-09-2017 20:42 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0

Wydawnictwo John Wick Present udostępniło 7th Sea: Khitai Quickstart, demonstracyjną wersję nadchodzącego podręcznika opisującego Daleki Wschód They, uniwersum systemu 7th Sea. Zawarta w nim mechanika może różnić się od finalnych zasad, jakie znajdą się w ostatecznej wersji gry. Quickstart w wersji elektronicznej można pobrać w serwisie DriveThruRPG.

Siedem mórz Wschodu

Siedem mórz Wschodu

07-10-2017 21:13 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0

W serwisie Kickstarter trwa zbiórka na wydanie gry fabularnej 7th Sea: Khitai rozszerzającej świat drugiej edycji 7th Sea o krainy inspirowane kulturą Dalekiego Wschodu.

» więcej
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.