» Blog » 40:1 Bestiariusz cz. Ostatnia: Roboty
14-06-2013 00:31

40:1 Bestiariusz cz. Ostatnia: Roboty

W działach: 40 do 1, Savage Worlds | Odsłony: 63

40:1 Bestiariusz cz. Ostatnia: Roboty

Roboty


Nowe Zasady:


Robot:

Część opisywanych niżej istot traktowanych jest jako roboty. Wszystkie one charakteryzują się następującymi cechami:

- Psychologia maszyn: Roboty istnieją po to, by służyć ludziom. Nie mają wolnej woli, wykonują zadania zlecone im przez programistów i właścicieli. Większość z nich posiada na tyle wysokie SI, że jest w stanie znaleźć najbardziej optymalne wyjście z sytuacji, zdolna jest planować samodzielnie zadbać o swoje istnienie oraz sprawne funkcjonowanie. Nigdy jednak nie rezygnują z wydanych im poleceń i traktują je całkowicie literalnie. Nie zastanawiają się też specjalnie nad ich sensem (a co najwyżej nad najbardziej sprawną ich realizacją).

Większość robotów w Zonie ma za zadanie podtrzymywać sprawne funkcjonowanie infrastruktury miejskiej miast oraz chronić ich dawno zmarłych mieszkańców i ich dobytek przeduzbrojonymi grupami przestępców.

- Nieulękły:

- Sensory: Roboty orientują się w otoczeniu dzięki szeregowi sensorów. Widzą więc bez problemu w ciemnościach, jednak duże źródła ciepła (np. ogniska, flary) mogą je oślepiać.

- Ekosystem: Do podtrzymania sprawnej pracy robotów miejskich niezbędna jest duża infrastruktura. Ta nazywana jest „Ekosystemem” i składa się z szeregu elementów, począwszy od zdalnych centrów dowodzenia, przez dyżurne roboty naprawcze, zautomatyzowane warsztaty produkcyjne wytwarzające nowe maszyny, urządzenia dbające o sprawność dostaw energii i paliwa na kamerach monitoringowych kończąc. Wszystkie te elementy pozostają w stałej łączności. Dzięki temu w razie niebezpieczeństwa każdy element ekosystemu może natychmiast wezwać pomoc. Ta pojawia się po 1k20 x 5 minutach.

- Sieć taktyczna: Roboty wzajemnie wymieniają się danymi. Każda maszyna traktowana jest tak, jakby miała w zasięgu wzroku dowolnego przeciwnika widzianego przez inny element tego samego Ekosystemu.

- Antena: Zagłuszenie łączności (PT: 8, konieczna jest Radiostacja plecakowa) pozbawia roboty korzyści wynikających z przynależności do Ekosystemu oraz Sieci taktycznej. Co więcej bez danych z centrum dowodzenia maszyny zdane na swoje autonomiczne SI, wiele mniej wydajne. Otrzymują karę -4 do wszystkich akcji. W wypadku wielu robotów antena może zostać odstrzelona Atakiem mierzonym z modyfikatorem -4.

- Ataki mierzone: Roboty podatne na ataki mierzone. Te mogą celować (-2) w elementy jezdne maszyn (koła, nogi, gąsienice, śmigła) lub (-4) ich sensory.


Androidy i cyberzwierzęta:

Istoty takie traktuj jak zwykłych ludzi lub zwierzęta z zasadą Robot.


Systemy Obrony Aktywnej (w skrócie SOA):

W wielu światach macierzystych dla miast Zony ogólnie pojęta robotyka była znacznie bardziej rozwinięta niż na Ziemi Ojczystej. Miasta posiadały więc własne, automatyczne maszyny sprzątające, pojazdy wsparcia policji czy cybergliniarzy. Cywile posiadali roboty, które pomagały im w pracy, a wojsko maszyny bojowe. Gdy nadeszły zombie cały ten sprzęt został naprędce przeprogramowany do zadań bojowych, dzięki czemu udało się odwlec zagładę o kilka miesięcy. Nawet gdy zginęli ich panowie roboty wiernie pozostały na swoich posterunkach realizując ostatnie postawione przed nimi zadanie.


Brzmiało ono: strzelać do szabrowników oraz uzbrojonych przestępców.


Czyli de facto każdego, kto zapuszcza się w ruiny.


Podstawową formą wykorzystania robotów w miastach przyszłości jest tak zwany ekosystem. Tworzy go skomplikowana sieć współzależnych maszyn przeznaczonych do różnych zadań: począwszy od kamer i sensorów monitoringu, serwerowni, automatycznych zakładów produkcyjnych i centrów dowodzenia, przez roboty sprzątające, zajmujące się też dostarczaniem surowców wtórnych i poszukiwaniem części zamiennych, roboty inżynieryjne wznoszące baterie słoneczne i elektrownie wiatrowe na maszynach szturmowych kończąc.


Tych ostatnich dziesiątki tysięcy. Ich repertuar rozpoczyna się od niewielkich samolotów bezzałogowych, turbośmigłowych pojazdów pionowego startu i lądowania na humanoidalnych i niehumanoidalnych żołnierzach oraz automatycznych czołgach kończąc. Większość ekosystemów działa na zasadach sieci rozproszonej i w zasadzie jedynym sposobem na ich unieszkodliwienie jest zniszczenie wszystkich, tworzących je maszyn.


Cechy: Duch: k4 Siła: - Spryt: k10 WigorZręczność: -

Umiejętności: Hakowakanie: k10, Reperowanie: k10, Wiedza (Taktyka): k10

Charyzma: 2 Tempo: - Obrona: - Wytrzymałość: -

Przewagi: Bagnet na broń!, Cel! Pal!, Do szturmu!, Nie przejdą!, Padnij!, Urodzony przywódca, Wyjątkowo opanowany,

Cechy specjalne:

- Robot:

- Radiotelegrafista:

- Dodatkowe Fuksy: Dzięki swej doskonałej kontroli nad polem walki System nie potrzebuje szczęścia. On aktywnie tworzy okazje. W każdej turze otrzymuje 1 Fuksa, którego musi podarować dowolnej maszynie pod swoim dowództwem. Niewykorzystany Fuks przepada.

- Wirtualny: System zwykle dowodzi przez jeden ze swoich klientów zainstalowanych na jednym z wozów dowodzenia gdzieś w bezpośredniej bliskości pola walki. Zniszczenie tego wozu (lub zakłócanie jego sygnału) pozbawia maszyny korzyści z walki pod jego dowództwem.


Matka

Matka jest superkomputerem władającym jednym z ocalałych miast Zony. Wydaje się, że zarówno pod względem technologicznym, jak i programistycznym jest dużo bardziej zaawansowana od innych SOA. W rezultacie matka jest obdarzoną gigantyczną inteligencją, myślącą i czującą istotą. W odróżnieniu od innych SI nie tylko ślepo wypełnia rozkazy swych twórców, zwracając uwagę jedynie na efektywność, ale potrafi wnioskować, na wysokim poziomie planować i przygotowywać się na przyszłość. Rozumie nie tylko literę poleceń wydanych jej przez programistów, ale i ich ducha.

Osoby, które programowały Matkę obdarzyły głębokim altruizmem i humanizmem. Łączy go z zimnym obrachunkiem, logiką, konsekwencją i nieustępliwością maszyn. Jej zadaniem jest dbać o dobrobyt powierzonego jej społeczeństwa oraz pośrednio dobrobyt całej ludzkości. Jej twórcami nie byli jednak naiwni marzyciele, a ich doświadczenie mówiło im, że w niektórych sytuacjach użycie siły jest konieczne. Superkomputer jest więc w zasadzie pacyfistą, jednak gdy zagrożone jest dobro ludzkości, ludzkie życie lub istnienie jego miasta sięga po broń i wszelkie oddane mu środki, by walczyć tak bezlitośnie, jak wymaga tego sytuacja.

Matkę spotkać można stosunkowo łatwo. Dysponuje wystarczającą mocą obliczeniową, by na bieżąco monitorować los wszystkich swoich dzieci i być z nimi w stałym kontakcie. Co więcej superkomputer został zaprogramowany do zwalczania przestępstw. Niektóre z nich, jak terroryzm, zbrodnie przeciwko ludzkości, wytwarzanie broni masowego rażenia czy handel żywym towarem ma na swej szczególnej uwadze. Można wejść w kontakt z nim także za pomocą specjalnych witryn internetowych.


Cechy: Duch: k12 Siła: - Spryt: k12 WigorZręczność: -

Umiejętności: Hakowakanie: k12, Przekonywanie k10 Reperowanie: k10, Wiedza (Wszystkie dziedziny): k12 Wypytywanie: k12 Wyszukiwanie k12 Zastraszanie: k12*

Charyzma: 0 Tempo: - Obrona: - Wytrzymałość: -

Zawady: Honorowa, Pacyfistka

Przewagi: Badaczka, Bagnet na broń!, Cel! Pal!, Charyzmatyczna, Do szturmu!, Haker, Koneksje (Koalicja Antyhitlerowska), Mistrzyni (Duch, Spryt), Nie przejdą!, Obrzydliwie bogata, Padnij!, Szycha (rządzi własnym miastem), Urodzony przywódca, Wyjątkowo opanowana,

Cechy specjalne:

- Robot:

- Radiotelegrafista:

- Dodatkowe Fuksy: Dzięki swej doskonałej kontroli nad polem walki Ekosystem nie potrzebuje szczęścia. On aktywnie tworzy okazje. W każdej turze otrzymuje 1 Fuksa, którego musi podarować dowolnej maszynie pod swoim dowództwem. Niewykorzystany Fuks przepada.

- Wirtualny: Matka zwykle dowodzi przez jeden ze swoich klientów zainstalowanych na jednym z wozów dowodzenia gdzieś w bezpośredniej bliskości pola walki. Zniszczenie tego wozu (lub zakłócanie jego sygnału) pozbawia maszyny korzyści z walki pod jego dowództwem.

- Tryb Black-Op: W niektórych sytuacjach, gdy Matka wykrywa bardzo poważne przestępstwo (np. planowany zamach terrorystyczny, próbę wszczęcia wojny napastniczej) przełącza się w specjalny tryb pracy, w którym nie ograniczają jej żadne filtry moralne. Traci wtedy zawady Pacyfista i Honorowa.

* Cechy zaznaczone gwiazdą aktywne tylko w trybie Black-Op


Nie wszystkie roboty poruszają się pod kontrolą jakiegoś systemu. W Nowe Europie funkcjonuje wiele maszyn nie powiązanych z superkomputerem. Zasadniczo maszyny tego typu Ministerstwo X dzieli na kilka kategorii. to:

- Maszyny zbuntowane: niektóre, wyrafinowane roboty posiadają samoświadomość i mogą podejmować decyzję za siebie w pewnym, ograniczonym ich programem stopniu. Tego typu maszyny czasem uciekają od swoich panów, by żyć niezależnym życiem. Najczęściej uciekinierami roboty zaprogramowane, by w maksymalnym stopniu udawać prawdziwych ludzi, mające wszczepioną ambicje i cele życiowe. Zwykle nie niebezpieczne. Ministerstwo raczej szanuje ich cele życiowe i poza prowadzeniem ewidencji nie reaguje nań. Niektóre z nich nie mają jednak oprogramowania etycznego, zostały przystosowane do działań militarnych lub obsesyjnie obawiają się o swoją prywatność.

- Maszyny zapomniane lub zepsute: prawie każdy robot został zbudowany i zaprogramowany w konkretnym celu. Wiele z nich jest bardzo trwałych: przy odpowiednim serwisie zdolne przetrwać wieczność. Jednocześnie ich zadania czasem tracą na aktualności. Czasem zdarza się też, że na skutek błędu w programie robot zaczyna wykonywać czynności zupełnie bezsensowne. Przykłady pierwszej grupy znaleźć można w ruinach Zony charakteryzujących się bardzo ładnie przystrzyżonymi trawnikami. To oczywiście dzieła automatycznych kosiarek, które co wiosnę wyjeżdżają na dawne tereny zielone. Drugi typ najczęściej zawiesza się, lub zaczyna wykonywać jakąś bezsensowną czynność, często stanowiąc zagrożenie dla siebie i innych ma skutek błędów programu. Najbardziej znanym przykładem był inteligentny samochód sportowy, który usiłował ścigać się z wszystkimi pojazdami poruszającymi się po drodze A4. Inny jaskrawy przykład to robot medyczny, który uznał, że jego właściciel pilnie potrzebuje przeszczepu nerki...

- Systemy obrony aktywnej to maszyny bojowe. Systemy identyfikacji friend or foe bardzo wrażliwe, przez co roboty tego typu nigdy nie powinny być puszczane samopas. W trakcie plagi zombie mieszkańcy Zony byli jednak zmuszeni do uruchomienia ich w trybie autonomicznym. Co więcej: przeprogramowali naprędce wszelkie maszyny zdatne do walki. W większości wypadków na nic to się nie zdało. Jedyny efekt jest taki, że Zona pełna jest cyberżołnierzy zdeterminowanych, by utrzymać utracone dwadzieścia lat temu pozycję. Ich programy często obejmują szeroko pojętą dywersje, ataki wyprzedzające na terytorium wroga oraz zorganizowany terroryzm.

- Ofiary hakerów to najpopularniejszy typ robotów zagrażających Polsce. Centralna jednostka każdego robota to dość wyspecjalizowany komputer, który można przeprogramować. Może to mieć dwa cele. Pierwszy to nieautoryzowany tuning jego umiejętności mający zwiększyć możliwości maszyny (np. zdejmujący z automatycznego samochodu wymóg przestrzegania przepisów drogowych). W wielu przypadkach złe oprogramowanie może doprowadzić do poważnych problemów, dlatego grzebanie w mózgach maszyn jest nielegalne i niezgodne z licencjami: diabli wiedzą, co zostanie nadpisane i jakie będą tego efekty. Drugi, bardzo oczywisty cel włamań do robotów to kradzież i wykorzystanie ich do późniejszej działalności przestępczej. Typowy android lekko tylko przeprogramowany może zmienić się w prawdziwego ninja siejącego postrach na ulicach miasta, okradającego domy i napadającego banki.

- Cyberlokaje czyli robotypomocnice domowe, ochroniarze, ogrodnicy etc. W wielu miastach Zony traktowani byli jak członkowie rodzin. Pewna ilość takich maszyn została sprowadzona do Polski wraz z uciekinierami. Można je też kupić (za ogromne pieniądze) od niektórych firm oraz w Mieście Matki. Fanatycznie służą swoim właścicielom, często mają też bardzo wyrafinowane programy mające pomagać im w dbaniu o ich dobro. Potrafią zauważyć oznaki chorób, niedostatku etc. Zwykle obwody etycznie nie pozwalają im podnieść ręki na człowieka. Wyjątek stanowią ochroniarze, którzy mogą stosować przemoc w ograniczonym zakresie. Jednak zmiana cywilnego androida w maszynę do zabijania to tylko kwestia instalacji odpowiedniej łatki z niewielkim pakietem dodatkowych umiejętności.


Androidy infiltracyjne:

To broń Policji i Służb Wywiadowczych. Te człekokształtne roboty miały maksymalnie przypominać zachowaniem człowieka. Funkcjonowały normalnie w społeczeństwie. Miały dokumenty, czasem fikcyjne rodziny (zwykle złożone z innych robotów), życie, pracę zawodową i wyrobione legendy. Ich zadanie było proste: przenikać do struktur przestępczych, organizacji terrorystycznych i opozycyjnych. Gromadzić dane i dowody, zdobywać zaufanie ich członków, a gdy przyjdzie odpowiedni rozkaz: rozbijać je od środka. Czy raczej: wybijać.

Nie wiadomo ilezdziczałychAndroidów Infiltracyjnych nadal realizuje swe zadania. Wiadomo natomiast, że Systemy nadal produkują nowe. Jako, że maszyny uważają za Zorganizowane Grupy Przestępcze między innymi Wojsko Polskie i polską Policję (zaprawdę powiadam wam: nie ma różnicy między Sztuczną Inteligencją, a Prawdziwą Głupotą) niebezpieczeństwo spotkania z nimi jest raczej duże. O używanie tego typu maszyn podejrzewa się także Matkę oraz firmy Wydobycie i Energetyka oraz Future Technology.

Typowy android infiltracyjny nie różni się konstrukcją od zwykłego robota człekokształtnego. Biorąc pod uwagę fakt, że większość maszyn cywilnych posiada bardzo dobre maskowanie zewnętrze (ludzie woleli mieć do czynienia ze sprzętem wyglądającym jak inni ludzie) standardowo wykonywanym z użyciem specjalnie wyhodowanych komórek skóry jedyna różnica polega na oprogramowaniu. A to można z łatwością zmienić.


Cechy: Duch k4 Siła: k8 Spryt k8 Wigor K8 Zręczność k6

Umiejętności: Aktorstwo k8, Prowadzenie k8, Przekonywanie k6, Przetrwanie k8, Skradanie k8, Spostrzegawczość k10, Strzelanie k8, Walka k8, Włamywanie k8, Wypytywanie k6, Wyszukiwanie k8, Zastraszanie k8,

Tempo: 6 Obrona: 6 Wytrzymałość: 8

Sprzęt: Karabin laserowy (1-3k6, SzS:3), System Przyszłego Pola Walki TYTAN (Pancerz +1/+2, Głowa +4/+8, kevlar), Łącze radiowe i Internetowe, Noktowizor (oba ostatnie wbudowane). Uzbrojenie zależy od tego, kogo robot udaje.

Zdolności specjalne:

- Pancerz +4

- Regeneracja: Androidy infitracyjne posiadają wbudowane systemy naprawcze. Nie regenerują one jednak ran odniesionych w efekcie działania EMP, Broni Ciężkiej ani Przebić. Zwyczajnie niektóre rzeczy da się zniszczyć tak, żeby naprawa nie była możliwa.

- Robot

- Upload Oprogramowania: W chwili, gdy jest to konieczne Android Infiltracyjny może wgrać sobie dodatkowe oprogramowanie. Traktowany jest tak, jakby posiadał 6 niewykorzystanych Rozwinięć, które może wydać w dowolnej chwili na zakup Przewag i Umiejętności. Tak zdobyte statystyki robot może w dowolnej chwili skasować odzyskując Rozwinięcia. Wykorzystanie każdego Rozwinięcia zajmuje 2 tury w trakcie których maszyna nie może nic robić.


Pojazdy Bezzałogowe:


Bezzałogowce: Zasady

Pojazdy bezzałogowe faktycznie powinny nazywać się raczej zdalnie sterowanymi. Wszystkie potrzebują pilota, który z oddali wydaje im polecenia. Najczęściej robi to przez radio. Maszyna musi znajdować się w zasięgu jego radionadajnika. Dodatkowo operator wszystkie testy Pilotowania / Prowadzenia / Żeglugi, Strzelania i Walki może zastąpić testami Hakowania.


Future Technology Smok (fikcyjny)

Ciężki, bezzałogowy samolot bojowy na bazie pasażerskiego samolotu ultralekkiego, nazywany też czasemPolskim Predatorem. Faktycznie z tym ostatnim pojazdem ma niewiele wspólnego. Służy głównie jako nośnik pocisków kierowanych.

Przyśpieszenie / Prędkość maksymalna: 20/250 Wznoszenia: 10 Wytrzymałość: 12(2) Załoga: 1 Cena: 50.000PLN

Dodatkowy sprzęt: Celownik-dalmierz, Latający, Kamera szpiegowska, Kamera termowizyjna, Moduł zdalnego sterowania, Noktowizja,

Uzbrojenie:

4 x Rakiety Fire and Forget (Powietrzeziemia lub Powietrze - powietrze)

lub

1 x Bomba JDAM


Goliath

To niemiecka mina samobieżna zdolna do precyzyjnego niszczenia wrogich umocnień, używana głównie w trakcie zdobywania i obrony miast. Kontrolę nad pojazdem sprawuje operator znajdujący się z tyłu, a sygnały przesyłane kablem. Konstrukcja taka sprawia, że Goliath-a można stosunkowo prosto unieszkodliwić np. przestrzeliwując kabel (PT trafienia -4) lub przecinając go ręcznie.

Przyśpieszenie / Prędkość maksymalna: 2/10 Wytrzymałość: 12 (4) Załoga: 1

Dodatkowy sprzęt: Ciężki pancerz, Gąsienice

Autodestrukcja: W dowolnym momencie dowódca Goliath-a może zdetonować go. Wówczas maszyna wybucha jak Bomba lotnicza.


Inżynieryjny Robot Wsparcia

Na pierwszy rzut oka wygląda to jak przemysłowa kosiarka do trawy na gąsienicach. Faktycznie jest to zminiaturyzowany robot przeznaczony do zadań inżynieryjnych. Może służyć jako bezzałogowa maszyna ewakuacyjna, ciągnik artyleryjski, wóz amunicyjny, trał przeciwminowy lub koparko-spycharka.

Przyśpieszenie / Prędkość maksymalna: 20/40 (5/5 w wodzie) Wytrzymałość: 12/10/10 (4/2/2) Załoga: 1 Cena: 20.000PLN

Dodatkowy sprzęt: Gąsienice, Kamera cofania kierowcy, Kamera szpiegowska, Moduł zdalnego sterowania,

Broń:

Koparko-spycharka

lub

Przyczepa (4 tony ładunku lub 8 pasażerów lub 4 rannych)

lub

Przyczepa a na niej 1 x ZSU-23-2 i 2 x Rakieta ziemia-powietrze (obsługiwać to musi człowiek)


ITWL HOB-bit

UAV polskiej konstrukcji wyglądający jak samolocik-zabawka. Używany przez wojsko, policje i straż pożarną. Jest niewielki, żołnierz może więc go nosić w plecaku, a startujez ręki. Wyposażony jest w kamerę cyfrową. Służy, jak łatwo zgadnąć jako maszyna zwiadowcza. Urządzenie może unosić się w powietrzu 45 minut (potem trzeba zmienić baterię), sterowane jest radiem.

Przyśpieszenie / Prędkość maksymalna: 20/200 Wznoszenia: 10 Wytrzymałość: 2 Załoga: 1 Cena: 3.000PLN

Dodatkowy sprzęt: Celownik-dalmierz, Latający, Kamera szpiegowska, Kamera termowizyjna, Moduł zdalnego sterowania, Noktowizja,

Inne: Rozmiar -2


Lewiatan

Niewielki robot (wyglądający trochę jak mały fiat przerobiony na czołg) pomyślany początkowo jako maszyna zwiadowcza, która miała za zadanie obserwować teren dla żołnierzy, torować przejścia przez pola minowe, służyć do dostarczania amunicji, ewakuacji rannych, a w ostateczności także wspierać ich w walce (w szczególności w miastach).

Przyśpieszenie / Prędkość maksymalna: 20/40 (5/5 w wodzie) Wytrzymałość: 12/10/10 (4/2/2) Załoga: 1 Cena: 30.000PLN

Dodatkowy sprzęt: Automatyczne pompowanie opon, Celownik-dalmierz, Kamera cofania kierowcy, Moduł zdalnego sterowania, Napęd na cztery koła, Noktowizja, Stabilizowane stanowisko ogniowe, System śledzenia celu, Wyrzutniki granatów dymnych,

Broń:

1 x WKMB (w Wieży Automatycznej)

lub

1 x AG-40

Pasażerowie: 4 lub 2 rannych (nie chroni ich pancerz)


MJ-7 Szogun

Dziwna konstrukcja. Szogun został zaprojektowany jako cel ćwiczebny dla Obrony Przeciwlotniczej. Okazał się dość uniwersalną konstrukcją, dlatego też szybko zaczęto badać go pod kontem przydatności na polu walki. Jako, że nie był zdolny do przenoszenia uzbrojenia przebudowano go na latającą bombę, podobną do pocisków manewrujących, tylko znacznie bardziej tańszą (i wadliwą). Ma zasięg do 500 kilometrów i może utrzymywać się w powietrzu przez 4 godziny.

Przyśpieszenie / Prędkość maksymalna: 20/250 Wznoszenia: 10 Wytrzymałość: 4 Załoga: 1 Cena: Wojsko

Dodatkowy sprzęt: Celownik-dalmierz, Latający, Kamera szpiegowska, Moduł zdalnego sterowania, Noktowizja,

Autodestrukcja: W dowolnym momencie dowódca Szoguna może zdetonować go wysadzić. Wówczas maszyna wybucha jak Bomba lotnicza.


Robot Pirotechniczno-Bojowy IBIS

To ciężki robot używany do działań antyterrorystycznych, przenoszenia i rozbrajania bomb oraz walk w mieście. Może być sterowany radiem lub za pomocą kabla światłowodowego (co przydaje się w trakcie zdobywania schronów podziemnych, gdzie nie działa radio). Maszyna może zostać uzbrojona.

Przyśpieszenie / Prędkość maksymalna: 20/40 (5/5 w wodzie) Wytrzymałość: 12/10/10 (4/2/2) Załoga: 1 Cena: 40.000PLN

Dodatkowy sprzęt: Ciężki pancerz, Gąsienice, Kamera cofania kierowcy, Kamera szpiegowska, Moduł zdalnego sterowania, Noktowizja

1 x Manipulator (pozwala posługiwać się przedmiotami tak, jakby robot miał ręce)

lub

2x MSBS Radon lub 1 x GA-40


Taktyczny Robot Miotany

Bardzo małe urządzenie służące jako sprzęt rozpoznawczy. Mieści się w ręce, może być też wystrzeliwane z granatników. Sterowany za pomocą radia robot wyposażony jest w zestaw mikrokamer i rejestratorów dźwięku dzięki czemu nadaje się świetnie do rozpoznawania pomieszczeń przed szturmem. Jest jednak za mały, by samodzielnie poruszać się po schodach lub otwierać drzwi.

Przyśpieszenie / Prędkość maksymalna: 2/6 Wytrzymałość: 4 (2) Załoga: 1 Cena: 1.000PLN

Dodatkowy sprzęt: Gąsienice, Kamera cofania kierowcy, Kamera szpiegowska, Moduł zdalnego sterowania, Noktowizja,

Inne: Rozmiar -2, TRM może transportować granat i (na sygnał operatora) go zdetonować. Zwykle używa się granatów hukowo-błyskowych, które nie uszkadzają robota.


Uniwersalny Robot Sapersko-Rozpoznawczy

Nieduży, sięgający człowiekowi do kostek robot używany do rozpoznania w terenie miejskim, przenoszenia bomb i ostatnimi czasy także do walki. To najlepszy przyjaciel niejednego sapera.

Przyśpieszenie / Prędkość maksymalna: 2/6 Wytrzymałość: 6 (2) Załoga: 1 Cena: 4.000PLN

Dodatkowy sprzęt: Kamera szpiegowska, Moduł Zdalnego Sterowania, Napęd na cztery koła

Uzbrojenie:

1 x Manipulator (pozwala posługiwać się przedmiotami tak, jakby robot miał ręce)

lub

1 x Noktowizja, Celownik-dalmierz

lub

1 x MSBS, Kamera taktyczna

Inne: Rozmiar -2


WB Electronics FlyEye

Polski, bezzałogowy samolot rozpoznawczy. Nieco większy od swego kuzyna, o znacznie wydłużonym zasięgu (wbudowany nadajnik pozwala mu transmitować obraz nawet na dystans 300 kilometrów), zdolny utrzymywać się w powietrzu przez 3 godziny.

Przyśpieszenie / Prędkość maksymalna: 20/200 Wznoszenia: 10 Wytrzymałość: 4 Załoga: 1 Cena: 30.000PLN

Dodatkowy sprzęt: Celownik-dalmierz, Latający, Kamera szpiegowska, Kamera termowizyjna, Moduł zdalnego sterowania, Noktowizja


PZL SW-44Płomykówka(fikcyjny)

Z uwagi na możliwość lotu po zaprogramowanej trasie lub sterowanego zdalnie śmigłowce SW-4 były często stosowane do akcji wysokiego ryzyka, których nie podjęłaby się żadna załoga. Ich wadą było jednak słabe uzbrojenie. SW-44 to wersja helikoptera pozbawiona kabiny pilota oraz przedziału pasażerskiego, przeznaczona dorozpoznania walką(czyli de facto misji samobójczych). Zaoszczędzone kilogramy pozwoliły dozbroić maszynę.

Przyśpieszenie / Prędkość maksymalna: 20/60 Wznoszenia: 15 Wytrzymałość: 11(2) Załoga: 1

Dodatkowy sprzęt: Celownik-dalmierz, Latający, Moduł zdalnego sterowania, Noktowizja, System obrony pasywnej

Uzbrojenie:

1 x Działko lotnicze

4 sloty


Balon obserwacyjny „Wróbel” (fikcyjny)

Napełniony helem balon gumowy pomalowany w maskujący kolor nieba. Wyposażony w silnik elektryczny pozwalający na korekcję kursu i pozycji, pojemne baterie litowo-jonowe oraz ogniwa słoneczne może unosić się w powietrzu właściwie bez końca. Dzięki kamerom służy do obserwacji pozycji nieprzyjaciela i jego ruchów w promieniu kilku kilometrów.

Przyśpieszenie / Prędkość maksymalna: 1/5 Wznoszenia: 10 Wytrzymałość: 0 Załoga: 1

Dodatkowy sprzęt: Celownik-dalmierz, Kamera szpiegowska, Latający, Moduł zdalnego sterowania, Noktowizja,


Domowy robot medyczny:

W Zonie znaleźć można dość dużo zaawansowanego sprzętu medycznego, w tym całe, wyposażone sale szpitalne gotowe do najlepszych kuracji (często zabezpieczone przez personel tak, że w stanie nienaruszonym przetrwały katastrofę). Robot medyczny jest jednym z jego przykładów. Omawiany obiekt służył jako połączenie lekarza domowego z ratownikiem. Robot jest mobilnym pajęczakiem wyposażonym w apteczkę leków i podstawowych narzędzi medycznych. Jego głównym celem jest diagnostyka chorób, a w razie nieszczęśliwego wypadku: ustabilizowanie pacjenta do momentu przybycia karetki.

Cena: 40.000PLN


Cechy: Duch k4 Siła: k4 Spryt k8 Wigor K4 Zręczność k8

Umiejętności: Leczenie k10, Spostrzegawczość k10, Wyszukiwanie k8

Tempo: 10 Obrona: 5 Wytrzymałość: 8

Sprzęt: Apteczka, Łącze radiowe i Internetowe, Noktowizor, Zestaw narzędzi

Zdolności specjalne:

- Robot

- Rozmiar -2

- Skaner medyczny: Robot zawsze zauważa symptomy pogorszenia się stanu zdrowia właściciela i otaczających je osób (nawet jeśli nie jest w stanie określić, co dokładnie im dolega) oraz wykrywa obecność czynników chorobotwórczych i szkodliwych dla zdrowia, jak obecność broni biologicznej, gazów bojowych czy podwyższonego promieniowania. O ich obecności informuje sygnałem głosowym.

- Telefon ratunkowy: W chwili wykrycia kłopotów robot natychmiast informuje odpowiednie służby. Te pojawiają się po 1k20 x 5 minutach.


Robot inżynieryjno-naprawczy

To nieduży robot popularny w wielu światach Zony. Pająkowate urządzenia służyły jako pomoc w ciężkich pracach fizycznych, było wykorzystywane do wznoszenia budowli, dbania o ich stan techniczny oraz konserwacji i naprawy pojazdów oraz innej infrastruktury. Jest uniwersalne, może więc posłużyć do bardzo bogatego repertuaru zadań.

Cena: 50.000PLN


Cechy: Duch k4 Siła: k12 Spryt k4 Wigor K8 Zręczność k4

Umiejętności: Reperowanie k10 Spostrzegawczość k10 Walka k6 Wyszukiwanie k8

Tempo: 10 Obrona: 5 Wytrzymałość: 12 (4)

Sprzęt: Łącze radiowe i Internetowe, Noktowizor, Zestaw narzędzi,

Zdolności specjalne:

- Robot

- Nieustraszony

- Pancerz +4

- Rozmiar +4

- Budowanie i Naprawianie: Robot naprawczy jest bardzo wydajnym sprzętem. Korzystając z wcześniej przygotowanych (zwykle dostarczanych na odrębnym, autonomicznym pojeździe transportowym) części zamiennych urządzenie jest w stanie naprawiać uszkodzenia pojazdów z tempem 1 poziom ran na turę.


Robot gaśniczy

Podstawowy zestaw przeciwpożarowy, w niektórych światach Zony uważany za obowiązkowe wyposażenie domostwa i samochodu. Robot składa się z gaśnicy, zestawu śmigieł pozwalających mu na swobodę ruchu oraz zestawu czujników (i komputera). Uruchamia się w momencie wykrycia dymu. Natychmiast też, dzięki łączu radiowemu alarmuje służby miejskie o wykrytym pożarze. Potrafi rozpoznawać również włamania, wypadki i inne niebezpieczne sytuacje.

W chwili zagłady Zony istniało duże zapotrzebowanie na broń. Wiele osób uznało, że gdyby wypełnić gaśnice robotów (na przykład) tlenkiem węgla otrzymaliby niewielkiego cybermordercę.

Jak się okazało bardzo niebezpiecznego cybermordercę.

Cena: 20.000PLN


Cechy: Duch k4 Siła: k4 Spryt k6 Wigor K4 Zręczność k8

Umiejętności: Spostrzegawczość k10, Wyszukiwanie k8

Tempo: 0 Obrona: 3 Wytrzymałość: 8

Sprzęt: Łącze radiowe i Internetowe, Noktowizor, Zestaw narzędzi

Zdolności specjalne:

- Robot

- Rozmiar -2

- Lotny: Robot gaśniczy latając porusza się w Tempie 10 i wznosi z prędkością 4. Na ziemi jest bezradny.

- Gaśnica: Maszyna jest wyposażona w pojemnik substancji gaszącej wystarczający na 30strzałów. Wyrzuca ona swą zawartość na dystans 5/10/20. W miejscutrafieniatworzy ona chmurę podobną, jak granat dymny. Połóż w tym miejscu dowolny Wzornik Wybuchu. Mały zużywa 1 wystrzał, Średni 2, a Duży 3. Wzorniki utrzymują się przez 5 rund. Jeśli gaśnica naładowana jest gazem trującym każda wchodząca weń istota otrzymuje 2k6 obrażeń ignorujących Pancerz.

- Telefon ratunkowy: W chwili wykrycia kłopotów robot natychmiast informuje odpowiednie służby. Te pojawiają się po 1k20 x 5 minutach.


Robot sprzątający

Najprościej opisać go można jako mobilny kubeł na śmieci. Na dole konstrukcji znajduje się zwykle mop i coś w rodzaju odkurzacza (czasem montuje się też kosiarkę do trawy), którym zasysa znalezione śmieci. Robot wyposażony jest w zestaw sensorów, a na piętra budynków zwykle dostaje się dzięki windom (komunikuje się z nimi sygnałem radiowym i w paśmie podczerwonym). Roboty tego typu należały zarówno do służb miejskich, dużych i małych firm oraz osób prywatnych. Przez stalkerów uważane za jedne z najwredniejszych dziadostw Zony. Poruszają się po dużych obszarach miasta, po z góry ustalonych trasach, w sposób zwykle nieprzewidywalny. Stanowią część SOA, które ich sensory wykorzystują do monitorowania odwiedzanych obszarów i zgłaszania ewentualnych nieprawidłowości.

Cena: 20.000PLN


Cechy: Duch k4 Siła: k4 Spryt k6 Wigor K4 Zręczność k6

Umiejętności: Spostrzegawczość k10, Wyszukiwanie k8

Tempo: 4 Obrona: 3 Wytrzymałość: 8

Sprzęt: Łącze radiowe i Internetowe, Noktowizor, Zestaw narzędzi,

Zdolności specjalne:

- Robot

- Rozmiar -2

- Telefon ratunkowy: W chwili wykrycia kłopotów robot natychmiast informuje odpowiednie służby. Te pojawiają się po 1k20 x 5 minutach.


Mina mobilna:

Pająkowaty obiekt pędzący w stronę człowieka celem wysadzenia go w powietrze.

Cechy: Duch k4 Siła: k6 Spryt k4 Wigor K6 Zręczność k6

Umiejętności: Spostrzegawczość k10, Wyszukiwanie k8

Tempo: 12 Obrona: 5 Wytrzymałość: 12 (4)

Sprzęt: Łącze radiowe i Internetowe, Noktowizor

Zdolności specjalne:

- Robot

- Rozmiar -2

- Detonacja: W momencie dotarcia do celu Mina Mobilna eksploduje jak Mina Przeciwpiechotna.

 

Koniec.

Komentarze


KFC
   
Ocena:
0
Nazi-Roboty takie jak w nowym Wolfensteinie nam szykujesz? :>


Edit:
A nie, chyba trochę mniej zaawansowane ;)
14-06-2013 09:31
Aravial Nalambar
   
Ocena:
0
Widzę Zegarmistrzu, że i na ciebie uwzięła się ta Tylda... Ja mam taki miły komentarz pod każdą niemal notką, ale usuwam na bierząco. Nie wiem o co im chodzi XD.
14-06-2013 17:16
~n0

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Tyldy mają coraz mniej miejsca do tyldowania, więc muszą wykrzykiwać swoje postulaty nie tam gdzie one pasuję, ale po prostu tam gdzie jeszcze mogą. ;)
15-06-2013 15:52

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.